امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

وسایل نقلیه قدیمی خطر تصادف مرگبار برای سالمندان افزایش می دهد

متفرقه تاریخ انتشار: 21/12/16 بدون نظر   3730 بازدید

اندازه فونت    
وسایل نقلیه قدیمی خطر تصادف مرگبار برای سالمندان افزایش می دهد

وقتی صحبت از ایمنی پشت فرمان به میان می آید، پاسخ مثبت است و نه آمارهای امیدوارکننده از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها نشان می دهد که سالمندان بیشتر پشت فرمان می مانند و در مقایسه با دهه های گذشته در تصادفات کمتری شرکت می کنند. با این حال، خطر مرگ و میر در صورت تصادف جدی برای سالمندان به طور قابل توجهی بیشتر است و همانطور که دو مطالعه جدید IIHS نشان می دهد، تمایل آنها به رانندگی با وسایل نقلیه قدیمی و قدیمی مشکل را تشدید می کند.

وسایل نقلیه قدیمی

مربوط: بهترین ماشین ها برای رانندگان ارشد

برخلاف تصور رایج، یک مطالعه اخیر IIHS نشان می دهد که سالمندان در واقع کمتر از رانندگانی که نیمی از سن خود دارند درگیر تصادف می شوند. با این حال، این همه خبر خوب نیست: احتمال مرگ رانندگان 75 سال یا بیشتر در تصادف از کناره چهار برابر و سه برابر بیشتر از رانندگان میانسال در تصادفات از جلو است. این آژانس همچنین دریافت که سالمندان «آزمایش شده و واقعی» را به «بوی ماشین جدید» ترجیح می دهند، که خطر تصادف مرگبار را افزایش می دهد. یکی از مطالعات نشان داد رانندگان بالای 70 سال به طور قابل توجهی بیشتر از رانندگان 35 تا 54 ساله با وسایل نقلیه 16 ساله یا بیشتر رانندگی می کنند.

رانندگان مسن نه تنها از فناوری پیشرفته کمک راننده موجود در وسایل نقلیه مدرن چشم پوشی می کنند، بلکه از ویژگی های ایمنی اولیه مانند کنترل پایداری الکترونیکی و کیسه هوای جانبی محافظ سر نیز چشم پوشی می کنند. ویژگی‌هایی مانند نظارت بر نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار نیز کمتر در چک لیست رانندگان مسن‌تر یافت می‌شوند.

IIHS گزارش داد که تقریباً 25٪ از سالمندان گفتند که ترمز اضطراری خودکار در خرید خودرو الزامی است، در حالی که 40٪ از رانندگان میانسال. اما نادیده گرفتن این یا هر یک از ویژگی های فوق می تواند عواقب جدی داشته باشد: برای مثال، وسایل نقلیه بدون کنترل پایداری الکترونیکی، با احتمال 37 درصدی بیشتر از تلفات راننده های ارشد مرتبط بودند. نداشتن کیسه هوای جانبی محافظ سر، احتمال مرگ را برای راننده مسن‌تر دو برابر می‌کند.

علاوه بر سن یک وسیله نقلیه، اندازه آن نیز بر ایمنی آن تأثیر می گذارد. در مقایسه با خودروهای شاسی بلند و وانت های بزرگتر و سنگین تر، احتمال بیشتری وجود دارد که وسایل نقلیه کوچکتری را رانندگی کنند که می توانند آنها را در معرض نیروهای بیشتری در تصادف قرار دهند.

پادزهر افزایش خطر مرگ و میر برای رانندگان مسن تر، وسیله نقلیه جدیدتر و مزایای ایمنی ناشی از آن است. IIHS دریافت که اگر ایمنی وسیله نقلیه با ایمنی رانندگان 35 تا 54 سال مطابقت داشته باشد، خطر تصادفات مرگبار برای رانندگان بالای 70 سال 3 درصد و برای افراد بالای 80 سال تا 5 درصد کاهش می یابد. این آژانس گفت که درصد به ظاهر کوچک معادل 90 جان نجات سالانه است.

ویژگی هایی که باید جستجو کنید

هنگام انتخاب یک وسیله نقلیه جدید ایمن‌تر، سالمندان می‌توانند با جوایز ایمنی برتر IIHS شروع کنند که خودروها را بر اساس نتایج تست تصادف، کیفیت چراغ‌های جلو و فناوری پیشگیری از تصادف رتبه‌بندی می‌کند. این لیست را می توان با انتخاب وسیله نقلیه ای با فناوری ایمنی کلیدی مانند نظارت بر نقاط کور، دوربین های پشتیبان و دستیار حفظ خطوط محدودتر کرد.

علاوه بر ایمنی، ویژگی‌های راحتی و راحتی مناسب برای سالمندان می‌تواند رانندگی را آسان‌تر کند:

  • انتقال خودکار
  • دید خوب
  • ورود آسان، خارج شدن از آن (به عنوان مثال، ارتفاع کم، اما موقعیت نشیمنگاه بلند، درهای باز، فضای بار با کاربری آسان)
  • سیستم چند رسانه ای کاربر پسند با دکمه های بزرگ، کنترل های دستگیره
  • نمایشگرهای کنترل ابزار و سیستم با خوانایی آسان
  • کابین ساکت
  • سواری راحت برای مبارزه با خستگی راننده
  • صندلی/پدال/فرمان قابل تنظیم برقی با تنظیمات حافظه

عامل مقرون به صرفه بودن

IIHS اذعان می کند که افزایش هزینه وسایل نقلیه جدید می تواند مانعی برای سالمندان باشد. جسیکا سیچینو، معاون تحقیقات IIHS، در بیانیه ای گفت: «یک چالش بزرگ این است که برای کسانی که درآمد ثابتی دارند، هزینه اغلب بر نگرانی های دیگر غلبه می کند. این راه حل می تواند به شکل یک وسیله نقلیه دست دوم جدیدتر باشد که دارای ویژگی های ایمنی مهم است اما برچسب قیمت مقرون به صرفه تری ارائه می دهد. جایگزین دیگر اجاره یک وسیله نقلیه جدید به جای خرید برای هزینه های اولیه کمتر و پرداخت های ماهانه و همچنین تعهد زمانی کوتاه تر است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه