امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

آئودی S5 TDI – پیشرانه دیزلی جدید و فناوری های مدرن

خودرو تاریخ انتشار: 22/01/06 بدون نظر   4141 بازدید

اندازه فونت    
آئودی S5 TDI – پیشرانه دیزلی جدید و فناوری های مدرن

آئودی اعلام کرده است S5 TDI در هر دو نسخه کوپه و چهار در اسپورت بک برای بازار اروپا. برای اولین بار یک نیروی دیزلی به آن اضافه می شود S5 به صف شدن. یکی دیگر از افزودنی های ابتکاری است EPS (سوپرشارژر برقی) در آخرین نسخه ها نیز استفاده شده است S6 و S7 مدل ها. نسخه جدید با سیستم هیبریدی ملایم همراه شده است.

پیشرانه

آئودی S5 TDI مجهز به EPS (سوپرشارژر برقی) – جدیدترین آئودیفن آوری، که موفق به از بین بردن تاخیر بسیار وحشتناک توربو می شود. مثل جدید S6 و S7 وسایل نقلیه، S5 TDI از یک موتور 3.0 لیتری V6 توربو دیزل 48 ولتی با کمک هیبریدی ملایم استفاده می کند. قدرت 255 کیلووات و 700 نیوتن متر گشتاور در محدوده 2500 و 3100 دور در دقیقه تولید می کند.

سازنده ادعا می کند S5 کوپه می تواند از 0 تا 100 را در 4.8 ثانیه (4.9 ثانیه برای اسپورت بک) طی کند، در حالی که حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. در عین حال، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی تنها 6.2 لیتر در 100 کیلومتر است.

آئودی S5 TDI 2019 - اسپرت بک سفید 2

موتور 3.0 TDI از S5 با یک گیربکس هشت سرعته تیپترونیک همراه است. به لطف تعویض دنده فوق العاده سریع و روان، عملکرد اسپرتی را برای خودرو فراهم می کند. S5 TDI مجهز به سیستم چهار چرخ محرک دائمی کواترو با دیفرانسیل مرکزی خود قفل شونده است. علاوه بر آن، کنترل گشتاور انتخابی چرخ، پایداری خودرو را حتی در حالت رانندگی اسپرت تضمین می کند. کواترو با دیفرانسیل اسپرت بخشی از تجهیزات اضافی است که برای کسانی در نظر گرفته شده است که به دنبال و لذت بردن از یک تجربه رانندگی واقعی شبیه به مسابقه هستند.

آئودی S5 TDI 2019 - جلو آبی کوپه 2

طراحی و نمای بیرونی

درست به مترقی آئودی زبان طراحی، S5 جدید لبه های تیز و سطوح پهن را نشان می دهد و شبح پررنگ و زیبایی را تشکیل می دهد. جلوپنجره کم و عریض جلو با پایه های آلومینیومی براق برجسته شده است. سپر جلو دارای طراحی سه بعدی مدرن با تیغه آلومینیومی است که شیک را تکمیل می کند S5 TDI موضع جلو درپوش های آلومینیومی آینه های جانبی را در خود جای می دهند. اسپویلر عقب در هر دو نسخه کوپه و اسپورت بک، حس اسپرت و پویایی را القا می کند. آئودی S5 TDI به عنوان استاندارد به چرخ های 18 اینچی مجهز شده است، اما انواع 19 و 20 اینچی نیز در پیکربندی موجود هستند.

داخلی

تشک های کف کابین داخل کابین به رنگ مشکی ساخته شده اند. صندلی ها انواع مختلفی را برای اثاثه یا لوازم داخلی ارائه می دهند:

  • ترکیب بین چرم و آلکانترای سیاه
  • بلک فاین ناپا
  • روتور خاکستری فاین ناپا
  • ماگما رد فاین ناپا

به صورت اختیاری، یک دوخت کنتراست نیز در صورت درخواست گنجانده شده است. برای ایجاد راحتی استثنایی برای راننده، صندلی‌های اسپرت با عملکرد ماساژ نیز به‌عنوان صندلی اضافی در دسترس هستند.

آئودی S5 TDI 2019 - کوپه آبی سمت 1

فن آوری ها

آئودی’s S5 TDI مدل دارای استاندارد است آئودی MMI یکپارچه. این سیستم عملکردهای مختلف خودرو، نرم افزار ناوبری و سیستم اطلاعات سرگرمی را با موفقیت ترکیب می کند. می توان آن را به راحتی از طریق دستورات صوتی یا از طریق صفحه نمایش مرکزی 12.3 اینچی اختیاری کنترل کرد. مهم‌ترین داده‌های خودرو را می‌توان بر روی ناحیه خاصی از شیشه جلو به عنوان اطلاعات اضافی پیش‌بینی کرد. یکپارچه آئودی اتصال ماژول سخت افزاری، با یک هات اسپات Wi-Fi، خدمات اینترنت متعددی را ارائه می دهد. در کنار آن، آئودی به عنوان یک اتصال اضافی یک جعبه تلفن ارائه می دهد – سازگار با هر دو، اپل کارپلی و Android Auto.

به تازگی توسعه یافته است آئودی S5 TDI طراحی ورزشی زیبا، فضای داخلی باکیفیت و آخرین فناوری‌ها را ارائه می‌دهد – نه تنها از نظر سیستم‌های نرم‌افزاری، بلکه در نوآوری‌های پیشرانه. این مدل در ماه می 2019 به فروش می رسد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه