امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

استون مارتین DBX – اولین شاسی بلند استون مارتین

خودرو تاریخ انتشار: 22/01/02 بدون نظر   2632 بازدید

اندازه فونت    
استون مارتین DBX – اولین شاسی بلند استون مارتین

پس از اولین نمایش موفقیت آمیز در نمایشگاه های موتور لس آنجلس و پکن، زمان آن فرا رسیده است که استون مارتین اولین شاسی بلند استون مارتین DBX خود را در تاریخ به نمایش بگذارد. چیزی که در نگاه اول توجه را به خود جلب می کند، خطوط معمولی برای برند ظریف و زیبایی شناختی خودرو است. آنها اسپرت بودن هر یک از اسپرینترهای سازنده (مانند DB11 و Vantage) را با فضا و کاربردی بودن وسایل نقلیه مدرن اسپرت ترکیب می کنند.

استون مارتین

جلوپنجره و نشان برجسته جلویی نمی‌توانند مورد توجه قرار نگیرند، احتمالاً به این دلیل که بزرگ‌ترین جلوپنجره‌هایی هستند که تا به حال روی یک استون مارتین نصب شده‌اند. DRL های متمایز یکپارچه جلو نه تنها به SUV شخصیت می بخشند، بلکه نقش مهمی در خطوط آیرودینامیک آن دارند. شبح آیرودینامیکی منحصر به فرد DBX با دو دریچه تهویه هوا که روی کاپوت جلویی قرار گرفته اند، تقویت شده است. دریچه های جانبی به ایجاد یک پرده هوای قدرتمند کمک می کند که همچنین به SUV این امکان را می دهد که بدون هیچ مشکلی راه خود را از طریق هوای رقیق قطع کند.

اسپویلر عقب استون مارتین DBX SUV 2020

همچنین، طراحان استون یک اسپویلر عقب بالایی را با یک اسپویلر دم اردک ترکیب کرده اند، بنابراین ویژگی منحصر به فردی را برای خودرو فراهم کرده اند: صفحه نمایش عقب خود تمیز شونده. استون مارتین DBX که بر روی یک پلتفرم جدید ساخته شده است، با افتخار در میان رقبای که شامل نام هایی مانند بنتلی بنتایگا، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس می شود، برجسته است.

به لطف فاصله بین دو محور طولانی، کابین DBX فضای بسیار زیادی را نه تنها در جلو، بلکه در عقب نیز ارائه می دهد. آستون مارتین با ارائه فضای کافی برای پا و سر، می تواند راحتی و شادی را حتی برای بلندقدترین مسافران خود فراهم کند. صندلی های راحت و اسپرت، ساده و آسان برای استفاده و هدایت کنسول میانی، پنجره های جانبی بدون قاب و فضاهای ذخیره سازی فراوان در اطراف کابین، کوکتلی از آرامش و هیجان را تداعی می کند.

با DBX، سازنده نقطه عطف تاریخی دیگری را رقم می زند. این اولین خودرو در سبد محصولات این شرکت است که دارای صندلی برای پنج سرنشین است. درست مانند هر استون مارتین دیگری، DBX نیز فاقد شکوه نیست. از تنوع روکش‌های چرمی و پارچه‌ای باکیفیت، تا بالای سیستم اطلاعات سرگرمی، همه چیز در داخل شاسی‌بلند لوکس را فریاد می‌زند.

زیر کاپوت یک موتور قدرتمند مرسدس-AMG 4.0 V8 توئین توربو قرار دارد که 550 اسب بخار قدرت و گشتاور 700 نیوتن متر تولید می کند. این گیربکس با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جفت می شود – اولین موردی که در استون نصب می شود. این کراس اوور فول سایز استون مارتین با حداکثر سرعت 291 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در 4.5 ثانیه، گواه این است که ترکیب بین یک کراس اوور و یک خودروی اسپورت می تواند موفق باشد.

مشخصات استون مارتین DBX SUV 2020

چیزی که SUV را از نظر فناوری از بقیه خودروهای کلاس خود متمایز می کند، دیفرانسیل مرکزی فعال است که می تواند تا 50 درصد نیروی تولید شده توسط موتور را در زمانی که خودرو به چسبندگی بیشتری نیاز دارد به جفت چرخ های جلو ارسال کند. . همچنین، تقریباً 100٪ نیروی تولید شده را می توان به جفت چرخ عقب منتقل کرد – هر زمان که راننده به دنبال عملکرد اسپرت تر باشد. اما جالب‌تر این است که به لطف دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی (eDiff) می‌توان گشتاور را از چپ به راست در محور عقب منتقل کرد.

یک کنترل ضد غلتش برقی 48 ولت و یک سیستم تعلیق بادی 3 محفظه سفارشی از جمله راه حل های مهندسی هستند که به لطف آنها DBX می تواند ارتفاع سواری و نرخ فنرهای بادی خود را مطابق با شرایط جاده تنظیم کند. این عالی است زیرا به این معنی است که استون زیبا می تواند به خوبی با شرایط خارج از جاده کنار بیاید.

برخلاف برخی از رقبای خود، استون مارتین DBX از چابکی و پاسخگویی باورنکردنی به خواسته های راننده برخوردار است. این امر عمدتاً از طریق بی‌سابقه‌ای برای یک SUV سبک وزن – فقط 2245 کیلوگرم به دست می‌آید. این خودروی معمایی با چهار حالت رانندگی استاندارد ارائه می شود – GT، Sport، Sport Plus و Terrain. آنها با دو مورد دیگر تکمیل می شوند – Terrain Plus و Access. به عنوان یک استاندارد، DBX مجهز به آلیاژهای 22 اینچی است که می تواند در طراحی و اندازه متفاوت باشد.

اگر DBX موفق باشد یا شکست هنوز کشف نشده است. در حال حاضر، اولین شاسی بلند تاریخ 106 ساله استون مارتین از موفقیت و توجه رسانه ها و مخاطبان برخوردار است. استون مارتین DBX محصولی از مهارت انگلیسی ضرب‌المثل و تحقیقات گسترده در میان مشتریان وفادار این برند خودرو است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه