امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت موتور پارس، سمند، 405 و مراحل قانونی در سال 1402

متفرقه تاریخ انتشار: 23/05/26 بدون نظر   1241 بازدید

اندازه فونت    
قیمت موتور پارس، سمند، 405 و مراحل قانونی در سال 1402

به گزارش سایت آذین بلاگ، قیمت موتور 405 در سال 1402 نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته که البته با توجه به رشد قیمت خودرو این افزایش چشمگیر نیست. علت تغییر موتور خودرو به طور کلی یا به سبب سوختگی و تصادف است یا اینکه خودرو به خرج افتاده و دیگر تعمیر هر باره آن به صرفه نیست، البته از دیگر مزیت های آن صرفه جویی در زمان و داشتن یک موتور صفر کیلومتر نیز می باشد.

موتور و نیم موتور سمند، پارس و 405

قطعات موتور پارس و سمند و 405 شامل میل لنگ، شاتون، رینگ پیستون، کارتل، یاتاقان، بقل یاتاقانی، اویل پمپ، سر سیلندر، واشر سرسیلندر، میل سوپاپ، لاستیک ساق سوپاپ و کلیه متعلقات موتور می باشد.
قطعات نیم موتور شامل سیلندر، میل لنگ، کارتل، اویل پمپ، شاتون، یاتاقان، بوش، رینگ پیستون،  به جز سر سیلندر می باشد.

مراحل قانونی تعویض موتور

برای تعویض سیلندر، نیم موتور و موتور نیاز به طی مراحل قانونی است. اگر بصورت ساده بیان کنیم دو روش وجود دارد.
1-مراجعه به تعویض پلاک و دریافت مجوز، سپس خرید موتور از نمایندگی های قانونی به صورت حک شده و دارای هولوگرام
2- خرید سیلندر خام و دارای مجوز از نمایندگی های مجاز و بعد مراجعه به تعویض پلاک و حک موتور در مرکز

بصورت کلی بهترین روش همان روش اول می باشد که در اینجا بصورت جزئی تمام مراحل را توضیح خواهیم داد:

  • مالک یا وکیل او بدون نیاز به بردن خودرو، به مرکز تعویض پلاک یا راهنمایی و رانندگی مراجعه و مجوز تعویض سیلندر یا موتور یا نیم موتور را می گیرد.
  • در این مرحله می توانید حضوری یا غیر حضوری موتور یا سیلندر خودرو را با این مدارک (مجوز دریافتی از تعویض پلاک یا راهنمایی و رانندگی، کارت خودرو یا برگ سبز، برگه کمپانی یا عکس از شماره موتور حک شده) از نمایندگی ها و افراد معتبر خریداری کنید.
  • بسته به شرکت یا نمایندگی، سیلندر یا موتور خریداری شده بعد 3 تا 10 روز آماده و تحویل می شود. توجه نمایید که حتما فاکتور آبی رنگ هولوگرام دار ایران خودرو و برگه مجوز مهر خورده را هم باید برای شما ارسال کنند.

 

قیمت موتور پارس و 405 و سمند

در حال حاضر قیمت موتور سمند و پارس و 405 در خرداد 1402 بین 25 تا 35 میلیون تومان برآورد می شود. تعدادی نمونه آگهی های دیوار و وبسایت های فروش را آماده کرده ایم. با بررسی که انجام دادیم بهترین راه خرید از طریق نمایندگی های مجاز و مبلغی بالاتر می باشد. توصیه می شود به هیچ عنوان از وبسایت های آگهی و سایت های اینترنتی خرید نکرده و برای چند میلیون تومان مبلغ کمتر، موتور دارای ایراد نگیرید.

اولین آگهی که در سایت دیوار به چشم ما خورد، آگهی با عنوان موتور کامل 405 است.

موتور 405 در دیوار

موتور کامل شامل تمام قطعات موتوری از جمله میل لنگ ، پیستون ، یاتاقان ، شاطون ، میل سوپاپ و سوپاپ هستند که تمام این قطعات از محفظه روغن موتور که به آن کارتل می گویند تا قسمت بالای موتور که به آن سرسیلندر می گویند نصب شده است . موتور با شماره گذاری قانونی و به صورت خام بدون شماره موجود میباشد. موتور کامل ۴۰۵ ۱۸۰۰cc است که بر روی همه مدلهای پژو ۴۰۵ و نیز همه مدلهای پژو پارس به جز محصولاتی که موتور تیوفایو دارند و همینطور تمام مدلهای سمند به جز خودروهایی که موتور ای اف سون دارند نصب شده است . این موتور یک موتور انژکتور بدون سیم کشی و قطعات دورچین موتور است که به صورت نو و پلمپ عرضه میشود. خودروهایی که دچار نقص فنی در موتور خود می شوند مشتری این محصول هستند چرا که آنها ترجیح می دهند به جای تعمیرموتور آن را به صورت یکجا تعویض نمایند . فروش انواع موتور ایران خودرو و سایپا در خدمتتان هستیم برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 09934494133

معایب خرید اینترنتی موتور خودرو: امکان کلاه برداری و عدم ارسال موتور، امکان ارسال موتور مشکل دار و غیر استاندارد

یکی دیگر از آگهی های شهر تهران با عنوان موتور سمند EF7 همراه نامه رسمی با قیمت 43 میلیون تومان است.

موتور سمند

موتور کامل سمند EF7 دارای بهترین متریال روز ایران بصورت کامل و آماده نصب بر روی خودرو با یکسال گارانتی و نامه رسمی هولوگرام دار جهت ارائه به مراکز تعویض پلاک است. شماره تماس: 02140331466

 

آگهی دیگر در مشهد با عنوان موتور کامل سمند ملی EF7 نو آکبند با قیمت 35 میلیون تومان می باشد.

موتور کامل سمند

عاملیت فروش سیلندر موتور کامل دنا سمند ملی شرکتی درجه یک بهترین کیفیت مونتاژ بدون مشکل برای شماره گذاری نامه رسمی از دادگستری با شماره و قانونی تحویل ۱ساعته ارسال از مشهد به سراسر کشور موتور کهنه یا داغی موقع تحویل موتور گرفته میشود تعمیرات تخصصی یا تعویض موتور گیربکس جلوبندی توسط اساتید مجرب، تعیین وقت و مشاوره هزینه ها فقط حضوری تماس نگیرید مشهد: جاده قدیم قوچان، بلوار توس( سه راه دانش ) انتهای توس ۷۵ بعداز پمپ گاز جاده پرکند آباد گاراژ الغدیر شماره تماس: 09378238889

وبسایت هایی مانند یدک خواجه و مافی و … نیز به فروش موتور پارس، سمند و 405 می پردازند و با بررسی هایی که توسط ما انجام گرفت قیمت ها در این سایت ها نیز بین 28 تا 35 میلیون تومان درج شده است.

چرا نباید از شرکت های نامعتبر موتور و سیلندر خریداری کنیم؟

شرکت و افراد نامعتبر علاوه بر اینکه ممکن است موتورهای دستکوب و بدون مجوز را به شما بفروشند، گهگاه موتور و قطعات معیوب را نیز به شما فروخته و بعد از آن حتی جواب تماس های شما را نیز نمی دهند. تعدادی از تجربه های افراد را برای شما به اشتراک می گذاریم:

  • اینا اصلا خدا رو هم بنده نیستن، آشغال ترین موتور رو به ما دادند. کمتر از دوماه موتور واشر زد اصلا هم گردن نگرفتن
  • موتور کامل خریدم حالا آوردم ببندم، میبینم جای خودش قرار نمیگیره سیلندر استاندارد نیست زنگ زدم اما متاسفانه قطع کرده شمارمو گذاشته بلک لیست
  • از اینا نخرید که بعد خرید جواب سلام هم نمیدن چه برسه پشتیبانی و گارانتی

در صورتی که فرد یا شرکت معتبری در حوزه تولید و پخش موتور، سیلندر و نیم موتور هستید، می توانید در به روزرسانی اطلاعات و مطالب سایت با ما همکاری نمایید.

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه