به عنوان یک خداحافظی بالقوه با موتور V12 تولید فراری در فرم بنزین خالص، فراری 812 گزینه مناسبی است که به ارزشهای این برند وفادار میماند. عملکرد واقعا شگفتانگیز است، نحوه ارائه و احساساتی که به عنوان بخشی از تجربه ایجاد میکند باعث میشود این خودرو بینظیر باشد. برخی از فناوریها و بخشهای داخلی هستند که اکنون کمی قدیمی به نظر میرسند، اما تقریبا از هر نظر، 812 GTS بهترین خودروی سوپراسپرت موتور جلو و در عین حال یکی از بهترین گرند تورها است. فراری 812 تمام چیزی است که یک فراری باید باشد.
این خودرو به شکل عجیبی زیبا بوده و با بهترین چرم ایتالیایی پوشیده شده است، اما این جزئیات فقط یک آمادهسازی برای معرفی موتور V-12 تنفس طبیعی، با توان 789 اسب بخار میباشد. موتور V-12 جاده را زیر پای شما به رقص در میآورد. اگر این کمی دراماتیک به نظر برسد، درست است، اما روحیه و طراحی فراری 812 بسیار الهام بخش است. در حالی که فراری از چسباندن تجهیزات اضافی به محصولات خود دوری میکند، ما در سال 2018 موفق به ثبت شتاب 2.7 ثانیه در 100 کیلومتر ساعت شدیم. همان موتور 6.5 لیتری V-12 زیر کاپوت 812GTS کابریولت 2024 قرار دارد و تنها سبک بدنه برای این سال است. خریداران خوششانسی که موفق به خرید یک 812GTS مدل 2024 شوند، به یک باشگاه برگزیده پیوستهاند، زیرا 812 با احتمال زیاد آخرین خودروی اسپرن فراری با موتور V-12 بدون هیبرید خواهد بود. گویی 812 به چیزی بیشتر از این نیاز داشته باشد تا ویژه باشد.
قیمت فراری 812 مدل 2024 حدود 430 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 21 میلیارد تومان میباشد.
هیچ تغییری صورت نگرفته است. در سال 2023، فراری مدلهای کوپه Competizione و کابریولت Competizione A را از لاینآپ 812 حذف کرد و GTS کابریولت را به تنهایی به عنوان پیشنهادی برای سال 2024 باقی گذاشت. از آنجا که این خودرو در یک مشخصه و با قیمت پایه بالا عرضه میشود، فراری اطمینان حاصل میکند که همه موارد ضروری در محل مناسب قرار دارند.
چرخهای 20 اینچی، دیسکهای ترمز کربن-سرامیک و داخلیای که با چرمی خوشبو پوشیده شده است. گزینههای سفارشی شامل انواع رنگهای متنوع، تزئینات داخلی و طراحیهای چرخ میشوند، اما چیز بیشتری نیست. همانطور که قبلا اشاره شد، مدلهای Competizione کوپه و Competizione کابریولت از لاینآپ در پایان سال مدل 2023 خارج شدند. با این حال، Ferrari 812 به عنوان یک جایگزین عالی عمل میکند.
گرچه GTS از نام Superfast استفاده نمیکند، اما همچنان بسیار سریع است و به گفته فراری به سرعت 340 کیلومتر در ساعت میرسد. نیروی مورد نیاز برای این سرعت از یک موتور V-12 تنفس طبیعی با توان 789 اسب بخار به دست میآید که 530 پوند-فوت گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوگانه هفتسرعته به چرخهای عقب منتقل میکند. این موتور احتمالا یکی از آخرین موتورهای فراری است که بدون کمک فشار مجبور یا هیبریدسازی از مارانلو خارج میشود و به عنوان یک یادآور نه چندان ظریف از فلسفهای که این برند بر اساس آن ساخته شده است، ثابت میماند.
فراری ادعا میکند که GTS باید حدود یک دهم ثانیه پس از سوپرفست به 100 کیلومتر در ساعت برسد، احتمالا به دلیل تقویتهای ضروری شاسی و مکانیزم سقف تاشو است که باعث افزایش وزن نسبت به کوپه میشود. در رانندگی با فراری 812، ما یافتیم که رفتار آن برای یک خودروی تقریبا دو تنی چابک و اسپرت است، که احساس میکند خیلی کوچکتر از اندازهاش است. سقف قابل جدا شدن این امکان را فراهم میکند تا به راحتی به صدای شگفتانگیز 812 گوش دهید. ترمزهای کربن-سرامیک استاندارد این هیولا را به سرعت و تصمیمگیرانه متوقف میکنند؛ کوپه سوپرفست در آزمایشهای ما فقط به 142 فوت نیاز داشت تا از سرعت 110 کیلومتر در ساعت متوقف شود و عملکرد ترمز برای GTS هم مشابه خواهد بود.
شما در کابین فراری 812 فضای اضافی زیادی پیدا نخواهید کرد، اما دو ساکن خوششانس احتمالا به هیچ وجه به این موضوع اهمیت نخواهند داد. در عوض، آنها از اقامتگاههای راحت، طراحی مدرن با سلیقه و ارگونومی خوب لذت خواهند برد. فضای ذخیرهسازی به حداقل کاهش یافته است و تنها هفت فوت مکعب فضا دارد، این امر بخاطر بخشی از سقف تاشو است؛ کوپه قدیمی سوپرفست دارای 18 فوت مکعب حجم بارگیری بود. اما اگر امکانات لازم برای خرید فراری 812 را دارید و به فضای بارگیری علاقهمند هستید، به کلی از مفهوم فراری غافل شدهاید.
یک سیستم صوتی استاندارد با شش بلندگو وجود دارد، اما موسیقی واقعی از موتور V-12 پشت گوش شما برمیآید. تکنولوژی استاندارد همچنین شامل یک سیستم ناوبری یکپارچه با ویژگی فعالسازی صدا است، همراه با امکان جفت شدن با گوشی تلفن همراه از طریق بلوتوث و استریم موسیقی است. مالکان میتوانند قابلیت Apple CarPlay را به عنوان یک گزینه درخواست دهند، اما کاربران Android از این امکان محروم هستند.
گرچه فراری 812 دارای بسیاری از جذابیتهاست، مصرف سوخت یکی از آنها نیست. فراری 812 به ترتیب 12 مایل بر گالن در شهر و 15 مایل بر گالن در جاده را بر اساس اندازهگیر EPA مصرف دارد. لامبورگینی هوراکان یک رقیب اصلی، با اینکه با موتور V-10 است، کمی بهتر عمل میکند و به ترتیب 13 و 18 مایل در گالن را برمیگرداند.
مانند اکثر اتومبیلهای اسپرت، فراری 812 ارائه کمی از نظر ویژگیهای کمکی به راننده دارد. ویژگیهای کلیدی ایمنی عبارتند از:
– دوربین پشتیبان استاندارد
– سنسورهای پارکینگ جلو و عقب
فراری تنها 500 دستگاه از فراری 812 GTS را ساخته و این خودرو را در یک مشخصه تک به بازار عرضه میکند که شامل یک داخلی چرمی کامل، دیسکهای ترمز کربن سرامیک و چرخهای 20 اینچی است. شما میتوانید از بین انواع زیادی از تزئینات داخلی و رنگهای پوشش خارجی انتخاب کنید.
فراری 812 با قیمت بسیار بالا 430 هزار دلاری فروخته میشود. انواع رقبا با قیمت مشابه در این محدوده را میتوان رولز رویس فانتوم سری II نیز در نظر بگیرید. لامبورگینی روئلتو و بنتلی کانتیننتال نیز رقبای این خودرو به حساب میآیند.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما