اگر به دنبال یک دستهبندی شاسی بلند برقی هستید که بیشترین تمرکز را بر روی لذت رانندگی قرار داده است، کیا EV6 یک انتخابات مناسب است. این خودرو دارای توان فراوان، رانندگی دقیق و هندلینگ متعادل است. اما اگر به دنبال یک تجربه رانندگی لطیف یا فضای بارگیری زیاد هستید، گزینههای بهتری نیز موجود هستند. کیا EV6 مدل 2023 مسیر خود در بازار خودروهای برقی را با ظاهر جسورانهای که کاملاً متمایز از دیگران است، مشخص میکند. مدلهای دیفرانسیل عقب به عنوان استاندارد عرضه میشوند، اما مدلهای دارای سیستم چهار چرخ متحرک میتوانند با باتری بزرگتر با محدوده رانندگی حداکثر 500 کیلومتر متمرکز شوند.
هندلینگ و مدیریت خودرو بسیار پرانرژی است به ویژه برای یک شاسی بلند، مدل جدید GT امسال مدلی است که باید انتخاب شود زیرا توانایی 576 اسب بخار آن کافی است تا مالکان از فکر به دیگر خودروها به سرعت عبور کنند. همچنین کابین EV6 در طول این همه سرعت بسیار ساکت باقی میماند و به اندازه کافی فضایی دارد تا موقعیت خود را در میان رقبا مانند فورد موستانگ، آیونیک 5 توجیه کند. این یکی از شاسیبلندهای مورد علاقه ماست زیرا ویژگیهای آن به یک خودروی برقی چندجانبه که راحت برای زندگی، سرگرمکننده برای رانندگی و ارزش مناسب برای خرید، اضافه میشود.
قیمت کیا EV6 مدل 2023 حدود 44 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2.2 میلیارد تومان میباشد. تریم Wind و Wind AWD و GT-Line و GT-Line AWD و Limited Edition و GT AWD به ترتیب 50 و 53 و 54 و 58 و 58 و 63 هزار دلار قیمت دارند.
انقلاب خودروهای برقی در حال اجرا است و انتخابهای بسیاری در دسترس هستند. در میان شاسیبلندهای برقی با توانایی سیستم چرخهای همهچرخ محرک، Kia EV6 مدل 2023 گزینهی مناسبی است، اگر به دنبال استایل و عملکرد هستید. مدل بسیار سریع GT با 576 اسب بخار و سیستم تعلیق تطبیقی امسال در صدر خط محصولات EV6 قرار میگیرد.
یک دکمه سبز در دسته فرمان امکانات حداکثر قدرت پیشرانه را فعال میکند، که ما تخمین میزنیم کافی است تا EV6 را در 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. کیا برای تطابق با عملکرد بهبود یافته خود، عناصر داخلی مسابقهای مانند صندلیهای اسپرت و تزئینات سبز نئون را به کابین GT اضافه کرده است. متاسفانه، افزایش انرژی اضافی مورد نیاز برای تولید اسب بخار اضافی باعث کاهش تخمین محدوده رانندگی مدل GT به 330 کیلومتر در هر بار شارژ میشود. تریم پایه Light برای سال 2023 کنار گذاشته شده است و مدل Wind دیفرانسیل عقب را ارزانترین کیا EV6 می کند.
EV6 با یک موتور الکتریکی نصب شده بر روی محور عقب (دیفرانسیل عقب) یا با موتورهای الکتریکی در هر دو قسمت جلو و عقب، امکان حرکت تمام چرخ را فراهم میکند.
در حالی که مدلهای چهار چرخ متحرک دارای باتری بزرگتر و توان کلی 320 یا 576 اسب بخار هستند، مدل پایه با پیشرانه عقب تنها دارای 225 اسب بخار است. ما از شتاب قابل قبول آن، کنترل چابکی و تنظیمات ترمز احیا کننده قابل تنظیم آن لذت بردیم. در مسیر آزمایش ما، مدل GT-Line با توان 320 اسب بخار توانست در زمان 4.5 ثانیهای 0 تا 100 کیلومتر را طی نماید. انتخاب مدل دیفرانسیل عقب برد بیشتری ارائه میدهد، اما برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز به 6.7 ثانیه خواهد بود.
طراحی و چیدمان EV6 در داخل به اندازه بیرون آن جسورانه نیست، اما تنظیمات و ویژگیها جذابتر و آیندهنگرانهتر از هر مدل دیگر کیا به نظر میآید. اگرچه کنسول مرکزی به جلو و عقب نمیتواند حرکت کند و همچنین زیرپایی صندلی جلو وجود ندارد، EV6 محتوای بسیار پیشرفتهای از قبیل یک داشبورد دیجیتال با عناصر عملی مثل کنسول مرکزی شناور با راهحلهای ذخیرهسازی فراوان و یک سینی بزرگ زیر آن دارد.
با این حال، چند مسئلهی مهم وجود دارد که ارزش ذکر دارند. دید به عقب عالی نیست. پایههای عقب ضخیم منجر به ایجاد نقاط کور بزرگی میشود و بازوی پنجرهی عقب کمی کوچکتر از حد است. شما باید در تغییر حالت یا دنده عقب، بیشتر محتاط باشید. جزئیات دیگری که متمایز هستند، فرمان دو دسته دو رنگ و دو شاخه، دکمه روشن و خاموش نمایان در کنسول مرکزی و طراحی زیبا و متناسب با طعم در کل فضای داخلی هستند. کیا EV6 2023 دارای کف صاف و میانسایز با صندلی راحت است، بنابراین فضای مسافران بسیار فراوان است. همچنین در پشت صندلیهای عقب 28 فوت مکعب فضای بارگیری وجود دارد و با تاشو کردن پشتی صندلیها، کل فضای 54 فوت مکعب میشود. زیر صندوق جلویی نیز فضای ذخیرهسازی بیشتری وجود دارد، اما به اندازه مورد انتظار بزرگ نیست.
سیستم سرگرمی EV6 از طریق یک صفحه نمایش لمسی 12.0 اینچی اجرا میشود. با این حال، طراحی و عملکرد ساختار منو و ناوبری قابل توجه نیست. در این سیستم، علاوه بر امکان قبول بهروزرسانیهای از طریق اینترنت و پاسخ به تعداد زیادی دستور صوتی، ویژگیهای محبوبی چون Apple CarPlay، Android Auto، شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند و یک نقطه دسترسی Wi-Fi نیز در دسترس است.
کارایی سوخت و مصرف واقعی سوخت در مایل بر گالن همه مدلهای EV6 با موتور تکی یک رتبه ترکیبی تا 117 مایل بر گالن (MPGe) را در تستهای EPA دارند؛ نسخه دو موتوره با چرخهای استاندارد 19 اینچی به ترتیب 109 MPGe رتبه ترکیبی دارد و با چرخهای 20 اینچی اختیاری، 96 MPGe رتبه ترکیبی را داراست. اما اگر مدل GT با عملکرد بالا را انتخاب کنید، تخمین ترکیبی به 79 مایل بر گالن کاهش مییابد.
کیا EV6 از باتری با ظرفیت 77.4 کیلوواتساعتی استفاده میکند. بدیهی است که باتری بزرگتر، محدوده کارکرد بیشتری را ارائه میدهد. در شرایط عادی، محدوده کارکرد بین 330 تا 500 کیلومتر بر اساس تخمینها متغیر است. اگر مدل GT را انتخاب کنید که برای عملکرد بهینهتر طراحی شده است، محدوده کارکرد به 330 کیلومتر برای هر بار شارژ کاهش مییابد، حتی اگر از باتری بزرگتری استفاده کنید. همچنین با ولتاژ عملیاتی 800، زمانی که به یک شارژر سریع 350 کیلووات متصل شود، باتری این خودرو میتواند در زمان کمتر از 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود. ما این ادعا را آزمایش کردیم و نتیجه راضیکنندهای به دست آوردیم.
کیا EV6 با مجموعهای متنوع از فناوریهای کمک به راننده عرضه شده است که شامل ترمزگیری خودکار در مواقع اضطراری و نوربالا خودکار است. چندین کمک اختیاری دیگر نیز میتوانند برای تجربه ایمنتر اضافه شوند. ویژگیهای کلیدی ایمنی عبارتند از:
– نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل عقب
– کروز کنترل تطبیقی و کمک به حفظ بین خطوط
– امکان پارک از راه دور
EV6 دارای یک سیستم suspension با کیفیت مشابه رقبا نیست. در جاده، EV6 نقصهای جاده را متوجه میشود و آنها را به سمت داخل کابین ارسال میکند، و مداومت در پاسخگویی به لغزشها و لرزشها ممکن است به سرعت خسته کننده شود. کابین EV6 نیز کمی بلندتر از برخی از رقبا است. البته EV6 به دلیل توان نرم و ترمز قابل تنظیم خود، بسیار راحت برای رانندگی روزمره است.
سیستم سرگرمی کیا EV6 پرسرعت است، از Apple CarPlay و Android Auto از طریق USB پشتیبانی میکند و حتی در حالت رانندگی نیز آسان استفاده میشود. متأسفانه، سیستم صوتی Meridian در خودروی تست ما موسیقی را در صداهای بلندتر از حد تازیانه کرد و هیچوقت باس کاملی ارائه نداد.
مدل GT-Line EV6 که ما آن را تست کردیم، با ویژگیهایی همچون دوربین پارکینگ 360 درجه، نمایشگر سر بالا و سیستم هشدار نقطه کور بود. EV6 در قیمت به اندازه رقبایی از فورد و هیوندای قرار دارد، اما در برخی از زمینهها به طور کامل به مقایسه نمیپردازد. کیفیت مواد داخلی در این قیمت کاملاً رضایت بخش نیست و سیستم صوتی ضعیف چیزی است که خریداران ممکن است توجه کنند.
تریم Wind در مجموعه کیا EV6 توصیه میشود. این قدرت و سرعت کافی برای اکثر رانندگان دارد. خریداران در مناطق بارانی و برفی ممکن است به منظور بهبود چرخش، سیستم چرخهای متحرک را اضافه کنند، در حالی که افرادی که به آن نیاز ندارند، از نسخهی دارای دیفرانسیل عقب لذت خواهند برد که برد بیشتری دارد.
منبع: سایت آذین بلاگ
نظر شما