مدل لوتوس امیرا 2024، آخرین مدل از تولید کننده معروف خودروهای اسپرت بریتانیایی است و آخرین مدلی است که از موتور بنزینی استفاده میکند. بله، لوتوس برای آیندهای کاملا الکتریکی آماده میشود. اما قبل از وداع با سنتهای مبتنی بر بنزین خود، شرکت به علاقهمندان یک مدل آخر از خودروی مبتنی بر سوخت فسیلی هدیه خواهد داد. امیرا داخلی بسیار زیبایی دارد و برای اولین بار امکانات ایمنی فعال را ارائه میدهد. طراحی خارجی امیرا واقعا موفق بوده و حتی جذابتر از پورشه پانامرا است. اندازههای عجیب و غریبی دارد، خطوط زیبایی در اطراف افتابگیرهای هوا بر روی کنارههایش داشته و افتابگیرهای ورودی و خروجی جذابی در بین سر و کاور و پشت خودرو دارد.
با تغییر نگرش محسوسی که این برند داشته است، تاکید زیادی بر داشتن یک داخلی آرام و با کیفیت بالاتر با یک سیستم صوتی معتبر شده است. هر میلیمتر از داخلی لوتوس امیرا با چرم یا مخمل مصنوعی پوشیده شده است. در حالی که مدل Emira i4 دارای یک توربو با توان 360 اسب بخار است، لوتوس نیز نسخهای از آن با یک موتور V-6 با 400 اسب بخار نیرو تولید میکند و دارای گیربکس دستی است. انتظار میرود امیرا با موتور V6 در 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
قیمت لوتوس امیرا مدل 2024 حدود 77 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 3.5 میلیارد تومان میباشد. تریم Base i4 و First Edition V-6 و First Edition i4 به ترتیب 90 و 95 و 100 هزار دلار قیمت دارند.
لوتوس امیرا با طراحی خارجی خارقالعادهای که الهام گرفته از Evija با استفاده از یک معماری آلومینیومی است، پلی بین گذشته بنزینی لوتوس و آینده الکتریکی آن خواهد بود. Lotus Emira به عنوان یک مدل نسخه First Edition که مجهز به V-6 با سوپرشارژ است، عرضه میشود. با این حال، خط تولید همچنین شامل Emira i4 بوده که توانایی آن از توربو چهار سیلندر با 360 اسب بخار است.
ما به V-6 علاقهمند هستیم زیرا این تنها موتوری است که میتوان با آن گیربکس دستی شش سرعته را سفارش داد و از مدل First Edition برای باز کردن پیکربندی شاسی اسپرت استفاده میکنیم. امیرا مدل مهمی برای لوتوس است چرا که آخرین خودروی این برند است که به طور کامل با موتور احتراق داخلی تولید میشود.
در قلب امیرا، یکی از دو موتور زیر قرار خواهد گرفت: یک چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری یا یک V-6 سوپرشارژ 3.5 لیتری، موتور چهار سیلندری از مرسدس بنز AMG تامین میشود و 360 اسب بخار توان تولید میکند. این موتور تنها با گیربکس اتوماتیک دو کلاچ هشت سرعته دیفرانسیل عقب میباشد. اما موتور V-6 یک واحد از تویوتا است، این موتور همراه با گیربکس اتوماتیک تورک کانورتر شش سرعته یا گیربکس دستی شش سرعته استفاده میشود. لوتوس میگوید که با گیربکس دستی، 3.5 لیتری حدود 400 اسب بخار و 317 پوند-فوت گشتاور تولید میکند. برخلاف اکثر خودروهای اسپرت مدرن، امیرا از سیستم رانندگی برقی برای فرمانگیری صرفنظر کرده و از یک تنظیم هیدرولیکی برای فراهم کردن احساس و بازخورد بینظیر استفاده میکند. در آزمایش رانندگی اولیه ما، از تعادل و فرمان برجسته امیرا تحسین کردیم و از تعهد آن به جلب مشارکت راننده تحت تاثیر قرار گرفتیم.
با طراحی ساده و صندلیهایی برای دو نفر، داخلی لوتوس امیرا همزمان مینیمالیستی و دوستانه است. دو صندلی امکان انتخاب چهار یا دوازده حالت تنظیم برقی را دارند و یک توازن مناسب بین راحتی روزانه و پشتیبانی برای رانندگی با عملکرد بالا را ایجاد میکنند. نگرانیها در مورد راحتی در مسافتهای طولانی هم منجر به توجه بیشتر به کاهش سطح نویز داخلی شده است. لوتوس با کمپانی صوتی KEF همکاری کرده تا یک سیستم صوتی حرفهای برای امیرا طراحی کند. این واقعا یک سیستم صوتی عالی است. راننده با یک فرمان مربع و یک صفحه نمایش دیجیتال 12.3 اینچی روبرو میشود.
کیفیت مواد برتر به نظر میرسد، بهتر از مدلهای قبلی لوتوس، و ما خوشحالیم که از سوئیچهای فیزیکی برای کنترلهای آب و هوا استفاده شده است. همچنین، تولیدکننده خودرو نیز تلاش میکند تا از آسانتر شدن ورود و خروج از جدیدترین خودروی اسپرت خود با تنگتر کردن دربها و بزرگتر شدن بازشدگیهای دربها نسبت به مدل لوتوس الترا استفاده کند. همچنین هفت فوت مکعب فضای بارگیری پشت صندلیها و پنج فوت مکعب دیگر در یک خلا ذخیرهسازی پشت موتور وجود دارد.
سیستم سرگرمی لوتوس امیرا از طریق یک صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی نصب شده در وسط داشبورد کنترل میشود. به غیر از کنترلهای روی فرمان و امکان دستورات صوتی، هیچ کنترل فیزیکی برای تنظیم صدای استریو یا تیونینگ وجود ندارد. علاوه بر پورتهای شارژ 12 ولتی و USB، این خودرو دارای قابلیت استاندارد اپل کارپلی و اندروید اتو است.
با شکستن سنت لوتوس، امیرا با مجموعهای از فناوریهای اختیاری کمک راننده ارائه خواهد شد. ویژگیهای کلیدی ایمنی شامل موارد زیر است:
– ترمز اضطراری خودکار
– هشدار خروج از مسیر
– کروز کنترل تطبیقی
امیرا دارای پنل ابزار دیجیتالی با اندازه 12.3 اینچ است که راننده را احاطه میکند. این پنل در کل واضح است، اگرچه نمایشگر میزان دور موتور که به صورت گرافیکی است به اندازه صفحهنمایش گرد شفاف نیست. این پنل همچنین نمایشگر شاخههای جهتیابی و ایستگاه رادیو یا موزیک، و همچنین امکان استفاده از دکمههای دسته فرمان برای مرور لیست تماسهای تلفنی را فراهم میکند. ویژگیهای دیگر شامل تشخیص باران، هشدار عقب در ترافیک و کروز کنترل تطبیقی میشود.
موتور V6 لوتوس امیرا به دلیل داشتن فشردهسازی بهجای توربوشارژ، ارائهدهنده یک تحویل پیشرفته بدون هیچ تاخیری است. نسبتهای دندهها نیز مناسب هستند؛ چرا که هیچ فاصلههای گستردهای بین نسبتها وجود ندارد، بنابراین میتوانید موتور را در محدوده فرکانس مورد نظر خود نگه دارید. لوتوس ادعا میکند که میتواند از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را حدود 4 ثانیه شتاب بگیرد. با ترکیب این موارد با انطباقات ما در جاده، شماره شتابدهی لوتوس به نظر واقعبینانه میآید. بدون شک این خودرو سریع است و ارزش خرید دارد.
کاپوت امیرا یک پوشش شیشهای است که پشت کابین، موتور را زیبا برای دیدن نشان میدهد. خریداران امکان انتخاب بین دو موتور را دارند. اولین موتوری که عرضه شده یک موتور وی-شش 3.5 لیتری است. لوتوس از این موتور برای مدتی استفاده میکند و این یک موتور از خانوادهی تویوتا است که 400 اسببخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور تولید میکند.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما