امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

تویوتا پریوس 2023 – نمای داخلی و قیمت

خودرو تاریخ انتشار: 23/02/15 بدون نظر   931 بازدید

اندازه فونت    
تویوتا پریوس 2023 – نمای داخلی و قیمت

آذین بلاگ برای اولین بار تویوتا پریوس 2023 را بررسی میکند. برای سال 2023، معروف ترین خودروی هیبریدی جهان وارد نسل پنجم خود می شود. این نسخه جدید برای ارائه نه تنها مصرف سوخت خوب، بلکه لذت رانندگی نیز تمرکز دارد. و بله، زیبایی زیبایی شناختی دارد.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس 2023

طراحی پریوس جدید به نظر ما کاملاً الهام‌بخش‌تر است، اما همچنین بر اساس واکنش‌هایی است که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس شنیده شد، جایی که این خودرو چند هفته پیش برای اولین بار به نمایش درآمد. اما کتاب چیزهای بیشتری از جلد آن دارد. زمانی که مهندس ارشد ساتوکی اویا به دنبال متقاعد کردن آکیو تویوتا بود که برنامه‌های متفاوتی برای پریوس داشت، قول داد.

در واقع، مدیرعامل تویوتا می خواست پریوس را به یک کالا تبدیل کند، خودرویی برای ناوگان تاکسی. ساتوکی اویا ایده دیگری داشت. او یک پریوس می خواست که زندگی روزمره با آن لذت بخش تر باشد.

طراحی تویوتا پریوس 2023

پریوس 2023

پریوس

شکی در این نیست، سیلوئت جدید پریوس یک موفقیت است. در طول رانندگی ما در منطقه اطراف دل مار، کالیفرنیا، رهگذران و سایر رانندگان با انگشت شست خود آزاد بودند. حتی زمانی که برای گرفتن چند عکس از خودرو توقف کردیم، پریوس واکنش هایی را برانگیخت. “این یک پریوس است؟ واقعا زیباتر از قبل است! به نظر سریع می رسد!

بنابراین بله، طراحی تهاجمی تر پریوس 2023 قطعاً خوشایند است، به خصوص در قسمت عقب که دریچه دوم پنجره عمودی خود را از دست داده است. نوار چراغ پارکینگ برای دیدن عالی است، در حالی که حروف بزرگ مطمئن می شوند که هیچ کس این ماشین را با ماشین دیگری اشتباه نمی گیرد.
در پروفیل، خودرو شیشه های بادامی شکل خود را حفظ کرده است، هرچند دستگیره درب عقب به داخل ستون حرکت کرده است. چرخ های 19 اینچی به خوبی قوس چرخ ها را پر می کنند که توسط فلرهای گلگیر احاطه شده اند.
در مورد قسمت جلویی، قطعا زیباترین پوزه در تاریخ این مدل است. طراحان تویوتا در آینده ای نزدیک آن دماغه را به مدل های دیگرش پیوند خواهند زد، ما می توانیم مطمئن باشیم.

فضای داخلی خودرو

در اینجا نیز طراحی مجدد مدل را بهبود می بخشد. داشبورد بر اساس فرمول تویوتا bZ4X، با صفحه نمایش اطلاعات راننده کوچک در پشت فرمان ساخته شده است. صفحه نمایش لمسی مرکزی در مدل XLE AWD 8 اینچی و در مدل Limited AWD 12.3 اینچی است.

همه کنترل های اصلی در اطراف این صفحه گروه بندی می شوند. استفاده از کنترل های سیستم تهویه مطبوع و صندلی های گرم شونده در قالب اهرمی آسان است. کنسول میانی دارای اهرم تعویض دنده کوچک است – هنوز هم مانند گذشته پیچیده است – و چند کنترل اضافی مانند حالت رانندگی و ترمز دستی الکترونیکی. همچنین دو جا لیوانی و یک حفره وجود دارد که در آن می‌توان دستگاه هوشمند را در حین رانندگی شارژ کرد و گیره‌هایی برای نگه داشتن آن در جای خود قرار داد.

یکی از ناامیدی ها در مورد جا بودن یا نبود آن است. این از نگاه بیرونی به پریوس جدید قابل پیش بینی بود. سقف پایین پریوس جدید و پروفیل شیک تر، از دست دادن مقداری فضا را اجتناب ناپذیر کرده است. در حالی که فضای کلی جلو به اندازه کافی سخاوتمندانه است، همه چیز در عقب تنگ تر است. بزرگسالان قد بلندتر در رانندگی های طولانی تر، زمان را به کندی پیش می برند. فضای سر در واقع محدود است.

همین امر در مورد تنه که در سمت کوچک قرار دارد نیز صدق می کند. سوار شدن در چنین خودروی تیزی بهای زیادی دارد. دید عقب نیز ضعیف است.

نگاهی به موتور پریوس

موتور پریوس

موتور پریوس 2023

در زیر کاپوت، پریوس جدید اکنون به یک موتور احتراق داخلی 2.0 لیتری جدید 4 سیلندر با قدرت خالص 150 اسب بخار متکی است. این موتور در ترکیب با یک موتور ژنراتور 111 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی دوم در محور عقب، واقعاً به هیبریدی تویوتا بال می بخشد. شما می توانید آن را از همان شتاب اول حس کنید، حتی زمانی که گیربکس CVT ماشین را فریاد می زند.

همچنین توجه داشته باشید که مدل جدید برخلاف سیستم خروجی که سرعت بالای 70 کیلومتر بر ساعت را قطع می کرد، به سیستم تمام چرخ متحرک تمام وقت مجهز است. این خبر خوبی برای رانندگانی است که تمایلی به بیرون رفتن در زمستان ندارند.

قیمت پریوس 2023

تویوتا پریوس 2023

تویوتا پریوس

قیمت اولیه تویوتا پریوس 2023 جدید 36000 دلار است. لازم به ذکر است که مدل XLE AWD بیش از 6000 دلار گرانتر از مدل قدیمی چهار چرخ متحرک است. مدل Limited AWD از ویژگی‌های غنی‌تری برخوردار است، اما 42000 دلار است.

مهمترین چیزی که از اولین تماس باید به خاطر بسپارید این است که پریوس 2023 جدید از نظر دینامیک خودروی بسیار بهتری است. بله، فرمول جدید برخی از کاربردی بودن “همه منظوره” آن را از بین می برد، اما همانطور که تویوتا اذعان کرد، این بخش اکنون پر از چندین مدل هیبریدی بزرگتر یا حتی مقرون به صرفه تر است. پریوس جدید باید هیجان بیشتری ارائه می کرد.
منبع: auto123

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه