فیات 124 اسپایدر در سال 2020 در سه تریم با نامهای Classica و Abarth و Lusso تولید شد. مانند دیگر رودسترهای عصر خود، فیات 124 جذابیت، سبک و آزادی رانندگی در سقف باز را ارائه میکند. فیات 124 اسپایدر 2020 امروزی جذابیت نسل قبلی خود را حفظ کرده و معایب آن را به حداقل می رساند. میاتا خودروی بهتری است و جدیدترین فورد موستانگ کانورتیبل ممکن است شما را با طبیعت شگفتانگیزش وسوسه کند. با این حال، فیات 124 اسپایدر 2020، درست مانند مدلهای کلاسیک دهههای 1960، یک رودستر غیرقابل انکار سرگرمکننده است که میتواند خواربار فروشیهای معمولی را به اتوکراسهای نیروبخش تبدیل کند.
معمولاً وقتی به انتخاب یک رودستر با دنده دستی و دیفرانسیل عقب میپردازیم، ممکن است به سمت مدلهایی با ویژگیهای اسپرت جذب شویم. در مورد فیات اسپایدر این امکان در تریم آبارت با انتخاب مخصوص صدای موتور و ترمزهای بهبود یافته و تنظیمات دیفرانسیل محدود وجود دارد. در این مورد، ما به نسخهی بیشتر به صرفهتر فیات، یعنی Classica پیشنهاد میدهیم.
قیمت فیات 124 اسپایدر مدل 2020 در زمان تولید حدود 27 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.3 میلیارد تومان بوده است. تریم Abarth و Lusso به ترتیب 30 و 31 هزار دلار قیمت دارند.
کانورتیبل دو نفره Fiat 124 Spider یک بازگردانی از دهههای 1960 و 1970 است. از پشت فرمان، فیات یک تجربه آرامتر، با کاهش سر و صدای داخل به دلیل تدابیر اضافی، مواد با کیفیت بالاتر در داخل، یک موتور توربو قدرتمندتر و یکمی فضای بیشتر در صندوق عقب نسبت به قبل است. تنها تغییری که در مدلهای آبارت وجود دارد، بستهی نوارهای جانبی و کاپوت دارای طرح از آچارک بر روی لوگوی آبارت است.
تمام مدلهای فیات 124 اسپایدر دارای یک موتور توربوشارژ چهار سیلندری هستند که در مدلهای Classica و Lusso حدود 160 اسب بخار قدرت داشته و در مدل آبارت 164 اسب بخار دارد. سعی کردن در حفظ توان موتور 124 با به کارگیری مداوم دنده دستی شش سرعته و نرم میتواند سرگرمکننده باشد. در دسترس بودن گیربکس اتوماتیک شش سرعته اختیاری است، اما انتقال ناپیوسته توان موتور وظیفهای دشوار را به انجام میرساند. حداقل وقتی موتور فیات در محدوده میانهای قرار داشته باشد، با پانچ قوی و صدای تخت و قویای کار میکند. در سرعتهای پایین موتور 1.4 لیتری توانایی ندارد و انرژی آن به سرعت قبل از رسیدن سوزن تاچ به حداکثر میرسد.
مدل آبارت با تعلیق سفت، بیشتر به عنوان یک خرگوش کوچک و پرانرژی شناخته میشود و هر فیات 124 از فرمان سریع و بازخورد و کنترل خوب در موقعیتهای مختلف جاده برخوردار است. فیات 124 اسپایدر به عنوان یک رودستر کوچک و پرانرژی سواری مناسبی دارد.
مدلهای پایه 124 اسپایدر دارای کنترلهای دستی برای سیستم تهویه داخلی هستند، در حالی که مدلهای Lusso و آبارت دارای کنترل اتوماتیک تهویه و صندلیهای گرمایشی هستند، اما انتظار زیادی از لوکسیهای دیگر نداشته باشید. فضای کابین تنگ است، به ویژه برای رانندگان و مسافرانی که بیش از 180 سانت قد دارند. بالایی، هنگامی که بالا باشد، به صورت فشردهای بر روی کابین خم میشود و پنجرهی عقب کوچک به تنگی کابین داخلی اضافه میکند.
اگر امید داشتید که فیات اسپایدر از نظر جابجایی بار بهتر عمل کند تا اینکه دو نفر را بپذیرد، امیدواری خود را اینجا و الان دور کنید. اسپایدر دارای یک صندوق عقب کوچک و تقریباً هیچ فضای ذخیرهسازی در کابین برای تلفنها، اشیا کوچک و مشابه اینها ندارد. ما تنها یک چمدان دستی را در صندوق عقب فیات جا دادیم. به عنوان یک کانورتیبل، 124 همچنین دارای برخی مشکلات دید است، به طوری که دید به سمت عقب به طرز خندهآوری ضعیف است.
تمام مدلهای فیات 124 اسپایدر دارای یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی هستند. کاربران همچنین میتوانند از طریق یک دستگاه کنترل مرکزی و نرمافزار سرگرمی مشابه با Miata به صفحه نمایش لمسی دسترسی پیدا کنند. تنظیمات این سیستم ساده است و از دکمههای میانبر برای منوهای صدا، مسیریابی و خانه که دور دستگاه کنترل قرار داده شده است، بهره ببرد. بلوتوث، ورودی صوتی جانبی و کنترلهای تکراری صوتی و تلفن در دستگاه کنترل فرمان به عنوان استاندارد عرضه میشوند، اما بقیه فناوریها ابتدایی هستند. پلتفرمهای اتصال به تلفن همچون Apple CarPlay و Android Auto ارائه نمیشوند.
استفاده از سیستم ناوبری اختیاری آسان است و بلوتوث و پورتهای USB دوگانه یکپارچهسازی و شارژ گوشی هوشمند مفیدی را ارائه میدهند. کنترلهای صوتی گنجانده شده به خوبی با دستورات ناوبری و نقاط مورد علاقه عمل میکنند، اما از نظر دامنه نسبتاً محدود هستند.
با توجه به وزن سبک و اندازه کوچک آن، و همچنین داشتن یک موتور کوچک، قابل پیشبینی است که فیات نمرات خوبی برای مصرف سوخت کسب کند. در آزمایش واقعی مصرف سوخت بر روی جاده، 124 Spider با گیربکس دستی نتیجهی 39 مایل بر گالن (حدود 6 لیتر) را به دست آورد که این خودرو را بالاتر از بنز اس کلاس قرار میدهد.
هیچ یک از سازمان ملی برای ایمنی ترافیکی یا موسسه بیمه برای ایمنی ترافیکی تست تصادفی بر روی 124 Spider انجام ندادهاند و ویژگیهای کمک به راننده بسیار محدود هستند. ویژگیهای کلیدی ایمنی عبارتند از:
– دارای مانیتورینگ نقطه کور
– هشدار ترافیک در عقب
– سنسورهای پارک در عقب
این خودرو در جادههای پر پیچ و خم بسیار لذت بخش است، جایی که اندازه کوچک و وزن کم آن با کنترل عالی، گیربکسی آرام و فرمان تیز به تجربهای منحصر به فرد منجر میشود. با این حال، موتور کوچک به ویژه در دورههای پایین از نیروی کافی برخوردار نیست. خودروی آزمایشی ما با گیربکس دستی در تستهای ما در مدت زمان 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید و اگرچه این خودروی سبک به یک سیستم ترمز مخصوص نیاز ندارد، ترمزهای اختیاری برمبو محکم عمل کرده و خودرو را در زمان توقفهای ناگهانی با ثبات نگه میدارند.
راحتی نقطه قوت فیات 124 اسپایدر نیست. سفر بر روی آسفالت های ناهموار و نقصانات جادهای به حدی سخت است که ممکن است احساس کنید دست به یک آزمون استقامتی زدهاید. همچنین با توجه به نویز موتور که همیشه مزاحم است، صدای جاده را تحمل میکنید وقتی سقف بالا است.
مدل پایه Classica به قیمت مناسبی عرضه میشود، اما Abarth پربار و تجهیزات اضافی ارزش خرید داشته و یک خودرو عملیتر و قدرتمندتر را توجیه میکند. گارانتی فیات نسبت به رقبای خود چیزی خارقالعاده نیست، اگرچه خدمات راهاندازی در جاده برای چهار سال و بدون محدودیت مسافت ارائه میشود.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما