سدانهای کوچک شاید به اندازه دو دهه پیش محبوب نباشند، اما فولکس واگن جتا مدل 2024 همچنان به عنوان یکی از بهترین سدانهای کوچک و مقرون بهصرفه امروزی شناخته میشود. اغلب به عنوان یک فولکس واگن گلف با صندوق خودرو معرفی میشود، این مدل برخی از جذابیتهای مدل گلف را به اشتراک میگذارد. اما این به معنا نیست که این بازار را به تنهایی در اختیار دارد؛ برخی مدلها مانند هوندا سیویک و مزدا 3 به عنوان مثال، باعث رقابت شدیدی شدهاند و مزدا 3 حتی دارای سیستم چهار چرخ متحرک میباشد. اگر به خودرو بهتری نیاز دارید، ما تسلا مدل 3 با قیمت 40 هزار دلار را پیشنهاد میدهیم. خوشبختانه، فولکس واگن جتا برخی از ویژگیهای بهتر گلف را به ارث برده است، از جمله هندلینگ چابک که به طور قابل توجهی به بهرهوری موتور توربوشارژ با 158 اسب بخار کمک میکند.
رانندگانی که به دنبال قدرت بیشتر و رانندگی اسپرتتر هستند، توصیه میشود تا مدل GLI با قدرت 228 اسب بخار را بررسی کنند. نسخه استاندارد جتا شامل یک گیربکس دستی 6 دنده است، اما گیربکس اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک نیز برای چند صد دلار اضافه موجود است. آینههای برقی گرم شونده، پوشش پارچهای، و یک سری ویژگیهای ایمنی از جمله هشدار تصادف جلویی و ترمز اضطراری در مدل پایه S قرار دارد و گزینهها و ارتقا در زمینه سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز در دسترس هستند. مصرف سوخت عالی نیز بهطور استاندارد وجود دارد، آخرین مدل فولکس واگن جتا که ما آن را تست کردیم، در آزمون واقعی مصرف سوخت 75 مایل بر ساعت در جاده، نتیجهای تحسینبرانگیز داشت.
قیمت فولکس واگن جتا مدل 2024 حدود 23 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.2 میلیارد تومان میباشد. تریم Sport و SE و SEL به ترتیب 24 و 26 و 30 هزار دلار قیمت دارند.
بزرگترین تغییر برای سال 2024، ارائه بسته کمک به رانندگی IQ.Drive از فولکس واگن به عنوان تجهیزات استاندارد در مدل پایه S است. همچنین برای سال 2024، فرمان اکو-چرم، دسته دنده چرمی، برف پاککن با قابلیت خودکارتنظیم و حسگر باران به لیست تجهیزات اضافه شدهاند.
سطح تریم اسپرت Volkswagen Jetta ویژگیهای جالبی را نسبت به مدل پایه با هزینه کمتری ارائه میدهد. این شامل چرخهای آلیاژی 17 اینچی، صندلیهای جلوی گرم، طراحی کمی اسپرتتر سپر جلو و دیفرانسیل لغزش محدود از طریق ترمز XDS میشود. SE صندلیهای برقی، ورود بدون کلید و چندین ارتقا دیگر را اضافه میکند. SEL هم صندلیهای چرم تهویهدار، یک شیشهپانوراما و لوازم لوکس دیگر را به همراه دارد، اما به نظر میآید که بهترین انتخاب هنوز هم مدل SE است.
یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر و توان 158 اسب بخار و 184 پوند-فوت گشتاور، هر جتا را تامین خواهد کرد. مدل S پایه دارای یک گیربکس دستی 6 سرعته به عنوان استاندارد است، اما گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیز بهصورت اختیاری موجود است. آخرین SEL که ما تست کردیم، دارای گیربکس اتوماتیک بود و در زمان انجام آزمون صفر تا 100 کیلومتر در ساعت، 7.1 ثانیه طول کشید. فولکس واگن جتا مجهز به گیربکس دستی نیز به نحو مشابهی عمل کرد، اما چند دهم ثانیه زودتر از دنده اتوماتیک به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یافت.
مانند همتای گلف خود، فولکس واگن جتا مقدار قابل قبولی از فضای سر، شانه و پا را برای مسافر جلو فراهم میکند. طراحی مدرن است و با افزایش تجهیزات هر تریم بالاتر، کابین به راننده بیشتر خدمت میکند و دید بیرون عالی دارد. مدل پایه S دارای پارچههای نخی، صندلیهای قابل تنظیم دستی و یک سطل کنسول مرکزی عمیق است. ویژگیهایی از جمله نورپردازی داخلی، شارژ بیسیم دستگاهها و صندلیهای جلوی تهویهدار برای مدلهای گرانقیمتتر در نظر گرفته شدهاند.
تریمهای Jetta S، Sport و SE یک کلاستر دیجیتال ابتدایی 8 اینچی دارند؛ SEL یک ستاپ قابلیت سفارشیسازی کامل 10.3 اینچی دارد. به همین ترتیب، مدلهای Jetta S، Sport و SE با یک صفحه نمایش لمسی کوچک 6.5 اینچی به همراه دستههای سخت حجیم برای کنترل صدا و تیونینگ مجهز هستند. SEL از رابط کاربری جدیدتر اطلاعات با یک صفحه نمایش 8 اینچی با یک استریو 12 اسپیکر استفاده میکند. قابلیتهای Apple CarPlay و Android Auto به صورت پیشفرض در همه مدلها وجود دارد. هر جتا دارای یک نقطه دسترسی تلفن همراه است تا زمانی که مایل به پرداخت هزینه اشتراکی برای یک برنامه داده مبتنی بر اشتراک باشید، و شارژ بیسیم در دو تریم بالاتر بهصورت استاندارد وجود دارد.
فولکس واگن جتا 2024 به طور کلی و بدون توجه به تریم، یک خودروی صرفهجو است. مدل پایه S با گیربکس اتوماتیک افتخار بهترین کارایی را با مصرف سوخت 31 مایل بر گالن در شهر و 41 مایل بر گالن در جاده بهاشتراک گذاشته است، در حالیکه نسخه دستی این مدل دارای 29 مایل بر گالن در شهر و 42 مایل بر گالن در جاده بر اساس ارزیابیهای EPA است.
فولکس واگن جتا پایه با چندین فناوری کمک راننده استاندارد ارائه میشود، و تجهیزات ارتقا یافته مانند کروز کنترل تطبیقی و کمک نگهداری در لاین همگی در دسترس هستند. ویژگیهای ایمنی اصلی عبارتند از:
– هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری
– مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل عقب
– کروز کنترل تطبیقی با تکنولوژی توقف و شروع
فولکس واگن جتا برای سال 2024 یک ویژگی کمک راننده مهم به نام IQ.Drive اضافه کرده است. امسال، تمامی این امکانات به صورت استاندارد ارائه میشود، که جتا را رقابتیتر با رقبای هوندا، هیوندای و مزدا میکند، با قیمتی که هنوز در میانه لیست قرار دارد. این کمکها همراه با یک کابین فضایی، فضای بار فراوان و موتور پرقدرت، ارزش خرید جتا را تقویت میکنند.
این مدل همچنان به محبوبیت رقبایش همچون هوندا سیویک و تویوتا کرولا نرسیده، اما ویژگیهای فناوری گسترده و استایل شیک و البته شباهت به آئودی S8، آن را جذاب میکنند. طراحی ملایمتر جتا ممکن است برخی را جلب کند و برخی دیگر را خسته کند، اما سخت است با ارزش آن مخالفت کرد.
تریم SE میانه جتا یک انتخاب خوب برای ارزش است. این تریم به همراه چند امکان دلخواه مانند روکش چرم مصنوعی و صندلیهای جلوی گرم، به اندازه اندکی بیشتر از تریم پایه عرضه میشود. اما اگر به بودجه شما بخورد، تریم بالاتر SEL را نیز در نظر بگیرید. هنوز هم با قیمت رقابتی برای یک سدان کوچک است و با ویژگیهای فراوان عرضه شده است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما