هوندا اولین نمایش جهانی کانسپت هوندا e:N2 را در نوامبر 2022 به نمایش گذاشت که نشاندهنده جهتگیری مدلهای جدید EV است. هوندا، e:N2 را که مدل مفهومی دومین مجموعه از مدلهای e:N Series، یعنی سری مدلهای EV برند هوندا در چین است، در پنجمین نمایشگاه بینالمللی واردات چین که در شانگهای آغاز شد، به نمایش گذاشت. مدل مفهومی e:N2 به شکل یک سدان بزرگ با طراحی مینیمال و خطوط تیز و نورپردازی نازک طراحی شده است. هوندا میگوید این خودروی مفهومی جهتدهی طراحی مدلهای الکتریکی جدید آینده خود، به ویژه در محدوده چینی خود را نشان میدهد.
طراحی خارجی هوندا e:N2 دارای خطوط بدنه تیز و پویا و سطحپردازیهایی است که به جلوهی فلزی تاکید میکنند و به دنبال ارائهی سبکی جدید است که به هیچیک از دستههای موجود تعلق ندارد. طراحی داخلی با هدف تحقق ارزش این خودرو به عنوان فضایی که ساکنان میتوانند از هیجان فکری لذت ببرند، انجام شده است. برای این منظور، کابین دیجیتالی تمیز و مرتب و ویژگیهای جدید کانسپت هوندا برای مهماننوازی هوشمندانه ارائه شده و همچنین نمایش مؤثر نور و رایحهها نیز در نظر گرفته شده است.
در زمینه عملکرد رانندگی، هوندا e:N2 بر اساس معماری e:N Architecture F، یک معماری اختصاصی که به طور ویژه برای سری e:N توسعه یافته، طراحی شده است تا لذت رانندگی منحصربهفردی را فراهم کند. این به راننده احساس قوی یکپارچگی با خودرو را بدهد. این هدف بر اساس فناوریهای دینامیکی هوندا، از جمله ثبات عالی خودرو و هندلینگ دقیق، محقق شده است.
پیشنمایش مدلهای بعدی EV هوندا که به طور انحصاری در چین فروخته خواهند شد. این کانسپت دومین مجموعه از مدلهای سری e:N است که قرار است به طور انحصاری در چین به فروش برسد. هوندا خط تولید الکتریکی خود را در چین، یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای الکتریکی در جهان، تقویت میکند. حدود یک سال پیش، این شرکت مجموعهای از خودروهای نمایشی به نام e:N Concepts را رونمایی کرد که پیشنمایشی از خودروهای EV آینده هوندا برای چین بود.
هوندا امسال شروع به فروش شاسی بلندهای الکتریکی e:NS1 و e:NP1 کرده است. حالا این خودروساز ژاپنی کانسپت هوندا e:N2 را معرفی کرد. گفته میشود مدل مفهومی دومین مجموعه از مدلهای سری e:N است که به طور انحصاری در چین از طریق سرمایهگذاریهای مشترک Dongfeng Honda و GAC Honda به فروش خواهد رسید.
هوندا e:N2 چندین نشانه طراحی از e:N GT، یکی از پنج EV مختص چین که سال 2021 پیشنمایش شد، گرفته است. این خودرو دارای شکل جسورانهای است که با خطوط تیز و عناصر نورپردازی آیندهنگرانه که به ظاهر فلزی تیره تاکید میکنند، تعریف میشود.
طراحی خارجی هوندا e:N2 امضای نوری عمودی در گوشههای جلویی خودرو است که شباهتی به سیلوئت کادیلاک و امضای نوری آن دارد. هوندا طراحی داخلی را به عنوان یک فضای سوم برای ساکنان در نظر گرفته و تبلیغ میکند که مسافران در داخل کابین از هیجان فکری لذت خواهند برد. این طراحی شامل نورپردازی خاص، رایحهها، ویژگیهای بیشتر هوندا و یک کابین دیجیتالی مرتب و بدون درهمریختگی است. e:N2 بر پایه همان پلتفرم معماری F که برای شاسی بلند e:Ny1 استفاده شده است، ساخته شده و قرار است زیرساخت یک سری کامل از خودروهای الکتریکی e:N باشد.
هوندا بیان میکند که این پلتفرم EV لذت رانندگی منحصربهفردی را با یک حس قوی از یکپارچگی بین راننده و خودرو، همراه با ثبات عالی خودرو و هندلینگ دقیق ارائه میدهد. این پلتفرم کاملا مستقل از پلتفرم مشترک با جنرال موتورز است که برای پشتیبانی از کانسپت هوندا پرلود طراحی شده است. هوندا قصد دارد تا سال 2027 ده مدل سری e:N را در چین عرضه کند که در کارخانههای تولیدی اختصاصی EV تولید خواهند شد. تمامی مدلهای هوندا در چین پس از سال 2030 یا هیبریدی یا کاملا الکتریکی خواهند بود و تا سال 2040، همه خودروها کاملا الکتریکی خواهند بود.
کانسپت جسورانهای که خانواده جدید خودروهای باتریدار را پیشنمایش میدهد، ابتدا در بازار چین عرضه خواهد شد. هوندا پرده از سدان الکتریکی e:N2 در نمایشگاه بینالمللی واردات چین در شانگهای برداشت که مسیر را برای نسل بعدی مدلهای تمام الکتریکی e:N Series این برند ژاپنی هموار میکند.
این مدل مفهومی دارای خطوط تیز و سطحپردازی ساده، چراغهای LED فوقالعاده باریک و چراغهای روز جهتدار به شکل پیکان است که در لبه جلوی گلگیر و کاپوت قرار گرفتهاند. گفته میشود این طراحی زاویهدار برای یک سدان و شاسی بلند تولیدی الهامبخش خواهد بود. این خودروساز ژاپنی وعده داده است که تمامی مدلهای آینده سری e:N دارای ثبات عالی خودرو و هندلینگ دقیق خواهند بود.
جزئیاتی از کابین هوندا e:N2 هنوز منتشر نشده است، اما هوندا میگوید که پلتفرم جدید فضای زیادی را فراهم میکند و یک کابین دیجیتالی تمیز و مرتب برای صاحبان خودرو خواهد داشت. e:N2 همچنین سیستم عامل جدید Honda CONNECT را به نمایش میگذارد که با سیستمهای اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته همراه خواهد بود.
طراحی داخلی هم به اندازه بیرونی جالب است؛ در نگاه اول تنها فرمان قابل مشاهده است. نمایشگرها به طور هوشمندانهای در داشبورد پنهان شدهاند و اطلاعات از طریق لایه نیمه شفاف قابل مشاهده است. این طراحی به یادآورنده پوششهای Clear View گوشیهای سامسونگ S10 است. این نوآوری شاید در خودروی تولیدی به کار گرفته نشود، اما فضای داخلی را بسیار تمیزتر کرده است.
اوایل امسال، هوندا اعلام کرد که قصد دارد در سالهای آینده 30 مدل EV راهاندازی کند تا تا سال 2030 دو میلیون خودرو باتریدار در سال تولید کند. از این 30 مدل، 10 مدل تنها در چین تا سال 2027 عرضه خواهند شد. به عنوان بخشی از ارائه خود، هوندا پلتفرمهای کوچک، متوسط و بزرگ را توسعه خواهد داد. کوچکترین معماریها زیرساخت خودروهای کی برای بازار ژاپن از سال 2024 را تشکیل خواهند داد و سپس به خودروهای کوچک برای بازارهای دیگر مانند اروپا گسترش خواهند یافت که احتمالا شامل یک شاسی بلند کوچک نیز خواهد بود.
یک پلتفرم بزرگ یک خودرو الکتریکی کامل برای آمریکای شمالی در سال 2026 زیرساخت خواهد شد. در حالی که حداقل دو خودروی اسپرت نیز در دست برنامهریزی هستند. پلتفرم سوم از جنرال موتورز تامین خواهد شد که به هوندا کمک خواهد کرد تا سریعا تعداد خودروهای الکتریکی تولیدی خود را افزایش دهد. اولین مدل این همکاری در سال 2027 رونمایی خواهد شد. هوندا همچنین با سونی همکاری خواهد کرد که برنامههای خود برای مدلهای مستقل EV از جمله یک وانت و دو خودروی اسپرت دارد. هوندا اعلام کرد که تا سال 2040 به طور کامل به یک خودروساز تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.
هوندا با همکاری با سایر تولیدکنندگان تغییر رویکرد داده است. در آمریکا، مدلهای جدید Prologue و آکورا ZDX توسط جنرال موتورز تولید خواهند شد و از پلتفرم Ultium استفاده خواهند کرد. پس از این دو شاسی بلند الکتریکی، هوندا در سال 2027 مجموعهای از خودروهای الکتریکی ارزانتر را با همکاری جنرال موتورز عرضه خواهد کرد.
همچنین همکاری هوندا و سونی در برنامه است که اولین خودروی خود را در سال 2026 تولید خواهد کرد. این خودرو در آمریکا ساخته خواهد شد و هوندا حتی برنامههایی برای صادرات آن به ژاپن دارد. صحنه تولید جهانی به شدت در حال تغییر است. همکاریهای مشترک در چین به دلیل قوانین محلی منطقی هستند و در آمریکا به دلیل مشوقهای ارائه شده به شرکتهای آمریکایی معنا دارند.
Honda کانسپت هوندا e:N2 را با مجموعه ADAS هوندا Sensing 360 جدیدترین تجهیز کرده است. این مجموعه شامل دوربین جلوی گسترده و پنج رادار موج میلیمتری است که زاویه 360 درجه کامل اطراف خودرو را با دقت و دامنه بهبود یافته پوشش میدهد. این مجموعه ADAS شامل سیستمهایی مانند پیشگو مسافرتی است که به رانندگان درباره خودروهای نزدیک در تقاطعها با دید محدود هشدار میدهد. در شرایط خاص، میتواند به صورت خودکار در بزرگراهها تغییر خط دهد و در پیچها سرعت را کاهش دهد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما