امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

آئودی A3 Sportback را معرفی کرد

خودرو تاریخ انتشار: 21/12/24 بدون نظر   4048 بازدید

اندازه فونت    
آئودی A3 Sportback را معرفی کرد

 

آئودی A3 Sportback جدید بالاخره آمد

A3 آئودی احتمالاً یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های کل مجموعه خودروهای کامپکت این شرکت است. با خروج اولین خودرو از مونتاژ در سال 1996، این خودروساز آلمانی به طور رسمی نسل چهارم A3 را عرضه می کند. اسپورت‌تر، چابک‌تر و پر از فناوری‌های نوآورانه، A3 Sportback تازه آماده است تا راحتی و لذت را در طول سواری به مالکان احتمالی خود ارائه دهد. دو ویژگی کلیدی است که A3 Sportback را تعریف می کند: اندازه جمع و جور و طراحی پویا.

دومی به شدت در جلوپنجره عریض Singleframe جلو و دریچه های هوای عظیم نقش دارد. خطوط مردانه خودرو به طور قابل توجهی با ویژگی طراحی جدید به کار رفته – یک خط عریض که در سراسر بدنه خودرو از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب کشیده می‌شود، افزایش یافته است. کاری که این خط انجام می دهد تاکید بر عرض گلگیرهای A3 Sportbacks است.

ویژگی مهم دیگری که با نسل جدید A3 ارائه می شود، DRL ها هستند که در چراغ های جلوی جدید Matrix-LED ادغام شده اند. به خاطر آنهاست که اسپرت بک شیک مدیون شناخت خود در جاده های شلوغ است. ویژگی پویایی نمای بیرونی از طریق مواد درجه یک و دقت در جزئیات و همچنین از طریق بسته بزرگی از فناوری‌های هوشمند یکپارچه در کابین منتقل می‌شود.

این وسیله نقلیه همچنین اولین مدل A3 است که دارای روکش بطری های پلاستیکی بازیافتی است – گامی به سوی سیاست پایداری شرکت.

فضای داخلی آئودی A3 Sportback - ساخته شده از بطری های پلاستیکی بازیافتی

مجموعه‌ای از فیبر کربن تزئینی و عناصر آلومینیومی که به‌صورت پیچیده قرار گرفته‌اند، علاوه بر این، ساخت داخلی ظریف و پیچیده را افزایش می‌دهد. کابین A3 Sportback کاملاً بر روی تجربه و احساسات راننده پشت فرمان متمرکز شده است. به همین دلیل است که طراحان تصمیم گرفته اند از پنل ابزاری که قبلاً آزمایش شده بود با صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی (مستقیماً از خط خودروهای ممتاز این برند قرض گرفته شده) استفاده کنند.

این نمایشگر با قرار گرفتن در مرکز پانل ابزار، دسترسی آسان و سریع به انواع عملکردهای A3 را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های جالب و کاملا مفید آن، توانایی تشخیص و اجرای دستورات وارد شده به صورت دستی و امکان کنترل از طریق صوتی است. پانل ابزار، خود دسترسی آسان به رابط و گزینه های آن را از طریق چند دکمه مکانیکی که در فرمان ادغام شده است، ارائه می دهد.

بسته به بسته تریم انتخابی، اندازه نمایشگر می تواند تا 12.3 اینچ افزایش یابد و راحتی سه رابط مختلف را ارائه دهد.

نمای جلوی آئودی A3 Sportback

برای کسانی که می‌خواهند حداکثر A3 Sportback را داشته باشند و تجربه کنند، یکی از قابلیت‌های این خودرو یک نمایشگر Heads-up است که از طریق آن مهمترین پارامترهای خودرو مستقیماً روی شیشه جلو – جلوی چشمان راننده – نمایش داده می‌شود.

از نظر فناوری های نوآورانه، A3 Sportback جدید می تواند به سیستم اطلاعات سرگرمی و اتصال باورنکردنی خود افتخار کند. مورد دوم بیشتر از طریق تعداد زیادی از خدمات ارائه شده قابل مشاهده است. از جمله آنها می توان به خدمات Car-to-x، جعبه تلفن آئودی، سازگاری Apple CarPlay/Android Auto اشاره کرد.

علاوه بر این، آئودی برنامه های خود را به زودی اعلام کرده است تا مشتریان خود را با قفل/باز کردن ماشین از راه دور – از طریق برنامه Audi Connect – غافلگیر کند. همچنین، سیستم‌های خودرو می‌توانند تا 6 پروفایل کاربر مختلف را با تنظیمات شخصی‌شده خود از نظر AC، موقعیت صندلی و رسانه‌های پرکاربرد به خاطر بسپارند.

نمای عقب آئودی A3 Sportback

یکی از جزئیات مهم این واقعیت است که ناوبری فعلی نسخه ارتقا یافته مورد استفاده در نسخه های قبلی A3 است – ارائه اطلاعات زنده در مورد ترافیک فعلی، تصویر با وضوح بالا از ماهواره Google Earth و مدل های سه بعدی تعداد زیادی از اروپایی ها. شهرها زیر کاپوت، آئودی A3 Sportback با موتورهای مختلف برای انتخاب عرضه می شود.

برای اروپا، خودروی کامپکت سه گزینه را ارائه می‌کند – 1.5 TFSI (150 اسب بخار) و 2.0 TDI با 116 یا 150 اسب بخار. در ابتدا، خودروها با سیستم FWD در دسترس خواهند بود. دو گزینه برای گیربکس وجود دارد – 6 سرعته دستی و 7 سرعته S Tronic. چابکی، پایداری و عملکرد بی عیب و نقص A3 Sportback جدید نتیجه مستقیم اجرای سیستم تعلیق اصلاح شده است.

علاوه بر این، این خودرو با سیستم میرایی تطبیقی ​​ارائه می شود که می تواند خودرو را با 10 میلی متر پایین بیاورد.

کاری که این سیستم انجام می دهد این است که با هر یک از دمپرها با توجه به شرایط و موقعیت های جاده و همچنین حالت رانندگی انتخاب شده سازگار می شود. همچنین گزینه ای برای پیکربندی با سیستم تعلیق اسپرت توسعه یافته ویژه وجود دارد، در حالی که علاوه بر این عملکرد جاده ای خودرو را افزایش می دهد.

مانند هر وسیله نقلیه مدرن، نسل جدید A3 Sportback راحتی با طیف گسترده ای از سیستم های کمکی را ارائه می دهد. از جمله آنها می توان به هشدار خروج از خط، تغییر خط و کمک هشدار خروج و کروز کنترل تطبیقی ​​اشاره کرد.

از نظر ابعاد، A3 Sportback جدید دارای طول 4.34 متر و عرض 1.82 متر، ارتفاع 1.43 متر و فاصله بین دو محور 2.64 متر است. صندوق بار 380 لیتری است اما با تا شدن صندلی‌های عقب می‌تواند تا 1200 لیتر افزایش یابد.

منبع

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه