امروز: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

فراری لافراری، بررسی قیمت و مشخصات غول ایتالیایی

متفرقه تاریخ انتشار: 24/09/01 بدون نظر   8 بازدید

اندازه فونت    
فراری لافراری، بررسی قیمت و مشخصات غول ایتالیایی

فراتر از خودروهای اسپرت، خودروهای اسپرت خاص و عجیب‌وغریب وجود دارند و سپس فراری لافراری در جایگاهی بالاتر قرار می‌گیرد. موتور V12 این خودرو با توان 789 اسب بخار، به کمک یک موتور الکتریکی با قدرت 161 اسب بخار تقویت می‌شود. بله، این خودرو یک هیبرید است که به آن اجازه می‌دهد مانند یک بوگاتی شیرون شتاب بگیرد، در حالی که مصرف سوخت آن نیز به‌نسبت قابل قبول است. فراری لافراری به مراتب زیباتر از مدل قبلی خود، یعنی انزو ، طراحی شده و شبیه به یک جت جنگی زمینی به نظر می‌رسد. فضای داخلی آن به‌طور سفارشی برای مالک آن طراحی می‌شود.

خودرو فراری لافراری

مشخصات فنی فراری لافراری

در قلب لافراری یک موتور 12 سیلندر V12 با حجم 6.3 لیتر قرار دارد که به صورت طولی در وسط عقب خودرو نصب شده و 789 اسب بخار قدرت در 9000 دور در دقیقه و 516 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور ویژگی‌هایی مانند ورودی‌های متغیر مشتق شده از فرمول 1، پمپ روغن تطبیقی دارد. اگر هر آنچه درباره موتورهای سوپراسپرت می‌دانستید را فراموش کنید، موتور 12 سیلندر فراری لافراری با قدرت بالا بدون نیاز به توربوشارژر به یک خودرو بهتر تبدیل شده است. در رقابت هایپرکارها برای برتری، شاید برخی فقدان توربوشارژر را یک نقطه ضعف بدانند، اما انتقال قدرت این موتور V12 بسیار عالی است و فشار دادن آن به حداکثر دور موتور 9250 دور در دقیقه یک تجربه معنوی محسوب می‌شود.

برای کمک به تحویل گشتاور کم‌دور لافراری، فراری اولین سیستم هیبریدی الکتریکی خود را معرفی کرده است، که در راستای سبک فراری، هیچ حالت اقتصادی ندارد و همیشه حداکثر قدرت را ارائه می‌دهد. فراری این سیستم هیبریدی را KERS (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) می‌نامد و وقتی فعال شود، قدرت خروجی را به 950 اسب بخار و گشتاور را به 664 پوند-فوت افزایش می‌دهد. در حالی که مک‌لارن P1 حالت تمام الکتریکی با بردی تا 20 کیلومتری ارائه می‌دهد، فراری خریداران خود را مجبور می‌کند همیشه از سیستم V12 و هیبریدی استفاده کنند. این همکاری بین جابجایی سنتی و فناوری مدرن، منجر به یک شتاب بی‌پایان می‌شود که خروجی از پیچ‌ها شما را سریع‌تر از آنچه می‌توانید تصور کنید به جلو می‌برد. یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته مسئول مدیریت تمام این قدرت است و در پیست، تغییر دنده‌ها را با سرعتی فوق‌العاده انجام می‌دهد.

قیمت فراری لافراری

قیمت فراری لافراری

قیمت فراری لافراری در زمان عرضه با سفارشی‌سازی شخصی، تا حدود یک 1.4 میلیون دلار نیز می‌رسید. هر 499 فراری لافراری قبل از معرفی این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو به فروش رسید. برای خرید این خودرو نیاز به حداقل پنج فراری در مجموعه خود و داشتن رابطه‌ای نزدیک با لوکا دی مونته زمولو، رئیس فراری، که شخصا تمامی 499 مالک را تایید کرده، داشتید.

بخش‌های الکتریکی آن چگونه کار می‌کنند؟

سیستم Hy-Kers توان اضافی 161 اسب بخار، تقریبا برابر با قدرت یک فورد فیستا را از طریق موتور الکتریکی نصب شده در پشت گیربکس به خودرو می‌افزاید. موتور الکتریکی برای افزودن نیرو به موتور بنزینی، نه جایگزینی آن طراحی شده است. سیستم Hy-Kers بخش پایینی منحنی گشتاور موتور V12 با دور بالا را پر می‌کند. به این معنی که از هر نقطه‌ای در محدوده دور موتور تا هر جای دیگری، یک شتاب کاملا مداوم و شگفت‌آور را فراهم می‌کند. با مجموع توان خروجی 950 اسب بخار، لافراری می‌تواند در 2.9 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن بیش از 350 کیلومتر بر ساعت است.

عکس موتور خودرو

هندلینگ، تجربه رانندگی و مصرف سوخت فراری لافراری

لافراری یک خودروی مسابقه‌ای کامل است. پیشرانه و موتور آن به یک شاسی فیبر کربنی متصل هستند و سیستم تعلیق شامل بازوهای فیبر کربنی در جلو و کمک‌فنرهای کنترل‌شونده الکترونیکی است. برای متوقف کردن این اسب سرکش، مجموعه‌ای از ترمزهای کربن-سرامیکی بزرگ به قطر 40 سانت در جلو و 38 سانت در عقب قرار گرفته است. این ترفندها با یک سیستم آیرودینامیک فعال پشتیبانی می‌شوند که میزان نیروی داون‌فورس را فراهم می‌کند. ترکیب شاسی فیبر کربنی، سیستم تعلیق الهام‌گرفته از فرمول 1 و تایرهای جلو 19 و عقب 20 اینچی، چسبندگی و پاسخگویی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

صادقانه بگویم، این بخش کاملا بی‌اهمیت است. فراری لافراری و رقبای اصلی آن، پورشه 918 و مک‌لارن P1، همگی با یک هدف ساخته شده‌اند: تا جایی که ممکن است با سرعت بالا حرکت کنند و هیچ توجهی به مصرف سوخت نداشته باشند. اگر شما خوش‌شانس باشید که یکی از این خودروها را دارید، مطمئنا می‌توانید یک خودروی هیبریدی مانند پریوس هم داشته باشید تا در زمانی که هایپرکار خود را نمی‌رانید، از آن استفاده کنید.

نمای کناری خودرو

ابعاد خودرو

فراری هنگام تعیین ابعاد لافراری تلاش نکرده تا چرخ را دوباره اختراع کند. سال‌ها توسعه در خودروهای پرفورمنس دیگرش مانند فراری F50 و انزو، بهترین مشخصات ممکن را فراهم کرده و Ferrari LaFerrari با کمی تغییر در ابعاد پایه انزو به آن پایبند است. طول کل 570 سانت است که دقیقا با انزو برابر است، و عرض 199 سانت اندازه‌گیری می‌شود که 4 سانت باریک‌تر از انزو است. خودرو بر روی یک فاصله محوری 265 سانتی قرار دارد. وجود پیشرانه هیبریدی و تکنولوژی‌های دیگر، مانند آیرودینامیک فعال، چندین کیلوگرم به وزن لافراری افزوده است که وزن خالص آن را به 1585 کیلو می‌رساند.

عملکرد فراری لافراری

وقتی فراری نام لافراری را به این خودرو داد، همه می‌دانستند که از نظر عملکردی چیزی خاص خواهد بود. حتی با تجربه‌ترین مالکین سوپرکارها نیز نمی‌توانستند عملکرد ارائه شده توسط این هایپرکار را تصور کنند. با وجود دیفرانسیل عقب بودن، سیستم‌های کنترل کشش پیشرفته فراری، لافراری را با کارآمدی بی‌رحمانه‌ای از جای خود خارج می‌کند و آن را تا زمانی که می‌خواهید پشت عقب را بیرون بکشید، با بهره‌گیری از فشار اضافی و ورودی فرمان مناسب، به جلو می‌برد.

رانندگی با لافراری در جاده‌های عمومی به آن سختی که فکر می‌کنید نیست. اما اگر از احتیاط شدید استفاده نشود، شرایط می‌تواند به خطر بیفتد؛ لافراری هر بار که پشت فرمان آن می‌نشینید، احترام و تمرکز کامل می‌طلبد. به طور خلاصه، در قلب لافراری یک موتور V12 با حجم 6.3 لیتر قرار دارد که 789 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

کابین فراری لافراری

داخلی و کابین فراری لافراری

با سطح عملکرد بالا و تمرکز زیاد بر صرفه‌جویی در وزن و کارایی، فضای داخلی و کابین فراری لافراری به طرز شگفت‌آوری راحت و شیک است. فضای داخلی لافراری شامل تمام موادی است که انتظار می‌رود در خودروهای سوپراسپرت وجود داشته باشد. صندلی‌های چرمی، آلکانترا بر روی فرمان و مقدار زیادی فیبر کربن وجود دارد. به هر حال، بیشتر اجزای این خودرو از مواد محکم مانند فیبر کربن ساخته شده‌اند. یک ستون بزرگ از فیبر کربن که در وسط کابین قرار دارد، دو صندلی را از هم جدا می‌کند. فضای داخلی خودروی لافراری با زیبایی بی‌نظیری طراحی شده و تمام مواد استفاده‌شده در آن، احساس یک میلیون دلار ارزش دارند. اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، سبک طراحی الهام‌گرفته از فرمول 1 است که از بیرون به داخل کابین هم نفوذ کرده است.

مرکز توجه، فرمان مربعی شکل است که به طرز نزدیکی شبیه به فرمان‌های مورد استفاده در خودروهای مسابقه‌ای است. در راستای هدف کارایی و عملکرد نهایی، صندلی راننده ثابت شده است تا توازن دقیق خودرو را به هم نزند، اما فرمان و پدال‌ها قابل تنظیم هستند. تمام موارد غیر ضروری به کنسول مرکزی منتقل شده‌اند. از نظر امکانات داخلی، یک سیستم تهویه مطبوع دوگانه با امکان گرمایش و سرمایش، آینه دید عقب ضدتابش، ساعت دیجیتال و یک سیستم امنیتی ضد سرقت ارائه می‌شود. فراری ابعاد داخلی رسمی ارائه نمی‌دهد، اما اکثر افراد با اندازه متوسط فضای کابین لافراری را تنگ خواهند یافت. فضای پا برای افراد تا حدود 1.8 متر کافی است، اما سقف کوتاه می‌تواند برای رانندگان بلندقد مشکل‌ساز باشد.

عکس Ferrari LaFerrari

سیستم صوتی و اطلاعات سرگرمی

لافاراری یکی از بهترین سیستم‌های صوتی که تا به حال دیده‌ایم را دارد. با یک سیستم صدای فراگیر، شما مدام به بهترین آثار فراری گوش خواهید داد و هرگز خسته نخواهید شد. سیستم اطلاعات سرگرمی لافراری تنها عملکردهای ابتدایی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی AM و FM، آلبوم پاواروتی بر روی سی‌دی یا MP3، یا از طریق پورت AUX/USB گوش دهید. پخش بلوتوث نیز در لافراری موجود است. اما خبری از امکاناتی مانند Apple CarPlay، Android Auto یا رادیو ماهواره‌ای SiriusXM نیست.

تعداد تولید

فراری لافراری نه تنها اولین خودرویی است که طی 40 سال اخیر به‌طور کامل در خانه طراحی شده، بلکه اولین فراری‌ای است که از پیشرانه هیبریدی استفاده می‌کند. به سبک همیشگی فراری، این خودرو هیچ ارتباطی با صرفه‌جویی ندارد، بلکه تماما مربوط به قدرت و سرعت است. موتور 6.3 لیتری V12 که زیر کاپوت این خودرو قرار دارد، یکی از ترسناک‌ترین و تهاجمی‌ترین موتورهای تولیدی است که تاکنون به بازار عرضه شده است. حتی بدون استفاده از سیستم توربوشارژ، در یک خط مستقیم حس سرعت بیشتری نسبت به رقبای بزرگ خود مانند مک‌لارن P1 و پورشه 918 دارد. تنها 499 دستگاه از این خودرو ساخته شده و از زمان عرضه، ارزش آن تقریبا دو برابر شده است. این خودرو نمادی از زیبایی و سرعت است و تمام ویژگی‌هایی که فراری به آن معروف است را در خود جای داده است.

فراری لافراری سیاه

ظاهر خارجی فراری لافراری

لافراری شبیه چیزی است که فقط می‌تواند توسط ذهن یک نوجوان در حال مستی با نوشیدنی‌های انرژی‌زا و فیلم‌های ترنسفورمرز ساخته شده باشد. چه در صفحه نمایش، چه در عکس و چه در دنیای واقعی، فراری لافراری شبیه آینده به نظر می‌رسد. هرچند ظاهر آن بدون شک مهم بوده است، مهندسان فراری ترجیح دادند عملکرد را به فرم اولویت بدهند. طراحی لافراری در همان تونل‌های بادی که برای خودروهای فرمول یک فراری استفاده می‌شد، آغاز شد و این موضوع به شکل‌گیری طراحی آیرودینامیک خودرو کمک کرد.

اسپلیتر جلو برای افزایش نیروی داون‌فورس طراحی شده است، در حالی که تأثیرات منفی حساسیت پیچشی را از بین می‌برد. دریچه هوای بزرگ جلویی هوای داغ را از رادیاتور بزرگ دور می‌کند و اسپویلر جلویی نیز باعث فشرده شدن کاپوت می‌شود که به چسباندن دماغه خودرو به زمین کمک می‌کند. کانال‌های پشت قوس چرخ‌های جلو، حرارت را از سیستم ترمز دور می‌کنند و در عین حال نیروی داون‌فورس بیشتری به طرفین لافراری اضافه می‌کنند. در عقب، فراری دو ورودی هوای رام بر روی قوس‌های چرخ‌های عقب نصب کرده که قدرت را پنج اسب بخار افزایش داده است. سیستم آیرودینامیک فعال خودرو توسط 21 کامپیوتر داخلی کنترل می‌شود که ویژگی‌هایی مانند اسپویلر عقب جمع‌شونده و بالچه‌های جلویی را مدیریت می‌کنند.

نمای جلو

رنگ‌های خارجی

فراری عشق عمیقی به رنگ قرمز دارد. از دهه 1920، سازنده خودروهای ایتالیایی از این رنگ به عنوان امضای خود در مسابقات بین‌المللی استفاده کرده، همان‌طور که تعدادی دیگر از تولیدکنندگان ایتالیایی این کار را انجام دادند. قرمز فراری به نام Rosso Corsa شناخته شد، که به معنای قرمز مسابقه‌ای است. قرمز فراری توانسته است در گذر زمان به یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌های خودرویی تبدیل شود. بنابراین جای تعجب ندارد که لافراری در ابتدا تنها در Rosso Corsa معروف در دسترس بود. اما فراری در برابر برخی از مشتریان برجسته خود تسلیم شد و زرد و سیاه Nero را به پالت رنگ اضافه کرد.

آیا فراری لافراری یک خودروی خوب است؟

فراری لافراری صرفا یک خودروی خوب نیست؛ بلکه خودرویی نمادین است که نه تنها به عنوان اولین فراری هیبریدی عملکردی، بلکه به عنوان یکی از سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای تولیدی تاریخ شناخته خواهد شد. پیشرانه هیبریدی و ایرودینامیک فعال فراری لافراری با گذر زمان بهبود خواهد یافته، اما بعید است که دوباره نیروی طبیعی V12 که این خودرو ارائه می‌دهد را تجربه کنیم. همین موضوع دلیلی دیگر برای به یاد ماندن لافراری خواهد بود. خودروهایی مانند F40، F50 و انزو همگی نماد اوج طراحی و عملکرد فراری در زمان خود بودند. با وجود اینکه اکنون جایگزین شده‌اند، هنوز در لیست بهترین سوپراسپرت‌های تاریخ قرار دارند. لافراری نیز با سرفرازی به تالار افتخار خودروهای افسانه‌ای خواهد پیوست.

ماشین فراری لافراری

قیمت فراری لافراری چقدر است؟

خودروهای مدرن مانند فراری 812 سوپرفست یا لامبورگینی آونتادور معمولا حدود نیم میلیون دلار قیمت دارند. اما قیمت نهایی بیشتر به گزینه‌های سفارشی و انحصارپذیری بستگی دارد. وقتی فراری یک نسخه محدود از یک خودروی ویژه را عرضه می‌کند، تقریبا می‌توان تضمین کرد که قیمت آن پس از فروش افزایش خواهد یافت. بنابراین جای تعجب نیست که قیمت فراری لافراری در بازار دست دوم نه تنها کاهش نیافته بلکه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. وقتی این خودرو برای اولین بار به بازار عرضه شد، خریداران می‌توانستند انتظار داشته باشند که حدود 1.4 میلیون دلار بپردازند. با این حال، اگر در زمان نگارش این مطلب قصد خرید داشته باشید، باید مبلغی نزدیک به سه میلیون دلار بپردازید که آن را به یکی از گران‌ترین سوپراسپرت‌های مدرن در بازار تبدیل می‌کند.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه