امروز: ۱۳ آبان ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

Pro Power Onboard فورد چقدر یک خودروی الکتریکی را شارژ می کند؟

خودرو تاریخ انتشار: 22/01/14 بدون نظر   4493 بازدید

اندازه فونت    
Pro Power Onboard فورد چقدر یک خودروی الکتریکی را شارژ می کند؟

ما چیزهای زیادی را با سیستم ژنراتور 7.2 کیلوواتی اختیاری Pro Power Onboard فورد هیبریدی F-150 Limited مدل 2021 خود تامین کرده‌ایم، حتی از آن برای نیروی پشتیبان در هنگام نصب شارژرهای خودروی الکتریکی در خانه‌های چند سردبیرمان استفاده می‌کنیم. بنابراین، فقط یک مسئله زمان بود که ما سعی کردیم یک وسیله نقلیه الکتریکی را با خود کامیون شارژ کنیم. آیا امکان دارد؟ بله، اما بدون محدودیت نیست، و ما نمی گوییم که برای چیزی جز موارد اضطراری منطقی است.

فورد F-150 2021 را در نزدیکی خود بخرید
برای انجام این کار، ما به یک خودروی برقی نیاز داشتیم، و در حالی که نیازی به مطابقت با برندها نیست، اتفاقاً یک فورد موستانگ Mach-E 2021 را در زمان مناسب قرض گرفتیم و آزمایش خود را برای شارژ یک فورد با فورد آغاز کردیم.ریاضی کار می کند، به نوعی. Pro Power Onboard 7.2 کیلو وات با خروجی 240 ولت با 30 آمپر تولید می کند. اگر به درک همه از اعداد زیاد کمک کند، توان بر حسب وات اندازه گیری می شود و حاصل ضرب ولتاژ (شبیه به شکل الکتریکی فشار، اندازه گیری شده بر حسب ولت) و جریان جریان است که با آمپر (به اختصار آمپر) اندازه گیری می شود. ). ولتاژ 240 ولت ضرب در 30 آمپر 7200 وات است. ما اعداد بالاتری مانند اینها را به کیلووات تبدیل می کنیم که به این ترتیب 7.2 کیلو وات بدست می آید.
Pro Power Onboard فوردموستانگ Mach-E دارای حداکثر ظرفیت شارژ جریان متناوب سخاوتمندانه 10.5 کیلو وات است، به این معنی که می تواند قدرت بیشتری نسبت به F-150 (7.2 کیلو وات) جذب کند، بنابراین هر شارژری که بین کامیون و خودرو استفاده کنیم، خواهد داشت. در 30 آمپر یا کمتر درجه بندی شود تا از خاموش شدن کلید مدار کامیون جلوگیری شود. (درک این موضوع برای مردم کمی دشوار است زیرا به نظر می رسد برعکس – جریان بیشتر در خروجی که دستگاهی با ظرفیت کمتر تغذیه می کند – نوعی خطر را به همراه خواهد داشت. اما در واقعیت، دستگاه – شارژر – به عنوان یک گلوگاه عمل می کند. این زمانی است که شارژر و EV رتبه بندی می شوند بالاتر از مداری که آنها را تغذیه می کند که مدار شکن بارها و بارها می زند و شما را به جایی نمی رساند.)فورد لطفاً همراه با موستانگ Mach-E یک شارژر موبایل فورد با سیم های قابل تعویض – 120 یا 240 ولت – خریداری می کند، اما در هنگام کار با ولتاژ 240 ولت (برای 7.7 کیلو وات) 32 آمپر است که برای 30- Pro Power Onboard بسیار زیاد است. خروجی آمپرPro Power Onboard فورد
گزینه دیگر برای شارژر موبایل کابل 120 ولتی است، اما این حالت دارای حد پایین تر است، 12 آمپر، و در این حالت، آن را در 120 ضرب می کنید. و 1440 وات برای ایجاد فرورفتگی کافی نیست. وضعیت شارژ موستانگ Mach-E.در عوض، ما از شارژر Level 2 Joe Bruzek’s Managing Editor استفاده کردیم، تنها شارژری که ما در اختیار داریم که دارای دوشاخه است (برخلاف سیم‌کشی سخت به یکی از خانه‌های ما) و خوشبختانه می‌تواند سطح شارژ آن را نیز پایین بیاورد تا بتواند در آن جای بگیرد. این نوع سناریو … خوب، شاید نه این سناریویی با یک کامیون، اما سناریویی مانند آن که در آن پریز برقی که بخشی از یک ساختمان است جریان کافی برای برآوردن نیازهای EV را ندارد.مانند اکثر شارژرهای با ظرفیت فعلی، Electrify America HomeStation Bruzek دارای دوشاخه NEMA 14-50 است (50 نشان دهنده حداکثر امتیاز 50 آمپر است). خروجی 240 ولتی سیستم Pro Power Onboard یک L14-30 با قفل پیچشی است (30 برای 30 آمپر ذکر شده در بالا). آداپتورهای ساده‌ای که به این دو قطعه اجازه می‌دهند با هم کار کنند، برای استفاده با ژنراتورها در دسترس هستند، اما به‌منظور انعطاف‌پذیری، در عوض، من خودم را با قطعاتی که عمدتاً در دسترس هستند ساختم و یک جعبه قطع کننده مدار خطی برای سطح حفاظتی بیشتر برای هر دو اضافه کردم. وسایل نقلیه و سخت افزار گران قیمت درگیر.
Pro Power Onboard فورد
متأسفانه، گزینه های فعلی شارژر Electrify Home که می توانید با استفاده از برنامه تلفن هوشمند تنظیم کنید، 40، 32 و 16 آمپر هستند. چیزی که ما می خواستیم 30 آمپر بود، اما باید تا 16 پایین می رفتیم که به معنای 3.84 کیلو وات تئوری است. این برای خودرویی که توان پذیرش 10.5 کیلووات را دارد چندان مؤثر نیست، اما ما آن را امتحان کردیم.
Pro Power Onboard

اولین تلاش

ما با وضعیت شارژ Mach-E با 55٪ و برد پیش بینی شده 131 مایل شروع کردیم. ما کامیون را روشن کردیم، همه چیز را وصل کردیم و شروع به شارژ کردیم. صفحه نمایش Pro Power Onboard روی صفحه نمایش لمسی بزرگ کامیون، 1800 وات کشش را در هر دو متر نشان داد که در مجموع 3.6 کیلو وات است. (یک مدار 240 ولتی دارای دو هادی “گرم” جداگانه است و F-150 برای هر پایه یک بازخوان دارد.) من همچنین یک آمپرمتر کلمپ را به دکل آداپتور خود وصل کردم و همانطور که انتظار می رفت 15.9 یا 16.0 آمپر را نشان داد.
Pro Power Onboard فورد
با توجه به صفحه نمایش صفحه ابزار Mach-E، با این سرعت باتری در 14 ساعت پر می شود.این کار نمی کند. تصمیم گرفتیم بریم سراغ خرابی و حداقل ببینیم که آیا ماشین 32 آمپر شارژ میشه یا نه. آزمایش 16 آمپری خود را متوقف کردیم، برنامه را روشن کردیم، شارژر HomeStation را روی 32 آمپر تغییر دادیم و دوباره شروع کردیم.

تلاش دوم

این بار آمپرمتر و نمایشگر Pro Power را به دقت تماشا کردیم. شارژ شروع شد ابتدا تساوی فقط 1.6 آمپر بود. به تدریج شروع به بالا رفتن کرد و به زودی از 15.8 آمپر قبلی گذشت. با سرعت 22.8 آمپر – و 2500 وات در هر دو گیج A و B – موتور کامیون شروع به همگام شدن با سرعت خود کرد. آمپرمتر از 30 آمپر گذشت، به 31.8، 31.9 … سپس 0 رسید.

مطمئناً، زمانی که جریان جریان به 32 آمپر رسید و گیج های داخل داشبورد 3600 وات را نشان دادند، کلید مدار کامیون خاموش شد. کل افزایش و خاموشی تنها 41 ثانیه به طول انجامید.

واقعیت غم انگیز و غم انگیز، Take 2

بدون هیچ گزینه بهتری، تست شارژ 16 آمپری را مجدداً راه اندازی کردیم تا ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم. پس از یک ساعت، Mach-E 4 درصد به وضعیت شارژ باتری و 10 مایل به برد تخمینی خود اضافه کرد. در طول آن ساعت، گیج‌های Pro Power Onboard دوباره 1800 وات ثابت را در هر کدام می‌خوانند در حالی که موتور کامیون در دور آرام 1000 دور در دقیقه ثابت کار می‌کرد. با دانستن اینکه چند مایل می‌توانیم در یک ساعت شارژ با یک شارژر خانگی با حداکثر توان اضافه کنیم (در شمال 30 مایل)، این بسیار ضعیف است. اما علت آن مشخص است.

قبل از اینکه بخواهم به میزان بنزینی که مصرف کرده‌ایم و مورد استفاده برای شارژ یک خودروی الکتریکی با F-150 مجهز به Pro Power Onboard بپردازم، چند راه را بیان می‌کنم که می‌توانست به‌طور متفاوتی انجام شود:

  • اگر ما یک شارژر سطح 2 با سرعت 30 آمپر داشتیم (که وجود دارد)، احتمالاً مایل اضافه شده در مدت یک ساعت تقریباً دو برابر می شد.
  • اگر شارژر Electrify America HomeStation چنین شکاف گسترده ای بین تنظیمات فعلی نداشت، Mach-E سریعتر شارژ می شد. شارژرهای قابل تنظیم دیگری که ما در اختیار داریم که با دوشاخه عرضه می‌شوند (اما ما سیم‌کشی کرده بودیم)، ChargePoint Home Flex و Wallbox Pulsar Plus، هر دو دارای تنظیمات 24 آمپری هستند که می‌توانست کمک کند.
  • فورد می‌توانست مانند برخی از رقبا، با تنظیم کردن ماشین Mach-E برای کشش فعلی، به برادرش کمک کند. تسلا مدت‌هاست که این کار را با تقسیم‌بندی‌های 1 آمپر انجام داده است. با استفاده از این ماده، از نظر تئوری می‌توانید یک شارژر سطح 2 با حداکثر شدت 80 آمپر را به Pro Power Onboard متصل کنید و به سادگی از صفحه لمسی خودرو برای تنظیم جریان برق روی 30 آمپر استفاده کنید. فورد گفت که چنین بهبودی برای Mach-E برنامه ریزی نشده است، اما پیکاپ تمام الکتریکی F-150 Lightning به جای شارژر 32 آمپری، دارای یک شارژر سیار 30 آمپری خواهد بود، بنابراین با Mach-E کار خواهد کرد. (نبرد پرو پاور لایتنینگ بالاتر از مدل هیبریدی 9.6 کیلووات است، به این معنی که یک شارژر 32 آمپری برای آن کاربرد مناسب است. ذهن شما را درگیر می کند.)
  • باتری‌ها با پر شدن کندتر شارژ می‌شوند (و انرژی کمتری مصرف می‌کنند)، بنابراین از قضا، Mach-E احتمالاً بین 16 تا 30 آمپر شارژ می‌شد اگر با بسته باتری پرتر از قبل شروع می‌کردیم.

اما در نهایت، به دلایل زیر نمی‌توانیم دلیلی برای استفاده از Pro Power Onboard برای شارژ چیزی جز یک EV کاملاً مرده ببینیم.

شارژ EV با Pro Power Onboard: فقط برای مواقع اضطراری

هیچ شگفتی در این آزمایش وجود نداشت، اما شاید اعداد و ارقام شما را متقاعد کنند که استفاده از بنزین برای تولید برق برای شارژ یک خودروی برقی راهی بسیار ناکارآمد و غیراقتصادی است – دقیقاً به همین دلیل است که هیبریدی‌های سری هنوز مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

ما عمداً مخزن F-150 را پر کردیم و از همان پمپ درست قبل و بعد از آزمایش در ایستگاهی که فقط چند بلوک دورتر بود استفاده کردیم تا مصرف سوخت را در رانندگی به حداقل برسانیم. وقتی آزمایش ها انجام شد، 1.6 گالن را با هزینه 6 دلار به پایان رساندیم. برنامه شارژر گفت که در مجموع 4 کیلووات ساعت به Mach-E ارائه می دهد که کمی سخاوتمندانه به نظر می رسد، اما با این وجود، 1.50 دلار در هر کیلووات ساعت کار می کند. میانگین ملی حدود 13 تا 14 سنت در هر کیلووات ساعت برای منازل مسکونی است و حتی شارژ سریع DC در Electrify America تنها 0.43 دلار در هر کیلووات ساعت در زمان این آزمایش بود.

اما اگر EV مورد بحث باتری مرده داشته باشد، مقایسه مناسب با هزینه بردن آن به خانه یا ایستگاه شارژ سریع DC است – چیزی که من شخصاً در حین سوپرشارژ کردن تسلا شاهد آن بودم. راننده در حالی که مدل S او از یک تخت صاف مستقیماً به داخل یک فضای سوپرشارژر می‌رفت، خجالتی به نظر می‌رسید. شاید او اشتباه قضاوت کرده بود یا ماشین را قرض گرفته بود و از خطرات آن آگاه نبود.

در این سناریو، حتی 5 مایل برد ممکن است برای رساندن موستانگ ماخ-ای سرگردان به یک ایستگاه یا پارکینگ به جای یک جاده خطرناک کافی باشد. از این منظر، 6 دلار، حتی با یک نشانه گذاری، به نظر یک معامله است. تعجب نخواهیم کرد اگر شارژ سریع DC موبایل، مفهومی که بیش از 10 سال پیش در نمونه اولیه آن آزمایش کردیم، همراه با استفاده از EV شروع به تکثیر کند. بله، سریعتر است، اما سرمایه گذاری بسیار بیشتر است و فورد F-150 با Pro Power Onboard می تواند این کار را انجام دهد. اگر سخت‌افزار مناسبی دارید یا یک خودروی برقی با همکاری بیشتری شارژ می‌کنید، می‌توانید سریع‌تر از ما این کار را انجام دهید.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه