ما چیزهای زیادی را با سیستم ژنراتور 7.2 کیلوواتی اختیاری Pro Power Onboard فورد هیبریدی F-150 Limited مدل 2021 خود تامین کردهایم، حتی از آن برای نیروی پشتیبان در هنگام نصب شارژرهای خودروی الکتریکی در خانههای چند سردبیرمان استفاده میکنیم. بنابراین، فقط یک مسئله زمان بود که ما سعی کردیم یک وسیله نقلیه الکتریکی را با خود کامیون شارژ کنیم. آیا امکان دارد؟ بله، اما بدون محدودیت نیست، و ما نمی گوییم که برای چیزی جز موارد اضطراری منطقی است.
این بار آمپرمتر و نمایشگر Pro Power را به دقت تماشا کردیم. شارژ شروع شد ابتدا تساوی فقط 1.6 آمپر بود. به تدریج شروع به بالا رفتن کرد و به زودی از 15.8 آمپر قبلی گذشت. با سرعت 22.8 آمپر – و 2500 وات در هر دو گیج A و B – موتور کامیون شروع به همگام شدن با سرعت خود کرد. آمپرمتر از 30 آمپر گذشت، به 31.8، 31.9 … سپس 0 رسید.
بدون هیچ گزینه بهتری، تست شارژ 16 آمپری را مجدداً راه اندازی کردیم تا ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم. پس از یک ساعت، Mach-E 4 درصد به وضعیت شارژ باتری و 10 مایل به برد تخمینی خود اضافه کرد. در طول آن ساعت، گیجهای Pro Power Onboard دوباره 1800 وات ثابت را در هر کدام میخوانند در حالی که موتور کامیون در دور آرام 1000 دور در دقیقه ثابت کار میکرد. با دانستن اینکه چند مایل میتوانیم در یک ساعت شارژ با یک شارژر خانگی با حداکثر توان اضافه کنیم (در شمال 30 مایل)، این بسیار ضعیف است. اما علت آن مشخص است.
قبل از اینکه بخواهم به میزان بنزینی که مصرف کردهایم و مورد استفاده برای شارژ یک خودروی الکتریکی با F-150 مجهز به Pro Power Onboard بپردازم، چند راه را بیان میکنم که میتوانست بهطور متفاوتی انجام شود:
اما در نهایت، به دلایل زیر نمیتوانیم دلیلی برای استفاده از Pro Power Onboard برای شارژ چیزی جز یک EV کاملاً مرده ببینیم.
هیچ شگفتی در این آزمایش وجود نداشت، اما شاید اعداد و ارقام شما را متقاعد کنند که استفاده از بنزین برای تولید برق برای شارژ یک خودروی برقی راهی بسیار ناکارآمد و غیراقتصادی است – دقیقاً به همین دلیل است که هیبریدیهای سری هنوز مورد توجه قرار نگرفتهاند.
ما عمداً مخزن F-150 را پر کردیم و از همان پمپ درست قبل و بعد از آزمایش در ایستگاهی که فقط چند بلوک دورتر بود استفاده کردیم تا مصرف سوخت را در رانندگی به حداقل برسانیم. وقتی آزمایش ها انجام شد، 1.6 گالن را با هزینه 6 دلار به پایان رساندیم. برنامه شارژر گفت که در مجموع 4 کیلووات ساعت به Mach-E ارائه می دهد که کمی سخاوتمندانه به نظر می رسد، اما با این وجود، 1.50 دلار در هر کیلووات ساعت کار می کند. میانگین ملی حدود 13 تا 14 سنت در هر کیلووات ساعت برای منازل مسکونی است و حتی شارژ سریع DC در Electrify America تنها 0.43 دلار در هر کیلووات ساعت در زمان این آزمایش بود.
اما اگر EV مورد بحث باتری مرده داشته باشد، مقایسه مناسب با هزینه بردن آن به خانه یا ایستگاه شارژ سریع DC است – چیزی که من شخصاً در حین سوپرشارژ کردن تسلا شاهد آن بودم. راننده در حالی که مدل S او از یک تخت صاف مستقیماً به داخل یک فضای سوپرشارژر میرفت، خجالتی به نظر میرسید. شاید او اشتباه قضاوت کرده بود یا ماشین را قرض گرفته بود و از خطرات آن آگاه نبود.
در این سناریو، حتی 5 مایل برد ممکن است برای رساندن موستانگ ماخ-ای سرگردان به یک ایستگاه یا پارکینگ به جای یک جاده خطرناک کافی باشد. از این منظر، 6 دلار، حتی با یک نشانه گذاری، به نظر یک معامله است. تعجب نخواهیم کرد اگر شارژ سریع DC موبایل، مفهومی که بیش از 10 سال پیش در نمونه اولیه آن آزمایش کردیم، همراه با استفاده از EV شروع به تکثیر کند. بله، سریعتر است، اما سرمایه گذاری بسیار بیشتر است و فورد F-150 با Pro Power Onboard می تواند این کار را انجام دهد. اگر سختافزار مناسبی دارید یا یک خودروی برقی با همکاری بیشتری شارژ میکنید، میتوانید سریعتر از ما این کار را انجام دهید.
نظر شما