امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

رنو نسخه‌های هیبریدی پرفروش‌ترین Clio و Capture را معرفی کرد

خودرو تاریخ انتشار: 22/01/01 بدون نظر   5063 بازدید

اندازه فونت    
رنو نسخه‌های هیبریدی پرفروش‌ترین Clio و Capture را معرفی کرد

 

رنو کلیو و کپچر E-TECH جدید

رنو سال 2020 را با معرفی شگفت‌انگیز نسخه‌های جدید پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت – Clio و Capture آغاز می‌کند. افزوده های جدید از فناوری انقلابی E-TECH و پلت فرم مدولار پیشرفته CMF-8 استفاده می کنند.

ریشه های E-TECH از سال ها تجربه و آزمایش رنو سرچشمه می گیرد که حول مشارکت این شرکت در فرمول 1 متمرکز شده است. معماری پیشرانه هیبریدی های جدید بسیار شبیه به آنچه در اتومبیل های مسابقه ای تک سرنشینه F1 رنو استفاده می شود، است. این بدان معناست که خودروساز فرانسوی در زیر کاپوت کلیو و کپچر جدید، ترکیبی از یک نیروگاه احتراقی، دو موتور الکتریکی و یک باتری را ادغام کرده است. جعبه انتقال هیبریدی چند حالته بسته نوآورانه را تکمیل می کند.

به لطف استفاده از گیربکس بدون کلاچ، خودروهای رنو دارای استارت برقی 100٪ خالص و کلید دنده صاف هستند. این نتیجه مستقیم پیشرفت مداوم فناوری اعمال شده است که برای اولین بار در سال 2014 در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شد.

پس از عرضه موفقیت آمیز نسل پنجم Clio معروف در سال گذشته، نوع برقی آن به موقع وارد خط تولید شد. این با خط مشی و ارزش هایی مطابقت دارد که دیدگاه شرکت در مورد آینده بخش خودرو – پایداری (بر اساس استقلال)، برق رسانی و اتصال را به چالش می کشد.

چیزی که برای Clio 2020 جدید است، استفاده از موتور هیبریدی E-TECH است که با دو موتور الکتریکی (یکی یک استارت-ژنراتور با ولتاژ بالا) و یک جعبه دنده بدون کلاچ ارائه می شود. این ترکیب تضمین می‌کند که E-TECH Clio می‌تواند پاسخگویی بی‌نظیر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، شتاب و عملکرد نرم، و همچنین لذت ناب رانندگی را به رانندگان خود ارائه دهد. چیزی که Clio جدید را به یک وسیله نقلیه منحصربفرد در جایگاه خود تبدیل می‌کند، این واقعیت است که از ترمز احیاکننده استفاده می‌کند – قابلیتی که تا کنون منطقه‌ای اختصاصی برای خودروهای الکتریکی بود.

رنو کلیو E-TECH جدید

برای تشدید تأثیرات این ویژگی جدید کلیو، مهندسان رنو آن را با ظرفیت شارژ بالای باتری لیتیوم یون نصب شده و بهینه سازی انرژی ترکیب کرده اند. نتیجه مستقیم استفاده از این ویژگی های حیاتی، توانایی خودرو در استفاده از نیروی الکتریکی خود برای رفت و آمد روزانه در شهر است که منجر به کاهش قابل توجهی در اعداد مصرف می شود. ظرفیت Clio E-TECH 1.2 کیلووات ساعت (230 ولت) است.

همچنین، یک جزئیات مهم این واقعیت است که دستگاه های هیبریدی پیاده سازی شده در مقایسه با نسخه معمولی با نیروگاه dCi 115، تنها حدود 10 کیلوگرم به وزن کلی خودرو اضافه می کنند. از نظر سازگاری با محیط زیست، بر اساس WLTP، رنو کلیو E-TECH جدید منتشر شده کمتر از 100 گرم در کیلومتر است.

همراه با سیستم جدید E-TECH، کلیو تازه دارای برخی ویژگی‌های داخلی و خارجی منحصربه‌فرد، به‌علاوه انواع سیستم‌های کمک راننده است. جزئیات مهم مانند جلوپنجره قابل تشخیص جلو، چراغ‌های جلو، و شبح که روح کلیو را حمل می‌کنند، دست نخورده باقی می‌مانند.

با این حال، چند نشان پیچیده E-TECH در داخل و خارج خودرو اضافه شده است که انتقال مدل به سیاست پایداری را نشان می‌دهد. یک صفحه نمایش جدید 7 اینچی (افقی) و یک صفحه نمایش 9.3 اینچی (عمودی) با وضوح بالا از سیستم های سرگرمی اطلاعاتی مدرن جای خود را در داخل کابین پیدا کرده اند. آنها با خوشه ابزار نوآورانه ای همراه هستند که اکنون دارای صفحه نمایش TFT 7 اینچی است.

به لطف انواع انیمیشن ها که وضعیت دستگاه های باتری را نشان می دهد، درایورهای Clio می توانند سطح انرژی باتری را کنترل کنند. یک چیز جدید جالب، جایگزینی دکمه Start/Stop است که در زیر صفحه نمایش رسانه قرار دارد، با یک EV. دومین معرفی رنو، ارائه PHEV Capture خواهد بود.

Renault Capture E-TECH کاملاً جدید

ایده پشت خودروی جدید نیز بر اساس تعریف خودروساز از آینده این صنعت است. مهمترین ویژگی Capture ظرفیت افزایش یافته باتری نصب شده 9.8 کیلووات ساعت است. دقیقاً مانند Clio، Capture می تواند در طول هفته کاملاً با برق کار کند، در حالی که در آخر هفته های طولانی از بخش معمولی سیستم هیبریدی خود استفاده می کند.

یکی از ویژگی های محوری که ماهیت نوآورانه خودروهای فرانسوی را مشخص می کند، حالت به اصطلاح E-SAVE است که می تواند استفاده از موتور الکترونیکی خودرو را محدود کند. به جای آن، Capture PHEV نیرو را از موتور احتراقی خود می گیرد. باتری هیبریدی این پلاگین دارای ظرفیت انرژی 9.8 کیلووات ساعت (400 ولت) است. مزیت اصلی سیستم Capture E-TECH توانایی راه اندازی سیستماتیک در حالت الکتریکی است که در نتیجه هزینه های جاری را کاهش می دهد.

رنو کپچر E-TECH 2020 جدید

دوباره، شبح، داخلی و خارجی یکسان باقی می مانند. تنها موارد جدید اضافه شده، چند نشان است که نشانگر قطار برق جدید است. رانندگان کپچر با نمایشگرهای جدید و با وضوح بالا که در جلوی خودرو قرار گرفته اند شگفت زده خواهند شد. داشبورد دیجیتال به روز شده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بخشی از امکانات رفاهی Capture E-TECH است.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه