امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت آئودی Q4 2024، داخلی و کابین خودرو

متفرقه تاریخ انتشار: 24/03/08 بدون نظر   24 بازدید

اندازه فونت    
قیمت آئودی Q4 2024، داخلی و کابین خودرو

آئودی Q4 ارزان‌ترین مدل الکتریکی در خط محصولات آئودی است. به رغم اینکه Q4 e-tron از زیبایی مدرنی برخوردار است که از آئودی انتظار داریم، اما واقعا در رقابت با پیشروهای EV برجسته نمی‌شود. این خودرو نه سریعترین گزینه، نه راحت‌ترین، و نه کارآمدترین گزینه در این کلاس است. اما باید گفت که بدون نقص است، و آن را یک EV آسان برای رانندگی و زندگی می‌کند.

اگر در حال خرید یک خودروی الکتریکی هستید، برد سفر احتمالا در اولویت اصلی شماست. اکنون هر دو مدل 2024 آئودی Q4 e-tron و Q4 e-tron Sportback یک پکیج ارائه می‌دهند که برای کاهش این نگرانی‌ها مناسب است، هیچ‌کدام به عنوان پیشرو این معیار بین خودروسازان شناخته نمی‌شوند. این خودرو، برد حدود 425 کیلومتر در هر شارژ را ارائه می‎‌دهد. رقبا مانند Volvo XC40 و تسلا مدل Y پکیج‌های مشابهی ارائه می‌دهند، اما هر دو برد رانندگی بیشتری دارند، حتی برد تسلا مدل 3 نیز از این خودرو بیشتر است. برند معروف، کابین پر از فناوری و طراحی زیبا به عنوان آپشن آئودی Q4 برای فروش در نظر گرفته خواهند شد.

آئودی Q4 2024

مشخصات فنی آئودی Q4

  • نوع خودرو: موتور جلو و عقب، چهار چرخ متحرک، 5 سرنشین، واگن 4 درب
  • موتور: AC ناهمزمان القایی، AC سنکرون
  • قدرت: 295 اسب بخار
  • گشتاور: 339 پوند فوت
  • گیربکس: درایو مستقیم
  • شتاب: 0 تا 100 کیلومتر 5.6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر
  • وزن: 2250 کیلوگرم

قیمت آئودی Q4

قیمت آئودی Q4

قیمت آئودی Q4 مدل 2024 حدود 51 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2.5 میلیارد تومان می‌باشد. تریم Premium Plus 40 و Premium Plus 50 و Sportback Prestige 50 به ترتیب 55 و 61 و 66 هزار دلار قیمت دارند.

صندلی عقب

مدل 2024

کروز کنترل تطبیقی بر روی همه مدل‌های آئودی Q4 e-tron برای سال 2024 به صورت استاندارد ارائه شده است. دسته فرمان این شاسی بلند همچنین دارای دسته‌های کمانی است که امکان تنظیم سریع سطوح ترمز احیاکننده را فراهم می‌کند. مدل‌های Premium با پکیج Convenience اکنون شامل درب بازکن قابل برنامه‌ریزی هستند؛ این ویژگی اکنون به صورت استاندارد در مدل‌های Premium Plus و Prestige می‌باشد.

ما به شما اجازه می‌دهیم که تصمیم بگیرید که آیا استفاده از بدنه معمولی مستطیل یا استایل Sportback بهتر است، اما با هر کدام، ما توصیه می‌کنیم که از نسخه Premium Plus استفاده کنید. این نسخه میانه یک درب برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی، رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM، یک پایه شارژ بی‌سیم برای گوشی هوشمند، ورود بدون کلید و دیگر امکانات را اضافه می‌کند.

نمای جلو

موتور و گیربکس

مدل آئودی Q4 e-tron 40 با یک موتور الکتریکی تکی با توان 201 اسب بخار که چرخ‌های عقب را حرکت می‌دهد عرضه می‌شود. ما هنوز فرصتی برای رانندگی Q4 e-tron با این تنظیمات نداشته‌ایم، اما در مدل مکانیکی مشابه، چندان راضی نبودیم. در مدل‌های چهار جرخ متحرک Q4 e-tron 50 و Q4 e-tron Sportback 50 با یک موتور الکتریکی برای هر محور، توان 295 اسب بخاری ارائه می‌شود. در آزمایش، Q4 e-tron 50 در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید.

پیشرانه Q4 e-tron 50 در شهر به نظر می‌رسد که کافی است حتی اگر نیروی اولیه آن کمتر از رقبایی مانند Model Y و XC40 باشد. با این حال، در سرعت‌های بالاتر، مانند زمان عبور از مسیرهای بزرگراهی، پیشرانه به نظر می‌رسد قدرت کمتری دارد. رفتارهای جاده‌ای Q4 e-tron مناسب است؛ سواری نرم است و آئودی به نظر می‌رسد که به دلیل شعاع چرخاندن کوتاه خود، مانور پذیری مناسبی دارد. اما تا حدی از صحبت درباره آن شور و شوق نداریم، زیرا در پیچ‌ها سنگین به نظر می‌رسد و بازخورد فرمانش به شدت مصنوعی است.

کابین آئودی Q4

داخلی و کابین آئودی Q4

داخلی و کابین آئودی Q4 یک نقطه قوت قاطع است. کابین به راحتی قابل دسترسی است و برای ساکنان فضای بسیار بزرگ و دید عالی به بیرون را ارائه می‌دهد. مانند سایر مدل‌های آئودی، کابین آئودی Q4 یک نمایشگر فناورانه برای جدیدترین و بهترین گجت‌های آئودی است، اما چند ویژگی منحصر به فرد از جمله فرمان مربعی با کنترل‌های لمسی نیز شامل می‌شود. کنترل دما به راحتی قابل تنظیم است و در آزمایش‌های ما موفق به حفظ دمای مطلوب بود. شکاف‌های هوا ساده و به صورت دستی قابل تنظیم هستند، اگرچه موقعیت شکاف‌های سمت راننده مستقیما به دست‌های شما هنگامی که بر روی فرمان هستند، اشاره دارد.

اگرچه کانسپت Audi Q4 صرفا به عنوان یک خودرو چهار نفره معرفی شد، اما نسخه تولیدی برای پنج نفر صندلی ارائه می‌کند. فضای مسافران کابین تقریبا مشابه Q5 با موتور بنزینی است، اما فضای بار به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست.

عقب خودرو

سیستم سرگرمی و تکنولوژی

آئودی Q4 دارای آخرین نسخه سیستم MMI آئودی است. یک صفحه نمایش دیجیتال 10.3 اینچی به عنوان استاندارد ارائه شده و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 11.6 اینچی به سمت راننده زاویه دار است تا دسترسی آسان‌تری به منوها و ویژگی‌های مختلف فراهم کند. آئودی همچنین یک صفحه نمایش HUD با یک ویژگی واقعیت افزوده ارائه می‌دهد که می‌تواند اطلاعاتی مانند دستورات ناوبری یا هشدارهای کمک راننده را در خط دید راننده نمایش دهد.

برد و مصرف سوخت

باتری با ظرفیت 77 کیلووات‌ساعت در آئودی Q4 تا 425 کیلومتر برای هر شارژ با پیشرانه استاندارد تک موتوره ارائه می‌دهد. پیشرانه چهار چرخ محرک 50 به این اندازه کارآیی ندارد و با 380 کیلومتر برای مدل squareback و 390 کیلومتر برای Sportback تخمین زده شده است. تمام مدل‌ها از شارژ سریع با حداکثر 150 کیلووات پشتیبانی می‌کنند و به گفته آئودی، می‌توانند از 5 تا 80 درصد در 36 دقیقه شارژ شوند. این شارژ کندتر از جنسیس GV60 است که قادر به شارژ شدن به همان سطح در 18 دقیقه است. مدل Q4 e-tron 50 ما از 10 تا 90 درصد در 44 دقیقه شارژ شد. هر دو نوع بدنه از Q4 e-tron 50 برای شهر 100 MPGe و برای بزرگراه 89 MPGe امتیاز گرفته‌اند که مشابه سایر کراس‌اوورهای برقی لوکس هستند.

صندوق عقب آئودی

عملکرد و امنیت

مدل‌های آئودی Q4 دارای تعداد زیادی از امکانات فناوری کمک به راننده، مانند کروز کنترل تطبیقی، کمک نگهداری در خط و سیستم ترمزگری اتوماتیک هستند. ویژگی‌های اصلی ایمنی شامل:

– هشدار تصادف جلو و ترمزگری اتوماتیک
– نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک معکوس
– کروز کنترل تطبیقی

سوالات متداول

آیا آئودی Q4 ارزش خرید دارد؟

در شکل تک‌موتوره، آئودی Q4 هزینه ورودی پایین‌تری نسبت به بیشتر رقبای لوکس دارد. وقتی به طور کامل گزینه‌ها را اضافه کنید، قیمت Q4 با همتایانش هماهنگ می‌شود، اگرچه آن سطح قدرت یا سطح ویژگی‌ها را به همان اندازه ارائه نمی‌دهد. آئودی همیشه کار خوبی در زمینه طراحی داخلی انجام می‌دهد و به بهبود نگاه و احساس ماشین کمک می‌کند. بنابراین در نهایت، ما فکر می‌کنیم Q4 ارزش نسبی متوسطی را به ارمغان می‌آورد. گارانتی و پشتیبانی جاده‌ای Q4 نیز متوسط است.

رانندگی و راحتی چطور است؟

آئودی Q4 که ما آن را تست کردیم، احساس سریعی داشته و هندلینگ مرتب و پاسخگو دارد. همچنین به دلیل شعاع چرخش بسیار کوچک خود، در پارکینگ و در دوربرگردان عالی عمل می‌کند. Q4 در کل سطحی قابل قبول از راحتی ارائه می‌دهد اما احتمالا در هیچ زمینه‌ای شما را به شگفتی نخواهد انداخت. بزرگترین ارزش آن، کابین ساکت و لوکس آن است.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه