نام فورد اکو اسپرت به یک چشمانداز هماهنگ از عملکرد و بهرهوری اشاره دارد، اما چیزی است که در موتور ضعیف و خسته کنندهاش وجود ندارد. ما همچنین از کیفیت نابسامان سفر و عدم وجود ویژگیهای ایمنی پیشرفته ناراضی هستیم. با این حال، یک فضای بزرگ بار آن را به انتخاب جذابی برای سبک زندگیهای فعال تبدیل میکند.
فورد اکو اسپرت 2022 یک شاسیبلند سابکامپکت با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و توان کشیدن 900 کیلویی است. این دو ویژگی بالاترین تواناییهای آن هستند. حتی قبل از اینکه فورد اعلام کند که به خاطر تصمیمات کسبوکاری قصد تعطیل کردن این خط تولید را دارد، این خودروی کوچک در رقابت با رقبا در یک بخش پر از گزینههایی بهتر از لحاظ مصرف سوخت و کیفیت داخلی دچار مشکلاتی بود. اکو اسپرت هرگز بهترین ارزش را ارائه نمیکرد و معرفی پیکاپ فورد ماوریک اوضاع آن را بدتر کرده است. این پیکاپ کوچک نه تنها قابلیتهای عملیتری دارد، بلکه ارزانتر است و کمتر سوخت مصرف میکند.
قیمت فورد اکو اسپرت مدل 2022 حدود 23 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.1 میلیارد تومان میباشد. تریم SE و SES و Titanium به ترتیب 26 و 29 و 30 هزار دلار قیمت دارند.
برای سال 2022، Ford EcoSport تغییراتی در زیر موتورها دارد، به ویژه حذف موتور توربوشارژ پایه، ما از این تغییر راضی هستیم زیرا موتور پایه اکو اسپرت ناتوان بود و مشکلاتی را هنگام بارگیری با مسافران داشت. بیشک، تغییر مهمتر این است که اکنون همه مدلهای اکو اسپرت به صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ متحرک شدند.
در پی اعلام فورد در مورد پایان تولید خودروهای ساخته شده در هند، تصمیم به پایان یافتن عمر مدل اکو اسپرت نیز گرفته شده است. مدلهای سال 2022 تعیین شده تا آخرین مدلهای آن باشند و تغییرات مهمی نسبت به خط تولید سال گذشته دارند. تغییر اصلی این است که دیفرانسیل جلو که در گذشته تنها با موتور توربو شارژ سه سیلندری ارتباط داشت، دیگر ارائه نمیشود. هر اکو اسپرت اکنون به صورت استاندارد دارای دیفرانسیل مرکزی و موتور چهار سیلندری بدون توربو است، که به نوبهی خود به افزایش قیمت ابتدایی منجر میشود و قیمت آغازین آن نسبت به سال گذشته 1600 دلار بیشتر است. اگر پول بیشتری دارید ما خودرو فورد موستانگ را پیشنهاد میکنیم.
مدل 2022 اکو اسپرت تنها با یک موتور چهار سیلندری با توان 166 اسب بخار، یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته و دیفرانسیل مرکزی همه چرخ محرک ارائه میشود. با این حال، این خودرو سرعت کمی دارد. فورد اکو اسپرت بهترین عملکرد خود را در سرعتهای کمتر دارد و به راحتی از خیابانهای شلوغ عبور میکند، اما فرمان نامشخص و رانندگی پر سروصدا آن تجربه را کاهش میدهد. در حالی که رانندگی آن نمیتواند کابین را از سطوح نامناسب جدا کند، اما تعلیق نرم موجب جذب بهتری از ضربات خشن شده و سختیها را به ستون منتقل میکند. متأسفانه تعلیقهای نرم و شیب بدنه به ارتعاشات ناپایدار منجر میشوند. این اثرات در سرعتهای بالاتر تشدید میشود.
داخلی فورد اکو اسپرت به جای شیک و مدرن بودن، کاربرپسند است که ما میتوانیم این ویژگی را در مدلهای ارزانتر تحسین کنیم. متاسفانه کیفیت کابین آن در مدلهای بالاتر، جذابیت کمی دارد. در عین حال، فضای کافی برای مسافران در جلو وجود دارد اما در پشت کمی بیشتر نیست. نسبت به کابینهای شیک کونا و کیا سول، کابین کوچک فورد ناامید کننده است. کنترل خودکار تهویه خوب کار میکند و سیستم گرمکننده صندلیها به سرعت داغ میشود. صداهای جاده و باد نسبت به این رده بسیار کم صدا هستند.
فرمان با پوشش چرمی به نظر لاستیکی میآید و بیشتر سطوح پلاستیکی سخت و خالی به نظر میرسند. مدل SES با صندلیهای چرم و پارچهای منحصر به فرد و قطعات تزئینی رنگ مسی را در دستیابیاش دارد. علیرغم اندازه کوچک خود، اکو اسپرت دارای فضای مسافرتی و فضای بار خوبی است. اکو اسپرت دارای مکانهای ذخیرهسازی داخلی متنوعی است، اما هیچکدام از آنها خیلی بزرگ نیستند.
اکو اسپرت دو سطح سیستم اطلاعات سرگرمی دارد، که نسخه بالاتر بر اساس سیستم Sync 3 کاربرپسند فورد است. این سیستم از یک صفحه نمایش 8 اینچی با ویژگیهایی مانند رابطهای Apple CarPlay و Android Auto استفاده میکند. مدلهای پایه دارای یک نمایش ابتدایی با قابلیت بلوتوث هستند، اما هیچ ادغام دیگری با گوشیهای هوشمند ندارند. صفحه کیفیت بالایی برای نمایش مسیریابی دارد که تیز و پیشرفته است. دوربین دید به عقب به صورت استاندارد و یک نظارت نقطه کور به صورت اختیاری در دسترس است.
کسانی که اعتقاد دارند اکو در فورد اکو اسپرت به اقتصادی اشاره دارد، ناراضی خواهند بود. تنها موتور و سیستم دیفرانسیل مرکزی استاندارد آن با مصرف سوخت 23 مایل در گالن در شهر و 29 مایل در گالن در جاده ارزیابی شده است.
اگر چه فورد از ویژگیهای پیشرفته کمک راننده مانند ترمز خودکار اضطراری و کنترل خودکار سرعت تهی است، اما ویژگیهایی که موجود هستند با بیشتر رقبا همخوانی دارند. ویژگیهای کلیدی ایمنی عبارتند از:
– مانیتورینگ نقطه کور
– هشدار ترافیک متقابل عقب
– سنسورهای پارک عقب
موتور سه سیلندری ویژه این مدل از لحاظ قدرتی نادرست و ضعیف عمل میکند. حتی با فشردهسازی توربو، زمان زیادی طول میکشد تا اکو اسپرت را به سرعتهای بزرگراهی برساند. در تست ما شتاب 0 تا 100 حدود 11.4 ثانیه طول کشید! که یکی از کندترین زمانها در این رده است. خودرو چرخش بدنه زیادی در هنگام دور زدن از خود نشان نمیدهد، اگرچه به دلیل لاستیکهای اقتصادیمحور، چسبندگی نهایی هندلینگ متوسط است. احساس فرمان بسیار بد است، این حس عجیبی است که عادت کردن به آن سخت است.
کارشناسان به خودرو فورد اکو اسپرت امتیاز 6.8 از 10 را دادند. نمرات ایمنی، کارایی سوخت، ظرفیت بارگیری و دسترسی به ویژگیهای ایمنی همگی عواملی هستند که باید در تعیین اینکه آیا مدل 2022 ایکواسپورت یک ماشین خوب برای شما است یا خیر، مد نظر قرار گیرند.
اکو اسپرت مناسب سبک زندگیهای پویا است. با 21 فوت مکعب فضای بار واقع پشت صف دوم، فضای بار مناسبی دارد. تاشو کردن صندلیهای عقب فضای را به 50 فوت مکعب افزایش میدهد، اما برای به دست آوردن حداکثر فضا، شما باید صندلیهای جلو را تنظیم کنید و سرپناههای سر پشتی را تا کنید.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما