امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت تسلا مدل 3 2024، داخلی و کابین خودرو

متفرقه تاریخ انتشار: 24/03/02 بدون نظر   23 بازدید

اندازه فونت    
قیمت تسلا مدل 3 2024، داخلی و کابین خودرو

تسلا مدل 3، مسیر ورود به تسلا است، راهی بسیار مقرون به‌صرفه برای دسترسی به تکنولوژی و شهرت این برند می‌باشد. این سدان کوچک برقی، از زمان معرفی در سال 2017، یک موفقیت فوق‌العاده بوده و باعث شده تا رقبا به کمک آن، خودروهای برقی را محبوب‌تر از همیشه کنند. با ظاهری جدید و زیبا، محدوده رانندگی بالا و قیمت دسترسی‌پذیر، تسلا مدل 3 سال 2024 همچنان یک گزینه جذاب برای خریداران خودروی جدید است که می‌خواهند سبز رفتار کنند. این سدان برقی، قوانین بازی را از زمان معرفی در سال 2017 تغییر داد؛ زیرا باعث کاهش قیمت خودروهای برقی شد تا به میزان کافی در بودجه خانوارهای گسترده‌تری از خانواده‌ها جا شود.

اما کامل نیست؛ مدل 3 از ابتدا از مشکلات تناسب رنج برده و فضای کابین آن کمی تنگ است. لیست تجهیزات استاندارد آن شامل ویژگی‌های مطلوبی مانند Apple CarPlay و رادیو ماهواره‌ای SiriusXM نمی‌شود. تسلا مدل 3 همچنین از کنترل‌های فیزیکی برای اکثر عملکردها بی‌بهره است. به جز یک فرمان، پدال‌ها و کلیدهای پنجره، دکمه‌های کمی وجود دارند؛ برای انجام کارهای ساده مانند تنظیم آینه‌های جانبی یا ستون فرمان، باید با صفحه نمایش بزرگ اطلاعاتی در داشبورد تعامل کنید. متاسفانه برای تسلا، رقبای زیادی به حوزه آن حمله کرده‌اند و پیشرفت کرده‌اند. ب‌ام‌و i4، هیوندای Ioniq 6 و پولستار 2 و کمی فورد موستانگ ماخ همه بسته‌های مشابهی را با قیمت‌های مشابه با کمترین محدودیت‌ها ارائه می‌دهند.

تسلا مدل 3 2024

مشخصات فنی تسلا مدل 3

  • نوع خودرو: موتور جلو و وسط، چهار چرخ متحرک، 5 سرنشین، سدان 4 درب
  • موتور: AC القایی
  • قدرت: 184 اسب بخار
  • گشتاور: 177 پوند فوت
  • گیربکس: 1 سرعته مستقیم
  • شتاب: 0 تا 100 کیلومتر 4.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 230 کیلومتر
  • وزن: 1830 کیلوگرم

قیمت تسلا مدل 3

قیمت تسلا مدل 3

قیمت تسلا مدل 3 مدل 2024 حدود 40 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2 میلیارد تومان می‌باشد. تریم Long Range AWD و Performance به ترتیب 49 و 55 هزار دلار قیمت دارند.

مزایای تسلا 3

  • برد، عملکرد و هندلینگ عالی
  • شتاب سریع
  • رانندگی مقرون به صرفه

پیشنهاد مدل 3 به افرادی که به دنبال اولین خودروی الکتریکی خود هستند، بسیار آسان است. این خودرو دارای یک فضای داخلی فراوان، سواری راحت و ترکیب جذابی از رانندگی تیز و شتاب است.

معایب تسلا مدل 3

  • عدم وجود کنترل‌های فیزیکی
  • نداشتن Android Auto و Apple CarPlay
  • کیفیت داخلی پایین نسبت به رقبا

مهم‌ترین بخش از معایب خودرو این است که شما باید از طریق صفحه‌لمسی تقریبا همه چیز را تنظیم کنید. حتی جریان هوا را از طریق این صفحه هدایت می‌کنید. این یک ایده جالب در تئوری است، اما ما فهمیدیم که این کار در حال رانندگی سخت است.

نمای کناری خودرو

مدل 2024

تسلا مدل 3 برای سال 2024 به‌روزرسانی مناسبی کرده است که شامل یک کابین شیک و کم‌صدا‌تر و ویژگی‌های استاندارد به‌روزشده می‌شود. اگرچه تغییرات ظاهری مدل 3 کوچک است، اما تاثیر زیادی دارد و خودرو به نظر تازه‌تر و لوکس‌تر از پیش می‌آید. داخلی از مواد به‌روزشده با کیفیت بهتر بهره‌مند شده است؛ تسلا همچنین ادعا کرده است که از مواد به‌صداگیری بیشتر و شیشه‌های صوتی بیشتری استفاده کرده تا نویز جاده را کاهش دهد. فرمان بازطراحی شده است و ستون فرمان دارای کلیدهای چراغ‌ها و کلید تغییر دنده نمی‌باشد؛ در حالی که صندلی‌ها دارای یک پوشش جدید با چرم سوراخ‌دار و پشتیبانی از تهویه برای سرنشینان جلو هستند.

مسافران سرنشین عقب اکنون به نمایشگر 8 اینچی خود مجهز شده‌اند تا کنترل‌های دما را تنظیم یا حتی فیلم ببینند. نسخه پایه Tesla Model 3 با یک موتور برای چرخاندن چرخ‌های عقب عرضه می‌شود، اما همه مدل‌های دیگر دو موتور و چهار چرخ متحرک دارند. مدل پایه با 440 کیلومتر برد تخمینی و دیفرانسیل عقب ارزش خوبی دارد، اما برخی رانندگان ممکن است این مقدار برد را کافی ندانند. ما مدل Long Range که برد تخمینی 550 کیلومتر در هر شارژ را ارائه می‌دهد را پیشنهاد می‌دهیم. همه مدل‌ها با صندلی‌های جلوی گرم و تهویه‌دار، ناوبری و سیستم رانندگی نیمه‌خودکار تسلا به نام Autopilot به صورت استاندارد همراه هستند. بررسی و تصاویر تویوتا کراون را هم در سایت ما بخوانید.

جلو خودرو

موتور و گیربکس

همانند اکثر خودروهای الکتریکی، تسلا مدل 3 سرعت را به سرعت، به‌صورت صاف و تقریبا بی‌صدا افزایش می‌دهد. این خودرو سریع است، مانند تمام خودروهای تسلا، مدل 3 با داشتن باتری زیر کف، منجر به مرکز ثقل پایین می‌شود. این امر کمک می‌کند خودرو به‌سرعت تغییر جهت دهد و در گوشه‌ها بسیار پایدار باشد. فرمان دقیق و با وزن مناسب است، با سه تنظیم مختلف که سطح تلاش فرمان را تنظیم می‌کنند.

سواری محکم بوده اما بدون سختی بیش از حد است؛ با این حال، بدون صدای یک موتور بنزینی، صدای بسیاری از نویز جاده را درون کابین می‌شنوید که لاستیک‌ها بر روی ناهمواری‌های جاده می‌کوبند و صدا ایجاد می‌کنند. زمان 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برای مدل 3 Long Range در آزمایش ما 4.1 ثانیه بود، در حالی که مدل 3 Performance در 3.5 ثانیه به 100 کیاومتر بر ساعت رسید. ما مدل ورودی مدل 3 را که با یک موتور الکتریکی و چرخ‌های عقب ارائه می‌شود، تست نکرده‌ایم، اما انتظار می‌رود کمی کندتر از مدل‌های با چهار چرخ باشد.

کابین تسلا مدل 3

داخلی و کابین تسلا مدل 3

مدل 3 تسلا یک داخلی متفاوت از هر خودروی دیگری در بازار امروزی دارد. درون آن به‌طرز شگفت‌آوری ساده است، با اکثرا هر چیزی که توسط صفحه لمسی یکپارچه در وسط داشبورد کنترل می‌شود. دکمه‌های فرمان مواردی مانند آینه‌های دید جانبی خارجی، موقعیت ستون فرمان، و حتی چراغ‌های راهنما را کنترل می‌کنند و ما دوست داشتیم که این کنترل‌ها به شکل معمول طراحی شوند. کف صاف و کم‌ارتفاع مدل 3 تسلا باعث ایجاد احساس فضای راحت درون شده است.

صندلی‌های جلویی پشتیبانی‌کننده و راحت هستند، اما صندلی‌های عقب پایین قرار گرفته‌اند و بسیار تنگ و ناراحت‌کننده هستند؛ انتظار نداشته باشید بزرگسالان بتوانند مدت طولانی در آن نشینند. تاشو کردن صندلی‌های عقب با نسبت 60/40 ساده است و فضای بار را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. پشتی صندلی‌ها نیز صاف می‌شود، که یک زمینه بارگیری بی‌وقفه برای حمل اقلام بزرگ فراهم می‌کند. با صندلی‌های عقب تاشو شده، مدل 3 فضای کافی برای 15 چمدان کیسه‌ای فراهم می‌کند. همچنین در سراسر کابین، صندوق‌ها و کیسه‌های بزرگ وجود دارد.

نمای کناری خودرو

سیستم سرگرمی و تکنولوژی

ناوبری، بلوتوث، و اتصال USB به‌طور استاندارد می‌باشد، اما مدل 3 با رادیوی AM یا رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM در دسترس نمی‌باشد. چندین گزینه رادیوی اینترنتی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد. همچنین این امکان وجود ندارد که با Android Auto یا Apple CarPlay تجهیز شود. برای ساختن انتظارات لحظات شارژ، مدل 3 انواع گزینه‌های سرگرمی را در صفحه مرکزی خود ارائه می‌دهد، از جمله Netflix، YouTube، و مجموعه‌ای از بازی‌ها، یک صفحه لمسی 8 اینچی نیز در پشت کنسول مرکزی نصب شده است که به مسافران صندلی‌های عقب امکان دسترسی به کنترل اقلام مختلف و سیستم سرگرمی را می‌دهد.

برد و مصرف سوخت

سه نسخه متمایز از مدل 3 ارائه شده است، هرکدام با برد متفاوت تخمینی، مدل پایه با چرخ‌های عقب به عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه با برد ادعاشده 440 کیلومتر است. ارتقا به مدل Long Range، برد تخمینی تسلا مدل 3 را به 550 کیلومتر افزایش می‌دهد. مدل 3 گزینه‌های مختلفی برای شارژ دارد. شبکه شارژ سریع تسلا به نام Superchargers، آداپتورهای برای ایستگاه‌های شارژ عمومی DC، پریزهای 240 و 120 ولت، و ایستگاه شارژ خانگی همه قابل انتخاب هستند. مصرف سوخت مدل‌های مختلف تسلا مدل 3 بین 113 تا 138 MPGe ارزیابی شده‌اند. با این حال، خودروی آزمایشی ما تنها 84 MPGe را مدیریت کرد وقتی آن را در تست اقتصاد سوخت بر روی جاده برداشتیم.

صندوق تسلا

عملکرد و امنیت

اگرچه ممکن است که نام Autopilot فریب‌آور باشد، اما سیستم کمک به راننده یکی از بهترین مجموعه ویژگی‌ها را در صنعت دارد، با عملکرد نرم و قابلیت‌های تاثیرگذار مانند تغییرات خودکار خطوط، ویژگی‌های اصلی ایمنی شامل:

– ترمزگیری خودکار
– هشدار خروج از مسیر
– کروز کنترل تطبیقی

سوالات متداول

آیا تسلا مدل 3 ارزش خرید دارد؟

مدل 3 تسلا ارزان‌ترین و محبوب‌ترین خودروی تسلا است. تسلا مدل 3 به طور کلی تجربه رانندگی لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. این خودرو کوچک و سریع است و طراحی داخلی مینیمال و لوکسی دارد. برد قابل توجه و سهولت در شارژ نیز از جمله نقاط قوت این خودرو است. کیفیت ساخت ممکن است کمی معمولی باشد، اما در نهایت مزیت‌های زیادی در مدل 3 به قیمت آن وجود دارد. این خودرو ارزش خرید بالایی داشته و پیشنهاد می‌شود.

رقبای این خودرو کدام هستند؟

ب‌ام‌و i4، مرسدس بنز EQE و پولستار 2 همگی جذاب ولی گزینه‌های گران‌قیمتی به‌عنوان جایگزین‌های لوکس الکتریکی می‌باشند. همچنین هیوندای آیونیک 6 را به‌خاطر برد بزرگ و سرعت شارژ سریع پیشنهاد می‌دهیم.

کدام تریم بهتر است؟

مدل پایه مدل 3 با ویژگی‌های استاندارد غنی می‌باشد و انتخاب مناسبی است اگر برنامه‌ای برای سفرهای دوردست ندارید. با این حال، ما به مدل Long Range ارتقا می‌دهیم. برد اضافی باعث می‌شود مدل 3 برای سفرهای جاده‌ای مناسب‌تر باشد، همچنین سرعت شارژ بیشتری دارد.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه