امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

تایرهای با مقاومت غلتشی کم چیست؟

خودرو تاریخ انتشار: 21/12/12 بدون نظر   691154 بازدید

اندازه فونت    
تایرهای با مقاومت غلتشی کم چیست؟

 

لاستیک‌های با مقاومت غلتشی پایین برای بهبود مصرف سوخت خودرو با کاهش مقاومت غلتشی آن هنگام حرکت در جاده طراحی شده‌اند. این کار با کاهش مقدار انرژی هدر رفته توسط خم شدن تایر (که انرژی را به گرما تبدیل می کند) که در نقطه تماس بین تایر و جاده اتفاق می افتد، انجام می شود.

مربوط: تفاوت بین تایرهای تابستانی، زمستانی و تمام فصل چیست؟

طبق گفته وزارت انرژی، مقاومت غلتشی می تواند تقریباً 4 تا 11 درصد از مصرف سوخت خودروهای گازسوز و حدود 25 درصد از انرژی مصرف شده توسط EV را تشکیل دهد. (توجه داشته باشید که مقاومت غلتشی در سرعت بزرگراه‌ها بیشتر از سرعت‌های اطراف شهر یک عامل صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.)

تایرهای مقاومت غلتشی کم

لاستیک ها چگونه متفاوت هستند؟

روش های اولیه کاهش مقاومت غلتشی لاستیک شامل ترکیب آج سخت تر، دیواره های جانبی سفت تر، عرض آج باریک تر، طراحی متفاوت آج و عمق کمتر آج است. چیزی که همه آن‌ها سعی در انجام آن دارند این است که میزان پیچ خوردگی در قسمت تماس و در نتیجه مقدار انرژی از دست رفته به شکل گرما را کاهش دهند.

چگونه بر سواری و هندلینگ تأثیر می گذارند؟

با این حال، از آنجایی که همان وصله تماسی است که کشش را فراهم می کند، برخی از این تغییرات می توانند بر روی هندلینگ و ترمز تأثیر منفی بگذارند. علاوه بر این، دیواره‌های جانبی سفت‌تر می‌تواند کیفیت سواری را کاهش دهد و عمق آج کمتر می‌تواند به معنی سریع‌تر فرسودگی لاستیک باشد (اگرچه یک ترکیب آج سخت‌تر می‌تواند به جبران آن کمک کند).

اندازه گیری اینکه چقدر – اگر وجود داشته باشد – بر عملکرد کلی تایر تأثیر می گذارد دشوار است. بنابراین، تایرهای با مقاومت غلتشی کم از نظر صرفه جویی در سوخت چقدر می توانند ارائه دهند.

از نظر عملکرد کششی، یک تایر باریک تر با ترکیب لاستیکی سخت تر، ترمز کمتری در هوای خشک و چسبندگی در پیچ ها ایجاد می کند. متأسفانه، هیچ رتبه‌بندی دولتی برای پوشش این موارد وجود ندارد. با این حال، رتبه‌بندی‌های دولتی برای ترمز در هوای مرطوب و عمر آج وجود دارد که در دیواره کناری هر لاستیک ثبت شده است.

لاستیک ها چگونه رتبه بندی می شوند

ترمز در هوای مرطوب از AA (بهترین) تا C درجه بندی می شود و درجه حرف بعد از کلمه “کشش” قرار می گیرد. طول عمر آج – که به عنوان “آج پوش” ذکر شده است – به عنوان یک عدد (معمولاً سه رقمی) داده می شود که مستقیماً به رقم مسافت پیموده شده مربوط نمی شود اما می تواند برای مقایسه یک تایر با دیگری استفاده شود. دما عنصر سومی است – از A تا C رتبه بندی شده است – که به میزان گرمایی که تایر می تواند تحمل کند مربوط می شود.

این رتبه بندی تایرها را می توان به صورت آنلاین در وب سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها یافت. توجه داشته باشید که باید اندازه دقیق لاستیک را بدانید – مانند 235/45R18 – زیرا اندازه‌های مختلف تایرهای یک برند ممکن است رتبه‌بندی‌های متفاوتی داشته باشند.

برخی از فروشندگان آنلاین لاستیک که مارک های مختلف لاستیک را ارائه می دهند، آزمایشات خود را نیز انجام می دهند، که اغلب فراتر از آزمایش های دولتی هستند. یکی از شناخته شده ترین آنها تایر Rack است.

چگونه بر مصرف سوخت تاثیر می گذارند

تخمین صرفه جویی در سوخت حتی پیچیده تر است. متغیرهای زیادی دخیل هستند – خود وسیله نقلیه، به علاوه لاستیک‌هایی که با هم مقایسه می‌شوند (برخی از لاستیک‌های معمولی مقاومت غلتشی کمتری نسبت به بقیه دارند، همین امر در مورد تایرهایی که به عنوان لاستیک‌هایی با مقاومت غلتشی پایین در نظر گرفته می‌شوند صادق است) – که ایجاد هر نوع عدد معنی دار عملا غیرممکن است. برخی منابع افزایش تقریباً 1 تا 4 درصدی مایل بر گالن را نشان می‌دهند، که به منزله بهبود 0.25-1 mpg در خودروهای 25 mpg است.

این احتمال وجود دارد که دولت وارد عمل شود و در آینده یک رتبه بندی مقاومت غلتشی برای لاستیک ها ارائه دهد، اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، تعیین اینکه آیا خرید لاستیک هایی با مقاومت غلتشی پایین انتخاب عاقلانه ای برای شما خواهد بود، مطالعه جدی و کوچکی دارد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه