یک شاسیبلند کوچک به نام آکورا ADX به زودی به همراه هاچبک آکورا اینتگرا به بخش اقتصادی خط تولید شرکت میپیوندد. در حالی که هنوز جزئیات دقیقی درباره ADX منتشر نشده، احتمال میدهیم که این خودرو از همان پلتفرم هوندا HR-V استفاده کند. به جای موتور چهارسیلندر 158 اسببخاری HR-V، فکر میکنیم آکورا از موتور 200 اسببخاری توربوشارژ 1.5 لیتری موجود در اینتگرا بهره ببرد. سیستم دیفرانسیل جلو احتمالا استاندارد خواهد بود، اما امکان انتخاب سیستم چهارچرخ متحرک نیز تقریبا قطعی است.
ما HR-V را خودرویی جذاب نیافتهایم، اما انتظار میرود پیشرانه توربو عملکرد بهتری را ارائه دهد و آکورا بیشک فضای داخلی لوکستری خواهد داشت. وقتی ADX در سال 2025 به بازار عرضه شود، با رقبای قدرتمندی مانند BMW X1، مرسدس بنز جی کلاس و ولوو XC40 در بخش کراساوورهای لوکس کوچک رقابت خواهد کرد. حدس ما در سایت آذین بلاگ، این است که ADX از نظر قیمتی از رقبای اروپایی خود پایینتر خواهد بود که میتواند آن را به گزینهای ارزشمند تبدیل کند. آکورا تایید کرد که کراساوور کوچک جدید خود را آکورا ADX نامگذاری کرده است که چهارمین شاسیبلند در خط تولید این شرکت خواهد بود. این کراساوور کوچک که قرار است ADX نامیده شود، در کنار RDX، MDX و ZDX به عنوان چهارمین شاسیبلند خط تولید آکورا قرار میگیرد و در اوایل سال 2025 رونمایی خواهد شد.
قیمت آکورا ADX 2025 پیشبینی میشود که از حدود 39 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی 2 میلیارد تومان، شروع شده و بسته به تریم و گزینهها تا 48 هزار دلار افزایش یابد. تریم Technology و A-Spec و Advance احتمالا به ترتیب 42 و 45 و 48 هزار دلار قیمت خواهند داشت.
ADX یک مدل کاملا جدید برای آکورا خواهد بود و به عنوان کوچکترین شاسیبلند این برند معرفی میشود. آکورا اعلام کرده که ADX در اوایل سال 2025 رونمایی خواهد شد و انتظار میرود کمی بعد از معرفی در نمایندگیها قابل خرید باشد. آکورا هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمتگذاری Acura ADX منتشر نکرده است، اما انتظار داریم که تریمهای معمول برند شامل Technology، A-Spec و Advance در دسترس باشند. هرچند امید زیادی به وجود یک تریم عملکردی Type S در بالاترین رده نداریم، اما این امکان هم وجود دارد.
در ژانویه امسال، آکورا اعلام کرد که قصد دارد یک کراساوور کوچک جدید به خط تولید اضافه کند. در آن زمان، شرکت گفت که این مدل تا اواخر امسال رونمایی خواهد شد. با این حال، اطلاعات جدید نشان میدهد که ADX تا سال 2025 به فروش نمیرسد.
ما معتقدیم که دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد در ADX ارائه خواهد شد، اما احتمالا نسخهای از سیستم چهارچرخ متحرک سوپر هندلینگ آکورا به عنوان یک ارتقا اختیاری در دسترس خواهد بود. از نظر رقبا، ADX با BMW X1، Lexus UX و بنز GLA رقابت خواهد کرد. ارائه یک کراساوور کوچکتر برای آکورا منطقی است. ADX به برند یک مدل ارزانتر اضافه میکند که در زیر RDX قرار میگیرد و این خودروساز را به گروه جدیدی از خریداران معرفی میکند.
ADX تنها کراساوور جدید آکورا نیست که برنامهریزی شده است. در یک جلسه خصوصی نمایندگیها که هفته گذشته برگزار شد، شرکت اشاره کرد که قصد دارد نسخه تمام الکتریکی سهردیفه MDX را به خط تولید اضافه کند، اما هنوز زمانی برای این عرضه اعلام نشده است. انتظار میرود آکورا بخواهد فضای کافی برای تنفس به ZDX تمام الکتریکی جدید خود در نمایشگاهها بدهد قبل از اینکه خودروی دیگری با باتری را معرفی کند، بنابراین احتمالا این کار زمان میبرد.
هوندا و آکورا برنامه دارند تا سال 2030 تعداد 800 هزار خودروی الکتریکی در آمریکای شمالی بفروشند، بنابراین معرفی خودروهای باتریدار بیشتر منطقی است. اینکه آیا خریداران واقعا تمایل به خرید خودروهای الکتریکی دارند یا خیر، باید منتظر ماند و دید. تنها زمان نشان خواهد داد که برنامههای جاهطلبانه شرکت چگونه نتیجه خواهند داد.
این خودرو کوچکترین و مقرونبهصرفهترین شاسیبلند برند خواهد بود که در خط تولید زیر RDX کامپکت، MDX میانسایز سهردیفه و ZDX الکتریکی آینده قرار میگیرد. در سال گذشته یا بیشتر، نقطه ورود آکورا به طور کلی هاچبک اینتگرا بوده است، شاسیبلند جدید احتمالا این نقش را به عهده خواهد گرفت. حتی اگر قیمت آن بالاتر از اینتگرا باشد، به دلیل شکل شاسیبلند خود، احتمالا فروش بیشتری خواهد داشت.
تقریبا تضمین شده است که این شاسیبلند بر اساس کراساوور سطح ورودی هوندا HR-V خواهد بود. اینتگرا نسخهای بسیار بازنگری شده از هاچبک هوندا سیویک فعلی است، با طراحی خارجی منحصر به فرد و ترکیبهای پیشرانه و داخلی بالاتر که در سیویک عادی موجود نیست. HR-V نیز اساسا همان چیزی است، یک شاسیبلند کوچک بر اساس سیویک، اگرچه با ظاهری چابکتر و دیفرانسیل چهارچرخ متحرک باشد. دلیلی نمیبینیم که آکورا از همین مبنا برای ADX سطح ورودی استفاده نکند، با توجه به اینکه خانواده سیویک نقطه شروع خوبی بوده است.
آکورا ADX به خط تولید برند به عنوان کراساوور کامپکت لوکس ملحق خواهد شد. پس از معرفی آکورا MDX بهروزشده با سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی جدید، آکورا اعلام کرد که مدل بسیار کوچکتری را به خط تولید کراساوور خود اضافه خواهد کرد. ADX به عنوان مدل جدید کامپکت برند معرفی خواهد شد و در اوایل سال 2025 رونمایی میشود.
آکورا تایید کرده است که ADX از موتور توربوشارژ استفاده میکند اما جزئیات خاصی درباره مشخصات پیشرانه ارائه نکرده است. اشاره به اینتگرا در اعلامیه ممکن است به این معنی باشد که آکورا ADX از پلتفرم همان سدان کامپکت لوکس استفاده میکند. اینتگرا هماکنون با موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 192 پوند-فوت عرضه میشود. احتمال دارد این کراساوور نیز از همین پیشرانه استفاده کند.
آکورا ADX از نظر اندازه زیر RDX قرار میگیرد و با خودروهایی مانند فولکسواگن تائوس و بیوک انویستا، BMW X1 و ولوو XC40 رقابت خواهد کرد. در حالی که آکورا جزئیات مشخصاتی ارائه نکرده است، احتمال میدهیم که ADX بر اساس پلتفرم هوندا با اندازه مشابه ساخته شود. شرکت اعلام کرده که این خودرو در کنار اینتگرا در خط تولید قرار خواهد گرفت و از پیشرانه توربوشارژ استفاده خواهد کرد، که یک گام بزرگ نسبت به موتور 158 اسب بخاری ناامیدکننده HR-V است. با ADX و ZDX تمام الکتریکی، خط تولید آکورا شاسیبلندهایی از A تا Z را پوشش خواهد داد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما