امروز: ۵ فروردین ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

شش خودرو مفهومی باورنکردنی از تسلا سایبرتراک تا هیوندای 45 EV

خودرو تاریخ انتشار: 21/12/13 يک نظر   719405 بازدید

اندازه فونت    
شش خودرو مفهومی باورنکردنی از تسلا سایبرتراک تا هیوندای 45 EV

خودرو مفهومی همیشه نقش مهمی در صنعت خودرو داشته اند و به عنوان نمایشی از پیشرفت های تکنولوژیکی این برند و ابزاری برای آزمایش بازار در پرتو عرضه آتی یک مدل جدید عمل می کنند.

بیشتر خودروهای مفهومی امروزی، جدا از نمایش طرح‌های مسحورکننده، نمایی اجمالی به آینده نزدیک‌تر هستند. به همین دلیل است که در پاراگراف‌های بعدی، توجه ما به شش مورد از شگفت‌انگیزترین مفاهیمی است که هم رسانه‌ها و هم مخاطبان را در رویدادهای اخیر نمایشگاه خودرو متحیر کرده است.

مرسدس بنز ویژن EQC

مرسدس بنز EQC مفهومی EV

اولین وسیله نقلیه ای که شایسته توجه ماست یک مرسدس بنز است، اما نه آنطور که کسی تصورش را می کرد. ظاهر عجیب این وسیله نقلیه، دیدگاه خودروساز آلمانی را در مورد خودروهای آینده به نمایش می گذارد. مرسدس بنز برقی با ظاهری پیچیده و فضای داخلی عالی، در سطوح مختلف بی نقص است.

چیزی که در مورد نمای بیرونی جالب است این است که سیال بودن خطوط را به نمایش می گذارد، بنابراین نسبت های EQC را از نظر بصری طولانی تر می کند. طرح رنگ دو رنگ که ظاهر آینده‌نگر این مفهوم را تکمیل می‌کند، توسط یک نور عظیم در پنل جلویی آبی تقسیم می‌شود.

زیر کاپوت، مرسدس بنز EQC مجهز به موتورهای الکتریکی است که در دو محور جلو و عقب نصب شده اند. علاوه بر این، یک بسته باتری در زیر کف کابین پنهان شده است. به لطف این ترکیب، EQC از قدرت 350 کیلووات بهره می برد، برد خودران تا 750 کیلومتر (طبق گفته سازنده) دارد و می تواند در 4.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

آنچه همچنین مهم است این است که وقتی باتری تمام شود، تقریباً 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا 80٪ از ظرفیت خود را بازیابی کند. طراحی آینده نگرانه در فضای داخلی کابین نیز انجام شده است.

آلفارومئو توناله

آلفارومئو توناله مفهومی

بعدی در لیست ما آلفا رومئو توناله است. Tonale که با ظرافت و تازگی برای ایتالیایی ها ساخته شده است، یکی از آن خودروهای مفهومی است که ما واقعا امیدواریم به زودی شاهد پرسه زدن در جاده ها باشیم.

شاسی‌بلند Tonale الکتریکی نسبت‌های باورنکردنی را به نمایش می‌گذارد که با نمای جلویی چشمگیر و اشکال منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو مشخص شده است. دومی کمی مردانگی را به ساختار پویا اضافه می کند.

الهام بخش نگاه تونله از احساساتی است که در طول تماس مستقیم بین ماده و انسان و احساساتی که پس از آن به وجود می آیند، برانگیخته می شود. از نظر مشخصات فنی، کانسپت زیبای ایتالیایی هم به ICE و هم به موتور الکتریکی مجهز شده است.

این خودرو بر روی چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی حرکت می‌کند که نه تنها به چابکی آن مربوط می‌شود، بلکه اسپرت بودن آن را نیز افزایش می‌دهد. کابین جادار ترکیبی از مواد درجه یک و آخرین فناوری های مدرن است.

طبق شایعات، آلفارومئو قصد دارد Tonale را وارد تولید سریال کند.

تسلا سایبرتراک

تسلا Cybertruck منحصر به فرد

هر بار که تسلا پروژه جدیدی را راه اندازی می کند، تبدیل به حسی می شود. همین امر در مورد جدیدترین وسیله نقلیه این شرکت – Cybertruck – معتبر است. خودرویی که ظاهری غیرمعمول دارد، بسیار شبیه ماشین‌هایی است که انتظار می‌رود در یک فیلم فضایی SyFy با آن‌ها مواجه شوند.

شاید همه اینها ناشی از طراحی غیر متعارف Cybertruck باشد که زوایای تیز زیادی، پانل های عریض، شاسی تقویت شده و شیشه های ضد گلوله را در خود جای داده است. درست مانند سایر مدل های خود، تسلا قصد دارد این دستگاه را با سه گزینه پیکربندی مختلف برای انتخاب ارائه دهد. اولین مورد ترکیبی از یک دیفرانسیل عقب با یک موتور الکتریکی است. دومی بسته را ارتقا می دهد و دو موتور الکتریکی و یک موتور چهارچرخ متحرک را ارائه می دهد. گزینه سوم شامل سه موتور الکتریکی و یک سیستم تمام چرخ متحرک است.

فضای داخلی، که برخی آن را ساده می‌دانند، تصویری آینه‌ای از زبان طراحی است که در نمای بیرونی به کار رفته است – ساده و تمیز.
با وجود این، Cybertruck برای تبدیل شدن به یک خودروی واقعی بسیار غیرمعمول به نظر می رسد.

با این حال، اخیرا، ایلان ماسک اظهار داشت که علیرغم انتظارات همه، Cybertruck موفق شده است لیست بلندبالایی از مالکان احتمالی را که قبلاً سپرده پرداخت کرده اند به دست آورد.

Lightyear One

Lightyear One - مفهومی با پنل خورشیدی

اگر آخرین ساخته تسلا دیوانه کننده به نظر می رسد، محصول بعدی سطح را بیشتر می کند. این کانسپت که Lightyear One نام دارد نیز به نظر می رسد که از یک فیلم خارج شده است. ویژگی خاص آن این است که به جای سقف معمولی، یک پنل خورشیدی دارد که به عنوان یک تولید کننده انرژی عمل می کند. این پنل نیز نقش مهمی در آیرودینامیک خودرو دارد. کانسپت Lightyear One به لطف خطوط براق و مملو از شبح آن، بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد.

از نظر فلسفه طراحی کاربردی، می توان آن را تنها در یک کلمه توصیف کرد – مینیمالیسم.

اگرچه هنوز تاریخ مشخصی برای نسخه تولید آن وجود ندارد، اما سال 2021 می تواند سالی باشد که Lightyear One وارد نمایندگی ها شود.

هیوندای 45 EV

هیوندای 45 EV خودران

هیوندای همیشه یکی از آن نام‌هایی در صنعت خودرو بوده که به دلیل پیشرفت مداوم از نظر دانش فنی و زیبایی‌شناسی مشهور است. به همین دلیل است که وقتی این شرکت مفهومی 45 EV را ارائه کرد، واکنش مثبت مردم تعجب آور نبود.

هنگام ایجاد 45 EV، تیم هیوندای به عنوان الهام‌بخشی برای طراحی و جزئیات مختلف ساخت و ساز که قبلاً در مدلی که از سال 1974 ساخته شده بود استفاده کرده است.

علاوه بر آنها، هیوندای چند نوآوری مهم را نیز در نظر گرفته است که به شکل گیری ظاهر آینده نگرانه این مفهوم کمک می کند.

هیوندای خودمختار تنها با استفاده از برق، نمای بیرونی تمیز و کمی تیز، طراحی منحصربه‌فرد چرخ‌ها و چراغ‌های جلوی مینیمالیستی را ارائه می‌دهد. کابین راحت و جادار نیز سادگی را به نمایش می گذارد که با مجموعه ای از آخرین فناوری دیجیتال ترکیب شده است.

DS X E-tense

مفهوم استثنایی DS Automobiles X E-tense

مفهوم خیره‌کننده دیگری که توانسته است قلب و ذهن مخاطبان و رسانه‌های سراسر جهان را مجذوب خود کند، X E-tense DS Automobiles است. از طریق آن، برند خودروسازی فرانسوی به بررسی آینده نزدیک می‌پردازد که در آن خودروها نه تنها هوشمند، بلکه خیره‌کننده نیز خواهند بود.

X E-tense در هسته خود ترکیبی هوشمند بین خطوط نامتقارن جسور و پیشرانه الکتریکی است. این بدنه فیبر کربنی فوق سبک و قوی دارد که از چابکی و سرعت باورنکردنی آن بهره می برد.

DS X E-tense با سیستم چهار چرخ متحرک و 1360 اسب بخار در زیر کاپوت جلویی، می تواند تجربه رانندگی بی نظیری را برای هرکسی که جرات دارد پشت فرمان بنشیند، داشته باشد. کف شفاف، جلوپنجره حباب مانند، و اشکال منحصر به فرد در به عنوان بال شاهین بخشی از نمایش بصری باورنکردنی X E-tense است.

منبع

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه