امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت تویوتا میرای 2024، داخلی و کابین خودرو

متفرقه تاریخ انتشار: 24/02/29 بدون نظر   26 بازدید

اندازه فونت    
قیمت تویوتا میرای 2024، داخلی و کابین خودرو

تویوتا میرای 2024 ارزان‌ترین خودروی الکتریکی است که بیش از 650 کیلومتر برای هر شارژ را پوشش می‌دهد، و این یکی از تنها خودروهایی است که با سوخت هیدروژن کار می‌کند. با وجود انتقادها، تویوتا به بهبود و ترویج فناوری سلول سوختی در نسل دوم این سدان ادامه می‌دهد. این خودرو مانند دیگر محصولاتی همچون کرولا یا تویوتا کمری نبوده و کمیاب‌ترین تویوتا است و یک مدل بسیار شیک با طراحی منحصر به فرد و کابین مجلل است که در هیچ جایی دیگر در مجموعه خودروهای این برند دیده نمی‌شود. متاسفانه، فقط در جنوب کالیفرنیا به فروش می‌رسد، تنها منطقه‌ای که دارای ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی است.

تویوتا میرای تنها یک پروژه علمی نیست، این یک خودرو لوکس و با راندمان مناسب است که همانند یک خودروی الکتریکی معمولی عمل می‌کند، به جز این که از صفر تا 100 درصد در پنج دقیقه شارژ می‌شود. هیچ خودرو دیگری که همانند آن عرضه شده باشد، وجود ندارد، اما کاملا بدون رقیب هم نیست. شاسی بلند هیدروژنی هیوندای نکسو نیز توسط یک سلول سوختی هیدروژن مشابه تغذیه می‌شود و مانند میرای، این خودرو نیز تنها در کالیفرنیا عرضه می‌شود.

تویوتا میرای 2024

مشخصات فنی تویوتا میرای

  • نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، 5 سرنشین، سدان 4 درب
  • موتور: AC سنکرون
  • قدرت: 182 اسب بخار
  • گشتاور: 221 پوند فوت
  • گیربکس: درایو مستقیم
  • شتاب: 0 تا 100 کیلومتر 9.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 170 کیلومتر
  • وزن: 1950 کیلوگرم

قیمت تویوتا میرای

قیمت تویوتا میرای

قیمت تویوتا میرای مدل 2024 حدود 51 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2.5 میلیارد تومان می‌باشد. تریم Limited به ترتیب 68 هزار دلار قیمت دارند.

نمای کناری خودرو

مدل 2024

تغییرات مهم تویوتا برای سال 2024 شامل به‌روزرسانی نرم‌افزار و اضافه شدن رنگ‌های جدید بدنه می‌شود. Toyota Safety Sense، گروه استاندارد کمک‌های راننده در میرای، از نسخه 2.5+ به 3 تغییر می‌کند. این به‌روزرسانی شامل Traffic Jam Assist و Proactive Drive Assist است که این قادر به کاهش سرعت خودرو در ترافیک بدون استفاده از کروز کنترل می‌باشد. رنگ متالیک نقره‌ای یک رنگ جدید اختیاری است، در حالی که رنگ آبی هیدرو و چرخ‌های کروم 20 اینچی که قبلا مختص نسخه Limited بودند، اکنون در نسخه پایه نیز موجود هستند. در نهایت، اگر خوش‌شانس باشید و یک Toyota Mirai پیدا کنید، لوگوهای جدیدی که FCEV و Beyond Zero را نشان می‌دهند خواهید دید که جمله‌ای است که تویوتا اخیرا برای تعهد به ساخت خودروهایی که فقط EV نیستند، ارائه کرده است.

نمای جلو

موتور و گیربکس

تویوتا میرای از یک گروه موتور الکتریکی با سلول‌های سوختی بهره می‌برد که گاز هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. به عبارت دیگر، این خودرو یک آزمایشگاه شیمیایی متحرک است. موتور الکتریکی حدود 182 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، و یک گیربکس مستقیم این توان را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. با اینکه تویوتا ادعا می‌کند میرای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت حدود 9.1 ثانیه زمان می‌برد، اما طبیعت گیربکس و موتور الکتریکی، آن را در شهر به نظر پرقدرت‌تر از این می‌آورد.

کابین تویوتا میرای

داخلی و کابین تویوتا میرای

تویوتا میرای با داشتن یک کابین جذاب که با طراحی خمیده‌اش هماهنگ است، تولید می‌شود. این خودرو نسبت به یک سدان متوسط لکسوس بلندتر و پهن‌تر است، اما فضای داخلی بیشتری ندارد، به‌ویژه در قسمت عقب. این خودرو نسبت به نسل قبلی میرای بهبود یافته است، اما به اندازه‌ی قابل توجهی نیست. تکه‌های تزیین شده با رنگ مسی، چندین المان خمیده روی داشبورد و پنل‌های درب را برجسته می‌کنند، در حالی که سیستم‌های دیجیتالی تقریبا همه‌گیر و صفحه نمایش اطلاعات سایز 12.3 اینچی قسمت بالایی داشبورد را اشغال می‌کنند.

این یک طراحی آینده‌نگرانه و پرطراوت است که برای یک خودرو با قیمت شروع 50 هزار دلار مناسب است. به علت وجود دو مخزن گاز هیدروژن بزرگ زیر کف کابین و یک مخزن در کاپوت عقب، فضای صندوق عقب کوچک است و حدود 10 فوت مکعب می‌باشد. مسافران عقب همچنین از صندلی‌های خارجی گرم و خنک‌کننده و یک مونروف جداگانه لذت می‌برند.

میرای 2024

سیستم سرگرمی و تکنولوژی

میرای به طور استاندارد با یک سیستم سرگرمی لمسی 12.3 اینچی عرضه می‌شود. ویژگی‌هایی همچون یک ایستگاه Wi-Fi، سیستم صوتی JBL با 14 اسپیکر، رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM و ناوبری در داشبورد همگی به عنوان استاندارد ارائه شده‌اند، همچنین اپل کارپلی و اندروید اتو نیز از امکانات استاندارد هستند. هشدارهای نگهداری خودرو، ردیابی خودروی دزدیده شده و ویژگی‌های مرتبط با یک اشتراک 10 ساله ارائه می‌شود. ناوبری و ویژگی‌های اینترنتی تلفن همراه با یک اشتراک یک ساله همراه است.

برد و مصرف سوخت

تویوتا ادعا می‌کند که مدل XLE برای هر بار پر کردن گاز هیدروژن، می‌تواند حدود 650 کیلومتر حرکت کند. اما اگر مدل لیمیتد را انتخاب کنید، این تخمین به 580 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. هر دو این اعداد خودرو را در اولین ردیف خودروهای برقی قرار می‌دهد، اما زیرساخت محدود برای گاز هیدروژن باعث می‌شود که رانندگان نزدیک مناطق کالیفرنیا محدود بمانند. برای میرای مدل 2024، تخمین مصرف سوخت EPA منتشر نشده است. بر اساس ادعای تویتا، میرای XLE می‌تواند تا 76 MPGe در شهر و 71 MPGe در جاده داشته باشد. اما اعداد مدل لیمیتد به اندکی پایین‌تر می‌آید که به ترتیب 67 MPGe در شهر و 64 MPGe در جاده هستند.

نمای عقب خودرو

عملکرد و امنیت

مانند اکثر مدل‌های تویوتا، میرای از یک مجموعه استاندارد از ویژگی‌های کمک راننده برخوردار است. اما به جز لکسوس LS، میرای تنها تویوتا در ایالات متحده با Teammate، یک سیستم رانندگی بدون دست مشابه با Super Cruise شرکت جنرال موتورز و Autopilot شرکت تسلا است. یک اشتراک داده 10 ساله نیز در این مورد وجود دارد. ویژگی‌های ایمنی کلیدی شامل:

– ترمز خودکار با تشخیص عابران پیاده
– هشدار خروج از مسیر با کمک به نگهداری خط
– کروز کنترل تطبیقی

سوالات متداول

آیا تویوتا میرای ارزش خرید دارد؟

تویوتا میرای یکی از چند خودروی برقی با سلول سوختی در بازار امروز است. میرای با سواری نرم و لذت‌بخش، کابینی با تزئینات مناسب و کیفیت ساخت قوی ارزش بالایی داشته و به دلیل معماری مبتنی بر دینامیک رانندگی، به طور متعجب‌کننده‌ای ملایم در خطوط انحنایی جاده هدایت می‌شود، اما فضای مسافر و بار محدود است و میرای گران‌تر از رقباست. معایب دیگر خودروهای با سلول سوختی این است که تنها در چند ایالت قابل دسترس هستند و عدم زیرساخت سوخت‌گذاری در این ایالت‌ها جذابیت آن‌ها را به شدت محدود می‌کند.

رقبای این خودرو کدام هستند؟

تویوتا میرای یکی از دو خودروی هیدروژنی عمومی است و حتی به عنوان یک سدان معمولی قابل توجه است. اما میرای نه تنها نمایانگر یک خودروی متعهد بلکه نمایانگر یک خودروی پیشرو است. تنها رقیب هیدروژنی آن، هیوندای نکسو می‌باشد. میرای یکم گران‌تر از نکسو است، اما از یک داشبورد داخلی با نگاهی خصوصی‌تر و کیفیت ساخت بسیار خوب بهره‌مند است.

کدام تریم بهتر است؟

تویوتا، میرای را در دو نسخه XLE و نسخه لوکس Limited عرضه می‌کند، اما ما پیشنهاد می‌کنیم که با نسخه کم هزینه‌تر بمانید.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه