امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

Skoda Octavia 2020 – بهتر از همیشه

خودرو تاریخ انتشار: 21/12/19 بدون نظر   2877 بازدید

اندازه فونت    
Skoda Octavia 2020 – بهتر از همیشه

در حالی که تمام دنیا روی همه‌گیری کووید-19 متمرکز شده‌اند، اشکودا جدیدترین مدل خود – New Octavia را به طور کامل معرفی کرد. پرچمدار این خودروساز چک با ترکیبی از جادار بودن، ایمنی ارتقا یافته و فناوری‌های مدرن بازطراحی و توسعه یافته است. نسل چهارم اکتاویا راهی برای جشن گرفتن شصتمین سالگرد این مدل با ارائه راحتی و کارایی استثنایی است.

طراحی مجدد بیرونی

اشکودا اکتاویا 2020 - هاچ بک، ظاهر بیرونی

اکتاویای جدید بزرگتر و مردانه تر از همیشه است. حتی خمیر نسل قبلی این مدل کاملاً موفق بود، انتظارات سازنده این است که خودروی نسل جدید علاقه بیشتری را از مشتریان به دست آورد. نسخه هاچ بک اکتاویا جدید اکنون 19 میلی متر طولانی تر است، در حالی که طول آن 22 میلی متر طولانی تر از نسخه قبلی است. در هر دو نوع، عرض 15 میلی متر افزایش یافته است. حتی اگر صندوق عقب خودرو در نسل چهارم بزرگ‌ترین صندوق عقب خودرو بوده است، اما حتی بزرگ‌تر است. با افزودن 30 لیتر فضای بیشتر، حجم محفظه چمدان به 640 لیتر می رسد. نسخه هاچ بک همچنین فضای صندوق بار وسیع تری دارد – اکنون 600 لیتر است که 10 لیتر بیشتر از نسل قبلی خودرو است. نمای جلو با چراغ های جلوی تیز و باریک شگفت زده می شود. آنها دارای فناوری LED برای نور کم و بالا و همچنین برای نورهای روز هستند. این فناوری مدرن برای مه ترمز و چراغ های عقب نیز اجرا می شود. سقف هر دو نوع اکتاویا جدید بازطراحی شده است. در حالی که در نسخه استیت، ریل‌های سقفی پایین‌تر، نمای دراز مدل را برجسته می‌کنند، دریچه شبیه یک خودروی کوپه است. آلیاژهای 19 اینچی جدید طراحی شده بر ظاهر قدرتمند اکتاویا جدید در هر دو نوع آن تاکید دارند. پالت بیرونی نیز چیزهایی برای ارائه دارد – مشکی کریستالی، آبی گدازه ای و آبی تیتان به طیف رنگ اضافه شده است.

داخلی با سبک و شخصیت

نسل چهارم Octavia با فرمان 2 پره همراه با گزینه گرمایش عرضه می شود. در لیست تجهیزات اضافی، نوع چند منظوره o از فرمان با دکمه‌های کنترلی، اسکرول‌ها و بال‌های جدید توسعه‌یافته است که امکان کار با 14 ویژگی مختلف خودروی مدرن را فراهم می‌کند. داشبورد با طراحی مدولار جدید تحت تاثیر قرار می دهد. اکنون به سطوح مختلف تقسیم شده و دارای صفحه نمایش مرکزی آزاد و گسترده است. ظرافت خارق‌العاده Octavia جدید با یک کنسول مرکزی بی‌نظم با جزئیات کرومی شیک در فضای داخلی پیاده‌سازی شده است. کیفیت بالای مواد استفاده شده حس لوکس بودن را در نسل بعدی پرچمدار اشکودا تقویت می کند. به عنوان یک آپشن، صندلی های Ergo با عملکرد ماساژ الکتریکی را می توان بسته به خواسته مشتری سفارش داد. هد آپ نمایشگر اختیاری می تواند تمام ارقام و اطلاعات اصلی خودرو را مستقیماً روی شیشه جلو جلوی دید راننده ارائه دهد. یکی دیگر از فناوری های اولیه برای اشکودا، سیستم اقلیمی سه منطقه ای است. برخی از ویژگی های مفید مانند شیشه های جانبی برقی، ترمز دستی الکترومکانیکی در لیست تجهیزات استاندارد گنجانده شده است.

واحدهای برق و نوآوری ها

Skoda octavia 2020 - نمای عقب Estate

برای اولین بار، اکتاویا دو مدل هیبریدی پلاگین را در خط تولید خود قرار می دهد. اینها اصلاحات Octavia iV و Octavia vRS iV هستند. اولین مورد دارای یک موتور بنزینی 1.4 TSI است که با یک موتور الکتریکی جفت می شود تا حداکثر خروجی سیستم 204 pS را ارائه دهد. باتری لیتیوم یون ولتاژ بالا دارای ظرفیت 37 Ah است و انرژی 13 کیلووات ساعت را تضمین می کند. این می تواند برد کاملاً الکتریکی 60 کیلومتری را در WLTP در اختیار Octavia iV قرار دهد. برخی دیگر از اصلاحات موتور بنزینی، نسخه های بهینه شده با فناوری هیبریدی ملایم را ارائه می دهند که رانندگی کارآمدتری دارند. موتورهای دیزلی سری جدید اکتاویا نیز بازسازی شده اند و اکنون تا 80 درصد کمتر NO2 منتشر می کنند. طیف پیشرانه های مختلف برای مدل به روز شده اشکودا توان خروجی از 110 اسب بخار تا 204 اسب بخار را ارائه می دهد. واحد قدرت دیزل 2.0TDI EVO دارای یک تصفیه گاز اگزوز جدید “دو دوز” است که در آن AdBlue به طور خاص در جلوی دو مبدل کاتالیزوری تزریق می شود. کنترل شاسی پویا با انتخاب حالت رانندگی ترکیب شده است به راننده اجازه می دهد برخی از پارامترهای خاص خودرو را تغییر دهد تا شرایط عالی برای هر سبک رانندگی فراهم شود. به عنوان مثال تعلیق، میرایی، فرمان و عملکرد DSG را می توان بسته به حالت رانندگی انتخابی و تنظیمات راننده تنظیم کرد.

پیشرفت تکنولوژی

Skoda Octavia 2020 - در جاده، پس زمینه کوه

نسل چهارم اشکودا اکتاویا امکان انتخاب برای سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را فراهم می کند – صفحه نمایش های موجود به عنوان آپشن در ابعاد خود از 8.25 اینچ تا 10 اینچ متفاوت است. برخی از آنها قابلیت کنترل صوتی را از طریق دستیار دیجیتال Laura Skoda ارائه می دهند. پیکربندی پیشرفته اطلاعات سرگرمی، سیستم فوق مدرن کلمبوس را با گزینه های بزرگنمایی عالی برای سیستم ناوبری پیاده سازی می کند. این عملکرد از طریق یک نوار لغزنده جدید توسعه یافته در زیر صفحه نمایش در دسترس است و همچنین می تواند سطح صدا را کنترل کند. Skoda به لطف eSIM داخلی، دسترسی بی‌وقفه اینترنت را برای Octavia جدید فعال می‌کند. این به Skoda اجازه می دهد تا خدمات آنلاین موبایل را متصل کند. ویژگی eCall، دسترسی از راه دور خودرو و به‌روزرسانی‌های سیستم سرگرمی. این وسیله نقلیه مدرن تعداد زیادی پورت USB_C را ارائه می دهد – در مجموع 5 پورت در خودرو وجود دارد، زیرا برخی از تلفن های هوشمند را می توان به راحتی با استفاده از جعبه تلفن اختیاری شارژ کرد. لیست طولانی تجهیزات اختیاری مملو از ویژگی های جالب و نوآورانه است. یکی از افزودنی های چشمگیر پکیج Sleep برای صندلی های عقب از جمله پرده های خورشیدی جمع شونده برای شیشه ها است. چتر مخفی شناخته شده در محفظه نگهداری درب جلو از این پس با برس برف قابل تعویض است. فضای صندوق بار را می توان به صورت اختیاری به پوشش بار با قابلیت جمع شدن خودکار مجهز کرد.

اگرچه این خودروساز چک یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مدل‌های سری اشکودا بود، اما تصمیم گرفت مدل پرچم‌دار خود را بازطراحی و جذاب‌تر کند. این سازنده برنامه هایی برای اولین بار از نسل چهارم اکتاویا در جریان نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو داشت، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. با وجود ترس جهانی از ویروس خطرناک کرونا، اشکودا بار دیگر امید بی پایان خود را برای روزهای بهتر با اکتاویا 2020 زیبا و فوق العاده خود نشان می دهد.

منبع

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه