با وجود اینکه CUPRA هنوز به عنوان یک مبتدی در صنعت خودرو در نظر گرفته می شود، به طور پیوسته به سمت 10 خودروساز برتر نوآور حرکت می کند. این به دلیل تکنیک منحصر به فرد سه بعدی است که این برند برای ایجاد قطعات برای برخی از خودروهای خود استفاده می کند. این روش بیشتر در ایجاد آینه های درهای جانبی، اسکوپ های هوا و دریچه های خنک کننده برای خودروی Leon Competiciónracig CUPRA استفاده می شود.
به لطف فناوری نوآورانه، تیم مسابقه CUPRA نه تنها توانسته است مصرف سوخت خودرو را به طور قابل توجهی بهینه کند، بلکه ایمنی و حداکثر سرعت را نیز بهبود بخشد. هر یک از این شخصیت ها نقش اصلی را در بخش مسابقه ایفا می کنند و قابلیت های وسیله نقلیه پیست را مشخص می کنند.
کل پرینت سه بعدی می تواند تا 20 ساعت حکایت داشته باشد، اما به CUPRA این فرصت را می دهد که نه تنها یک، بلکه در مجموع 6 نمونه اولیه جزء مختلف را ایجاد و آزمایش کند. پس از آماده شدن، قطعات پرینت سه بعدی روی یک وسیله نقلیه آزمایشی نصب میشوند و یک سری آزمایش در تونل باد این شرکت انجام میشوند – که برای آزمایش قابلیتهای آیرودینامیکی هر خودرو استفاده میشود. سرعت باد می تواند به 280 کیلومتر در ساعت برسد و حرکت ماشین را دشوار کند.
در طول دوره آزمایش، تعداد زیادی سنسور که در سراسر بدنه خودرو نصب شده اند، اطلاعاتی را در مورد تاثیر هوا بر آیرودینامیک خودرو و مصرف سوخت جمع آوری می کنند.
فناوری سه بعدی همچنین آزمایش بیش از یک جزء را به طور همزمان امکان پذیر می کند – به طور قابل توجهی روند تولید خودرو را تسهیل می کند.
در حال حاضر، CUPRA از پرینت سه بعدی برای ماشینهای e-Racer و Leon Competición استفاده میکند. با این حال، اگر همه چیز طبق برنامه های شرکت پیش برود، این روش برای بقیه سبد محصولات مارک اسپانیا اعمال خواهد شد.
نظر شما