هیوندای اخیراً اعلام کرده است که دپارتمان مهندسی آن در حال کار بر روی یک سیستم انتقال کاملاً جدید است که میتواند به تنهایی و تنها بر اساس دادههای دریافتی از سیستمهای خودرو تصمیم بگیرد.
کل فرآیند سیستم هوشمند مبتنی بر دو سیستم جدید توسعه یافته است – یک سیستم شیفت متصل به فناوری اطلاعات و ارتباطات و یک کنترل واحد انتقال. دومی تمام دادههای دریافتشده از طریق رادار و دوربینهای خودرو و همچنین اطلاعات ناوبری خودرو (مانند اطلاعات ترافیک زنده، وضعیت جاده، زوایای منحنی و غیره) را تجزیه و تحلیل میکند و سپس آن را به سیستم شیفت ICT منتقل میکند.
به این ترتیب هوش مصنوعی پیاده سازی شده می تواند بهترین سناریو را برای تعویض دنده تعیین کند. آنچه مهم است این است که در طول آزمایشهای متعدد جادهای که بر روی این فناوری در شرایط واقعی جاده اعمال میشود، سیستم نوآورانه ICT هم استفاده از دنده را تا 41% و هم ترمز را با مجموع 11% کاهش میدهد.
به این ترتیب، نه تنها مصرف سوخت را بهینه می کند، بلکه طول عمر ترمز را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
اگر سیستم جدید موفقیت آمیز باشد، هیوندای قصد دارد قابلیت های خود را با پیاده سازی الگوریتمی گسترش دهد که هوش مصنوعی را قادر می سازد تا همزمان با سیستم های چراغ راهنمایی هوشمند در سراسر جهان کار کند. همچنین، توسعه فناوری فعلی در خودروهای هیوندای و کیا اجرا خواهد شد.
نظر شما