بزرگترین و لوکسترین خودروی پورشه تا به امروز، با نام کد K1، برای اولین بار دیده شده است، زیرا آزمایشهای برنامهریزی شده برای راهاندازی آن آغاز شده است. به گزارش سایت آذین بلاگ، این خودرو برای رقابت با خودروهایی مانند بنز و BMW طراحی شده است اما با مزایای کاربردی اضافی سومین ردیف صندلی توصیف شده است. پورشه در حال توسعه یک مدل پرچمدار از اس یو وی اصلی خود با نام کد K1 است که بزرگتر از مدل میانی کاین است. پورشه K1 مدل 2027 دارای یک خط سقف با شکل جعبهای است و احتمالا جای کافی برای هفت مسافر دارد. یک معماری الکتریکی جدید با ولتاژ 900 ولت کمک خواهد کرد تا زمان شارژ را کاهش دهد، و انتظار میرود که پورشه K1 دارای یک سیستم تعلیق بادی و فرمان محور عقب باشد.
تقریبا دو سال پیش، پورشه برنامههای خود را برای یک شاسی بلند الکتریکی اصلی جدید که بالای کاین در خط تولید این سازنده اتومبیل قرار میگیرد، تایید کرد. اکنون عکسهای یک نمونه اولیه زودهنگام در حال آزمایش در نزدیکی امکانات توسعه پورشه در آلمان توسط عکاس ثبت شده است، که به ما درک بهتری از این کراساور جدید که با نام کد K1 در سال 2027 وارد بازار میشود، میدهد.
پورشه K1 باید با اس یو وی دو ردیفی مرسدس بنز EQS و همچنین اس یو وی هفت صندلی Rivian R1S و مدل برقی آینده رنجرور که امسال معرفی میشود، رقابت کند. قیمت پورشه K1 به آسانی باید بیش از 100 هزار دلار باشد و حتی ممکن است قیمت آغازین آن بالاتر از قیمت پایه 148 هزار دلاری کاین توربو باشد. تولید این خودرو قرار است در سال 2026 آغاز شود و این شاسی بلند اصلی در بازار آمریکا برای مدل سال 2027 عرضه شود.
K1 احتمالا جا برای هفت سرنشین خواهد داشت. در عکسها، K1 به طور قابل توجهی بلندتر و جمعتر از کاین به نظر میرسد. خط سقف مربع شکل توسط نمای پنجرههای کناری تا حدودی بیشتر میشود، که در عقب به جای خمیده شدن به بالا، بالا میپرد. اگرچه پورشه به طور صریح تایید نکرده است که K1 چند مسافر را در خود جای میدهد، اما اعتقاد بر این است که این شاسی بلند تا حداکثر هفت صندلی ارائه میدهد؛ ظاهر بزرگ بیشتر نشان میدهد که احتمالا سه ردیف وجود دارد. انتظار میرود که یک باتری با ولتاژ 900 ولت داشته باشد که شارژ فوق سریع را ممکن میسازد و در مدت حداقل 12 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود.
K1 همچنین باید دارای مدل پشتیبانی از چهار چرخ باشد تا به این شاسی بلند بزرگ کمک کند تا در فضاهای تنگ مناسب منتقل شود، در حالی که یک دیفرانسیل الکترونیکی به کمک این اس یو وی بزرگ میآید تا همچون همنام پورشهاش عمل کند. به عنوان یک اس یو وی لوکس، احتمالا یک سیستم تعلیق بادی به صورت استاندارد موجود خواهد بود. K1 همچنین با آخرین ویژگیهای رانندگی خودکار تجهیز خواهد شد.
با گذشت سه سال از طراحی و برنامهریزی، K1 از موفقیت مدلهای پورشه پانامرا، کاین و پورشه ماکان استفاده میکند. وقتی وارد بازار میشود، این ششمین خودروی الکتریکی پورشه پس از پورشه تایکان، ماکان الکتریکی، یک جفت پورشه باکستر و کیمن الکتریکی که در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد و یک نسخه الکتریکی از کاین به طور موقت برای عرضه در سال 2026 برنامهریزی شده، خواهد بود.
پورشه K1 اولین خودرویی خواهد بود که بر روی نسخه پورشه از پلتفرم سیستمهای قابل تنظیم گروه فولکسواگن، به نام SSP Sport، قرار میگیرد. اگرچه جزئیات کمی در دسترس است، انتظار میرود که این پلتفرم عملکرد بیشتری نسبت به معماری پریمیوم الکتریک PPE که پایه الکتریکی ماکان الکتریکی و مدل جدید آئودی Q6 است، ارائه دهد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما